چگونه از روزی که بیمار هستیم لذت ببریم ؟

بیماری دوران سختی که دارد که به هر حال باید گذرانده شود. ممکن است در یک روز بیماری دوست نداشته باشید کار زیادی انجام دهید اما چند فعالیت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از این روز نهایت استفاده را ببرید و کمی حال خوب و خوش داشته باشید. یک روز بیماری می تواند فرصتی عالی برای آرامش و تمرکز بر سلامتی شما باشد. پس روز را برای خود اختصاص دهید و به چیزهایی بپردازید که هنگام بهبودی از بیماری خود لذت می برید. ما در این مطلب تصمیم داریم راه هایی به شما نشان بدهیم که بتوانید حسابی از روزی که بیمار هستید لذت ببرید.

مدیتیشن کنید. مدیتیشن از نظر بالینی برای کاهش استرس و اضطراب معرفی می شود  و به همین دلیل و به نوبه خود می تواند منجر به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سلامتی شود. اگر به اندازه کافی احساس خوبی دارید ، سعی کنید یک جلسه مراقبه خوب داشته باشید و از مزایایی که می تواند به همراه داشته باشد بهره مند شوید. در اینجا چند روش آسان برای شروع وجود دارد که عنوان می کنیم:

نفس های عمیق بکشید و تمرکز خود را بر روی آن نفس ها حفظ کنید. اگر ذهن شما سرگردان است ، سریعا حواس خود را به تنفس دهید و بر روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید.
بر روی بدن خود تمرکز کنید و متوجه احساس هر قسمت در بدن شوید. اگر قسمتی از بدن شما دچار درد و یا ناراحتی ده است می توانید با متمرکز شدن روی آن قسمت، آرامش بیشتری به آنها وارد کنید.
متن ، شعر یا غزل مهم را بخوانید یا گوش دهید. چند لحظه وقت بگذارید و به معانی شعرها هم دقت کنید.

استراحت کردن

بخندید. حتی اگر ممکن است احساس خوبی نداشته باشید ، اما برخی از خنده ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و باعث شود شما احساس بهتری داشته باشید. ثابت شده است که خندیدن باعث کاهش سطح استرس و افزایش سلولهای کشنده طبیعی بدن می شود که با سلولهای مهاجم مقابله می کنند.

فیلم یا برنامه تلویزیونی خنده دار مورد علاقه خود را تماشا کنید.
به یک نمایش کمدی یا پادکست کمدی مورد علاقه خود گوش دهید.
کتابی بخوانید که می دانید خنده دارد است و شما را می خنداند.

خندیدن

با یک دوست و یا یک عزیز تماس بگیرید و صحبت کنید. از اوقات فراغت خود برای صحبت با شخصی که دوست دارید با او گپ بزنید استفاده کنید. ثابت شده است که داشتن یک مکالمه عالی با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده سطح اکسی‌توسین را افزایش می دهد ، که این امر می تواند به بهبودی و سلامتی بیمار کمک کند.

صحبت کردن

کاری که دوست دارید را انجام دهید. در طول بیماری خود ،کمی وقت برای خود اختصاص دهید و فعالیت سبکی را که از آن لذت می برید انجام دهید. این کار می تواند به شما کمک کند تا ذهن شما از بیماری دور شود؛  همچنین می تواند روحیه شما را بهبود بخشد. برخی از مثال های زیر را امتحان کنید تا روز بیمار خود را به یک روز لذت بخش تبدیل کنید:

به موسیقی گوش دهید
یک بازی تخته ای یا ویدیویی بازی کنید.
اگر احساس خوبی دارید ، کار یا هنر مورد علاقه خود را انجام دهید.
برای تعطیلات آینده برنامه ریزی کنید و آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید.

موسیقی گوش کردن

ورزش سبک انجام دهید. اگر سرما خورده اید ، ممکن است بخواهید در روز بیماری خود ورزش کردن را امتحان کنید. اگر ورزش می کنید به آنچه بدن شما به شما می گوید گوش دهید. به نوعی که بیش از حد این کار را انجام ندهید و اگر حالتان بدتر شد سریعا آن را متوقف شوید.

ورزش سبک می تواند برخی علائم مانند گرفتگی در بدن را کاهش دهد.
اگر تنها علائمی که دارید ممکن است آبریزش بینی ، گرفتگی یا عطسه باشد ، ورزش برای شما بسیار خوب است.
اگر در سینه خود علائمی مانند سرفه ، خس خس سینه ، تب یا درد عضلانی دارید ، بهتر است ورزش نکنید.
اگر با ورزش احساس بدی پیدا کردید  بلافاصله متوقف شوید.

