پوست و مو, سلامت جسم

درمان ریزش مو و جلوگیری از ریزش مو | در این مطلب عامل ریزش مو پیدا شد

درمان ریزش مو و جلوگیری از ریزش مو | در این مطلب عامل ریزش مو پیدا شد

درمان ریزش مو

ریزش مو عوامل متعددی دارد و متاسفانه آقایان و خانم‌ها را در سنین مختلف به شدت آزار می‌دهد. ما در این مطلب ازپزشک هم عامل ریزش مو و هم راه‌هایی برای درمان آن را پیدا کرده‌ایم. همچنین با چند راهکار ساده تصمیم داریم جلوگیری از ریزش مو را به شما آموزش بدهیم. شاید برای چند عامل ریزش مو درمان وجود داشته باشد و برای برخی نه. به همین دلیل ما می‌خواهیم در مورد روش‌های جلوگیری از ریزش مو و همچنین درمان ریزش مو صحبت کنیم. همراه ما باشید تا با جلوگیری از ریزش مو و درمان آن، به موهای سالم و زیبا  دسترسی پیدا کنید.
قبل از درمان، شما را با چند عامل ریزش مو آشنا می‌کنیم.

علائم ریزش مو چیست ؟

راه های زیادی برای درمان وجود دارد. اما گاهی اوقات آنقدر ریزش مو زیاد است که فرد را نگران می‌کند. به همین دلیل  پیشنهاد می کنیم در این مواقع حتما به پزشک مراجعه کنید. یا با استفاده از اپلیکیشن ازپزشک، با یک متخصص پوست و مو مشاوره آنلاین داشته باشید.
چنانچه ریزش مو از نوع خفیف را داشتید، ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید از آن جلوگیری کنید.

شایعترین نشانه‌ها و علائم ریزش مو عبارتند از:

  • کنده شدن راحت موها حتی به آرامی کشیدن آنها
  • تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام و شستشو موها
  • جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه‌ کردن
  • ریختن تعداد زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه

در این موارد حتما ازپزشک مشاوره آنلاین بگیرید و به دنبال یک درمان موثر باشید. چون ممکن است ریزش مو نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد.

عامل ریزش مو

عامل ریزش مو

ازپزشک، مشاوره آنلاین بگیرید

انسان‌ها در هر شبانه روز میانگین بین 50 تا 100 تار مو را از دست می‌دهند. این حالت کاملا عادی بوده و تارهای ریخته شده با تارهای جدید در حال رویش جایگزین می‌شوند. اگر این تعادل بهم بخورد یعنی تعداد ریزش موها بیشتر و رشد موها متوقف شود . در این زمان فرد دچار ریزش مو شده است.  به طور کلی موی همه میریزد.  و درمان زمانی که تراکم موها کاهش یابد نیاز به بررسی دارد.
بیشتر اوقات ریزش مو به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد. پس  برای جلوگیری از ریزش مو، زمان شروع درمان اهمیت زیادی دارد. یعنی هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید، احتمال موثر بودن درمان آن بیشتر می‌شود. حال که با عامل ریزش مو آشنا شدید. به شما بهترین روش درمان و جلوگیری از ریختن موهای سر آموزش می‌دهیم.

چرا باید جلوگیری از ریزش مو  را جدی بگیریم؟

فکرتان را درگیر نکنید چون ریزش مو ناعلاج نیست و در هر صورت درمان دارد. این مشکل در بین همه از کوچک و بزرگ شایع است و سن خاصی ندارد. منظورمان از جلوگیری از ریزش مو یعنی تاثیر در زیبایی. یعنی وجود همین موهاست که زیبایی افراد را دوچندان می‌کند. حتما شما هم دیده‌اید که افراد با موهای پر زیباتر از کچل‌ها هستند. به همین دلیل است که وجود همین موها، زیبایی فرد را دو چندان می‌کند و فرد را جوان‌تر نشان می‌دهد. پس باید این موضوع را بپذیرید که هنگام کم شدن موها، زیبایی فرد هم کاهش پیدا می‌کند.

