دندانپزشکی

کامپوزیت دندان چیست | قیمت کامپوزیت، مزایا و عوارض کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان چیست | قیمت کامپوزیت، مزایا و عوارض کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن نواقص دندان، کامپوزیت دندان است. این روش عالی می‌تواند یک لبخند زیبا به هر فرد هدیه کند. خصوصا افرادی که به دلیل خوردن غذاهای سفت، دندان قروچه کردن، شکستن تخمه و یا ورزش‌ها، دندانشان شکسته باشد. پس اگر دوست دارید که کامپوزیت دندان چیست؟ باید بگوییم که یک روش عالی و مطمئن برای ترمیم ساختار دندان است. دندان‌هایی که به دلایلی چون پوسیدگی، ترک، شکستگی و … خراب شده باشند. در این روش قسمت پوسیده و یا آسیب دیده برداشته شده و دندانپزشک دندان را تمیز می‌کند. دندانپزشک بعد از خالی کردن دندان خراب، مواد کامپوزیت را روی فضای خالی قرار می‌دهد. سپس با استفاده از اشعه مخصوص، مواد را در جای خالی دندان محکم می‌کند. ما را همراهی کنید تا بیشتر در رابطه با این روش زیبایی صحبت کنیم. از عوارض کامپوزیت دندان گرفته تا مزایا، قیمت و …

مزایا و عوارض کامپوزیت دندان

یکی از راه‌های زیباسازی دهان و دندان، استفاده از روش کامپوزیت است. اما هر زیبایی ممکن است عوارضی هم به همراه داشته باشد. به همین دلیل در این بخش از مطلب ازپزشک، از مزایا و عوارض آن صحبت می‌کنیم. پرکردن دندان با استفاده از این مواد بسیاری از مشکلات دهان را برطرف می‌کند. به همین دلیل در ابتدا از مزایای این روش صحبت می‌کنیم:

  • از این روش می توان برای ترمیم حفره های دندان استفاده کرد.
  • کامپوزیت یک گزینه مناسب برای پر کردن فاصله بین دندان‌هاست.
  • دندان‌های شکسته یا ترک خورده با این روش قابل ترمیم هستند.
  • برای بهبود ظاهر رنگ دندان ها میتوان از کامپوزیت استفاده کرد.
  • بعد از پر کردن دندان‌ها با کامپوزیت، دندانهای قدیمی از طول عمر بیشتری برخوردار خواهند شد.
  • زمان پر کردن دندان با کامپوزیت بسیار کوتاه بوده و معمولا در یک جلسه قابل انجام است.

عوارض کامپوزیت دندان

از عوارض احتمالی باید بگوییم که ممکن است دندان ها برای مدتی به سرما یا گرما حساس شوند. این اتفاق کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. با گذر زمان که دندان به این کامپوزیت‌ها عادت کرد، حساسیت‌ها در مدت زمان کوتاه از بین می روند.
قطعا رعایت توصیه‌های پزشک و مراقب درست از دهان و دندان، درصد کمی عوارض به همراه خواهد داشت. مراقبت از دهان و دندان بعد از فرآیند پر شدن دندان‌ها نیز به افزایش طول عمر کامپوزیت کمک می‌کند.

وقتی به معایب ترمیم دندان از طریق این روش نگاه می‌کنیم، میبینیم کامپوزیت دندان ضرر جدی ندارد.  ممکن است بعد از عمل تا دو الی سه روز و به طور کاملا موقتی دندان ها حساس تر شوند. البته حساسیت بعد از مدتی کاملا برطرف شده و از بین می رود. استفاده زیاد از چای، سیگار و الکل رنگ دندان های ترمیم شده را تغییر می دهد.

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

دوام این روش زیبایی رابطه مستقیم با رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت های فردی دارد. ترک عادت‌های غذایی چون گاز زدن غذاهای سفت و ته‌دیگ، جویدن یخ و … طول عمر درمان را افزایش میدهد. اگر کامپوزیت دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

کامپوزیت بهتر است یا روکش دندان؟ فرق لمینت و روکش دندان

کامپوزیت، یکی از انواع لمینت است. لمینت‌ها لایه‌ نازک هستند که بر روی سطح بیرونی دندان قرار میگیرند و معمولا کامپوزیت‌ها نیازی به تراش دندان ندارند. اما روکش دندان به صورت یک کلاهک روی کل دندان قرار میگیرد. و جهت تهیه ی فضای کافی برای این کلاهک، باید دندان تراش داده شود.

سخن نهایی

برای داشتن یک مشاوره عالی زیر نظر بهترین دندانپزشکان، حتما سری به اپلیکیشن ازپزشک بزنید و مشاوره آنلاین بگیرید. ما بهترین دندانپزشکان را در اپلیکیشن گرد هم آوردیم تا شما بتوانید با خیال راحت از آنها مشاوره آنلاین بگیرید.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.