داخلی

درمان سرفه | درمان خانگی سرفه خشک با چند تکنیک ساده گیاهی

درمان سرفه | درمان خانگی سرفه خشک با چند تکنیک ساده گیاهی

درمان سرفه

سرفه واکنش  طبیعی بدن به سوزش و یا باز کردن راه تنفسی مسدود شده است که اغلب با آلرژی، سرماخوردگی و یا آنفولانزا همراه می‌شود. سرفه ناراحت کننده است اما سرفه مداوم می‌تواند آزار دهنده هم باشد. به نوعی که سرفه‌ها می توانند شخص را در طول شب بیدار نگه دارند و در کار آنها اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل درمان‌های خانگی ممکن است بتوانند موثر باشند و شما را از این شب بیدار ماندن‌ها خلاص کنند. همانگونه که می‌دانید درمان گیاهی سرفه نیز حسابی کاربرد دارد و موجب برطرف شدن علائم برای سرفه‌های عمومی می‌گردد.

با این حال سرفه نه تنها شما بلکه اطرافیان شما را نیز ناراحت می کند و درمان گیاهی می‌تواند یکی از مهم ترین دغدغه این روزهای ما خصوصا در دورانی که کرونا شایع شده است باشد. پس همراه ما باشید تا شما را انواع سرفه و چند راهکار ساده برای برطرف ساختن سرفه خشک در خانه همراه با  داروی گیاهی  آشنا کنیم.

بررسی انواع سرفه

سوزش لایه راه تنفسی می تواند مربوط به سرفه خشک باشد که اغلب این نوع سرفه از طریق آلرژی تنفسی ایجاد می‌شود. برای درمان بهتر است از دارو استفاده شود چون مداوم بودن آن و شدت سرفه می‌تواند راه تنفسی را وخیم‌تر سازد.
سرفه عمیق مربوط به عفونت‌های دستگاه تنفسی بوده و معمولا خلط به همراه دارد. برای درمان خانگی سرفه خلط دار می‌توانید از دارو و یا درمان خانگی استفاده کنید و از شر آنها خلاص شوید؛ در غیر این صورت این خلط‌ها می‌توانند راه تنفسی شما را مسدود کنند و دردسر ساز باشند. لازم به ذکر است که داروی گیاهی برای سرفه خلط دار زمانی عمل می‌کند که عفونت برطرف شده باشد. اما سرفه خشک می‌تواند بعد از درمان هم برای مدت‌ها باقی بماند پس مرطوب نگه داشتن راه تنفسی با نوشیدن آب فراوان می‌تواند یک کلید مهم محسوب شود.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.