ورزش کردن

برای بهبودی بیشتر استراحت کنید. این احتمال وجود دارد  زمانیکه بیمار هستید ، احساس خستگی هم  می‌کنید. وقتی احساس خوبی ندارید و احساس می کنید در روز بیماری می خوابید سطح انرژی بدن شما می تواند کاهش پیدا می کند. این یک پاسخ ایمنی طبیعی بوده و خواب برای سلامتی لازم است. از روز بیماری خود به عنوان فرصتی برای رسیدن به خواب از دست رفته استفاده کنید و احساس بهتری داشته باشید.

حتما در طول روز به میزان لازم چرت بزنید.
سعی نکنید تا دیر وقت بیدار بمانید. زود بخوابید و خواب خوبی داشته باشید.

استراحت کردن

از حمام و یا دوش آبگرم لذت ببرید. با توجه به علائم بیماری ، حمام یا دوش می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. دوش آب سرد و گرم تأثیرات متفاوتی خواهند داشت و باید در موارد مختلف استفاده شود. اطلاعات زیر را مرور کنید تا یاد بگیرید چه زمانی باید از دوش آب گرم یا دوش آب  سرد استفاده کنید:

آب گرم می تواند به آرامش و تسکین درد عضلات یا مفاصل کمک کند. همچنین ممکن است به کوفتگی  هم کمک شایانی داشته باشد.
دوش و حمام خنک یا ولرم می تواند تب شدید را کاهش دهد.
دوش های خیلی سرد در اثر لرزیدن می توانند درجه حرارت شما را افزایش دهند.
اگر تب دارید هرگز دوش آب گرم یا حمام نگیرید زیرا این امر می تواند درجه حرارت شما را به سطح خطرناکی برساند.

دوش بگیرید

حتما مواد مغذی و غذاهایی را بخورید. اگرچه ممکن است در هنگام بیماری اشتهای زیادی نداشته باشید ، اما همچنان باید غذا بخورید و انرژی و کالری مورد نیاز بدن را حفظ کنید. غذا خوردن می تواند به شما در بهبود بیماری کمک کند و حتی می تواند استرس را کاهش دهد. برای اینکه احساس بهتری داشته باشید برای خودتان خوراکی های خوشمزه درست کنید.

کربوهیدرات ها هنگام بیماری مهم هستند و حدود 150 گرم از آنها در هر روز بیمار مورد نیاز است.
نصف فنجان آب سیب می تواند تا 15 گرم کربوهیدرات داشته باشد.
نصف فنجان شکر حدود 30 گرم کربوهیدرات به شما می دهد.
سعی کنید به جای سه وعده معمول بزرگ ، درحدود شش وعده غذایی کوچک در روز بیماری خود نوش جان کنید.
اگر حالت تهوع یا استفراغ دارید بیش از حد غذای سنگین ، چرب و پر از ادویه مصرف نکنید.

تغذیه سالم

بدن خود را هیدراته نگه دارید. برخی از علائم می توانند باعث کمبود آب بدن شما در طول روز بیماری شوند. تب ، اسهال ، استفراغ یا تکرر ادرار همه از کمبود آب بدن هستند. پس باید در روز بیماری خود مقدار زیادی مایعات بنوشید و هیدراته باشید.

در طول روز آب زیادی بنوشید.
از مصرف آب میوه یا قهوه خودداری کنید زیرا این موارد باعث شدید شدن اسهال می شوند.

نوشیدن آب

کمی آفتاب بگیرید و مقابل نور خورشید بنشینید. تحقیقاتی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید طبیعی و مستقیم، باعث بهبود سلامت کلی بدن می شود. با باز کردن پرده ها و اجازه دادن به نور خورشید ، می توانید فواید سلامتی را که نور دارد به دست آورید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند تولید ویتامین D در بدن را افزایش دهد. ویتامین D برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم است.
مقداری آفتاب گرفتن می تواند چرخه خواب / بیداری را تنظیم کند و به شما این امکان را می دهد که از زمان استراحت خود بیشترین بهره را ببرید.
قرار گرفتن در معرض کوتاه و مکرر به بهترین وجهی کار می کند ، ضمن کاهش خطرات ، مزایای قرار گرفتن در معرض آفتاب را نیز به همراه دارد.
هرگونه شاخص UV بالاتر از 3 به کرم ضد آفتاب نیاز دارد.

آفتاب گرفتن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست
خانه
0 items Cart

سبدخرید

بستن

ورود

بستن

دکمه اسکرول به بالا
اینستاگرام YouTube WhatsApp WhatsApp TikTok Telegram