غیر پزشکی, مادر و کودک

انواع بیماری های پوستی کودکان

انواع بیماری های پوستی کودکان

انواع بیماری های پوستی کودکان

درباره انواع بیماری های پوستی کودکان بیشتر بدانید

احتمال اینکه انواع جوش، راش پوستی، قرمزی و برجستگی روی بدن کودک ببینیم خیلی بیشتر از ندیدن آن است. در حالی ‌که بسیاری از این قبیل ناهنجاری ‌های پوستی در سنین مختلف کاملا طبیعی هستند ولی برخی از آن‌ها نشانه ‌ای از یک بیماری دارند و باید به موقع تشخیص و درمان شوند. ما در این مطلب از مجله سلامتی ازپزشک به انواع بیماری های پوستی کودکان پرداخته ایم.

چنانچه برای کودک خود نیاز به  ویزیت پزشک آنلاین دارید! پیشنهاد می کنیم از خدمات ویزیت پزشک آنلاین ازپزشک که بهترین پزشکان متخصص و متخصص کودکان را دارد بهره ببرید و به صورت آنلاین کودک خود را ویزیت کنید. ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشکی به صورت آنلاین نوعی از ارائه خدمات پزشکی سامانه ازپزشک است که امکان داشتن مشاوره پزشکان و ویزیت برای بیماران را از طریق شبکه اینترنتی  فراهم می آورد.

با استفاده از خدمات ازپزشک ، دیگر نیازی نیست برای درمان  انواع بیماری های پوستی کودکان به دنبال متخصص باشید و با چند ساعت از دست دادن زمان ویزیت شوید. با نصب اپلیکیشن بیمار ازپزشک می توانید در هر زمان و هر مکان، بدون محدودیت و تنها با دسترسی به اینترنت ، ویزیت پزشک آنلاین داشته باشید و زیر نظر متخصصان به صورت آنلاین ویزیت شوید.

شما با استفاده از خدمات آنلاین ازپزشک قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری کودک خود، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت کرده و در زمان نیاز برای ویزیت حضوری به مطب پزشک مراجعه نمایید .

دریافت مشاوره آنلاین درباره انواع بیماری های پوستی کودکان

با استفاده از اپلیکیشن بیمار ازپزشک می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید و ویزیت با متخصص کودکان آنلاین داشته باشید. سامانه آنلاین ازپزشک در تلاش است تا تجربه درمان خوبی را برای تمام بیماران رقم بزند. پس برای ویزیت پزشک آنلاین ، همین الان اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و  کودکتان را در خانه ویزیت کنید.

ما در ادامه انواع بیماری های پوستی کودکان را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید و بدون نگرانی به خواندن مطلب ما ادامه دهید. چرا که با تشخیص به موقع و به لطف پیشرفت در زمینه تکنولوژی و پزشکی ، بسیاری از کودکان مبتلا به انواع بیماری های پوستی ، به راحتی درمان می شوند و به بهبودی می رسند.
متخصص کودکان پزشکی است که به طور تخصصی برای مراقبت و درمان نوزادان و نوجوانان تحصیل و کسب علم کرده و شرایط سلامتی و رشد نوزادان و کودکان را در دوران رشد بررسی می‌کند . از آنجایی که کودکان رشد بسیار سریعی دارند در این مسیر رشد خود تغییرات فیزیکی، رفتاری و عاطفی خاصی را  تجربه می‌کنند.

به همین دلیل کودکان هم نیاز‌های پزشکی خاصی دارند که معمولاً از تخصص پزشکانی که بزرگسالان را معالجه می‌کنند، خارج بوده و به پزشک متخصص اطفال نیاز است. پزشک کودکان، متخصصی است که در درمان شرایط خاص پزشکی و محدوده سنی کودکان مهارت دارد. پس برای داشتن ویزیت پزشک آنلاین با یک پزشک متخصص ، اپلیکیشن ازپزشک را نصب کنید و در هر زمان و مکان کودکتان را زیر نظر متخصص ویزیت کنید.

انواع بیماری های پوستی کودکان کدام است؟

انواع بیماری های پوستی کودکان کدام است؟

بسیاری از اختلالات پوستی شایع کودکان که تنها نیاز به مراقبت بالینی یک پزشک یا متخصص کودک دارند شامل موارد زیر می شوند:

  1. راش های پوستی
  2. عفونت ‌های قارچی
  3. عفونت ‌های ویروسی پوست
  4. عفونت ‌های انگلی

از راش های پوستی می توان به آبله مرغان و اوریون اشاره کرد. اگرچه واکسیناسیون گسترده تعداد موارد اوریون و آبله مرغان را کاهش داده است، اما باید یدانید که تمام عفونت ‌های ویروسی پوست نیاز به مراقبت بالینی توسط پزشک یا سایر متخصصان کودکان دارند. آبله مرغان هم یک بیماری بسیار عفونی بوده و معمولاً در سنین بزرگسالی رخ می ‌دهد. همچنین این بیماری در کودکان بین ۵ تا ۹ سال هم شایع است.

علائم بیماری های پوستی کودکان

از علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی
  • تحریک پذیری یک تا دو روز قبل از شروع بثورات
  • بثورات خارش دار روی تمام بدن حتی داخل دهان
  • تب
  • کاهش اشتها
  • درد عضله یا مفاصل
  • سرفه یا آبریزش بینی

در رابطه با عفونت های قارچی هم باید بگوییم که قارچ ‌های پوستی در لایه رویی سلول ‌های پوستی در مناطق مرطوب بدن، مانند بین انگشتان پا یا در ناحیه کشاله ران و ناحیه پوشک کودکان زندگی و رشد کرده و در نتیجه باعث عفونت می ‌شوند. برخی از عفونت‌ های قارچی فقط مقدار کمی تحریک ایجاد می‌ کنند  در حالی ‌که برخی از آنها باعث خارش، تورم، تاول یا پوسته ‌پوسته شدن می ‌شوند.

عفونت‌های انگلی هم انگل‌های پوستی، حشرات یا کرم‌ های کوچکی هستند که برای زندگی و تخم گذاری در پوست فرو می ‌روند. انواع مختلفی از عفونت‌های انگلی وجود دارد که نیاز به مراقبت بالینی، توسط پزشک یا متخصص کودکان دیگر دارند. برای مثال گال، نوعی آفت حشرات ریز است که با برجستگی ‌های کوچک قرمز و خارش شدید همراه بوده و این عفونت بسیار مسری است و اغلب از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. گال افراد در هر سنی را تحت تأثیر خود قرار می ‌دهد. این بیماری بیشتر در کودکان و بزرگسالان رخ می‌دهد.

انواع بیماری های پوستی کودکان چیست؟

انواع بیماری های پوستی کودکان چیست؟

از شایع ترین بیماری های پوستی در کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. عفونت قارچی کرم حلقوی
  2. کوکسالی
  3. زگیل
  4. جوش در اثر گرما
  5. اگزما
  6. مخملک
  7. کهیر
  8. روزولا

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.