تاثیر جلوگیری از ریزش مو بر سلامت روح و روان

بی شک موهای زیبا اعتماد به نفس فرد را هم افزایش می دهد. هستند افرادی که به علت کم مویی و یا کچلی سعی می کنند در جاهای پر تردد  حاضر نشوند.  و یا در جشن های خودمانی کم تر حضور پیدا کنند. البته این موضوع در سنین پایین تر بیشتر رخ می‌دهد. البته هستند افرادی هم که کچل‌اند و زیبایی چشم‌گیری دارند. اما در کل ریزش مو اعتماد به نفس افراد را کاهش می‌دهد و می‌تواند بر روح و روانشان تاثیر بگذارد. در ادامه چند نکته ریز را مرور می‌کنیم تا بتوانیم ریزش موهایمان را به حداقل برسانیم.

متخصص پوست و مو

متخصص پوست و مو

تغذیه مناسب داشته باشید.

تغذیه مناسب تا حدودی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. به همین دلیل برای آن که ریزش مو خود را قطع کنید باید از مواد غذایی استفاده کنید . که حاوی پروتئین، ویتامین و تا حد زیادی مواد معدنی باشند. برای جلوگیری از ریزش مو و یا درمان هم می‌توانید رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید. البته به شرطی که در این رژیم، تمامی مواد مصرفی‌تان را کنترل کنید. البته برای درمان از طریق رژیم غذایی، باید ازپزشک مشاوره بگیرید. با استفاده از اپلیکیشن، یک متخصص پوست و مو انتخاب کنید و در خانه، مشاوره آنلاین بگیرید. پزشکان با توجه به سیستم ایمنی بدن، دارو یا مکمل تجویز می‌کنند. که از این روش می‌توانید ریزش مو را درمان کنید. لازم به ذکر است علاوه بر پروتئین و ویتامین، کالری هم نقش مهمی در ریزش مو دارد. به همین دلیل رژیم غیر اصولی هم می تواند ریزش مو را افزایش دهد.

 

در رابطه با ویتامین سی هم بخوانید.

جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو

مواد مغذی برای درمان مصرف کنید

تمام تارهای مو از جنسی از پروتئین دارند.  به همین دلیل کمبود پروتئین می تواند در رشد و سلامت مو مشکل ایجاد کند. مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و حبوبات از جمله موادی هستند که برای جلوگیری از ریزش مو مفیدند.
وجود کلسیم و منیزیم به مقدار کافی در مواد مصرفی رژیم، تاثیر زیادی در سلامتی می‌گذارند. کم خونی یکی از علائم ریزش مو بوده و هنگامی در بدن ویتامین مورد نیاز نباشد. بدن دچار کم خونی شده و در نتیجه فرد به ریزش مو شدید گرفتار می شود.

برای جلوگیری از ریزش مو، استرس خود را کم کنید

استرس  مهم‌ترین عامل ریزش مو  شناخته می‌شود. و متاسفانه افرادی از استرس زیادی برخوردار هستند؛ از ریزش مو بسیاری رنج می برند. هنگامی که استرس دارید موهای شما فوق العاده شکننده می شود و تار موها تا حد زیادی نازک می شود. پس توصیه می‌کنیم تا حد امکان استرس خود را کاهش دهید. قطعا با اینکار به پروسه درمان  نیز کمک می‌کنید. جهت جلوگیری از استرس پیشنهاد می‌کنیم یک مشاوره آنلاین ازپزشک بگیرید. یا اینکه از اعضای خانواده، دوستان و یا آشنایان کمک بگیرید.

 

به موهایتان احترام بگذارید

موهای شما هم زنده هستند و نیاز به رفتاری آرام و لطیف دارند. بیشتر اوقات ریزش مو به علت برخورد خشن ما و یا محکم بستن موهایمان رخ می‌دهد. پس با رعایت نکات زیر به موهای زیبا و نرم خود احترام بگذارید:

  1. موهای خود را سفت و محکم نبندید.
  2. سشوار، اتو مو و بابلیس را مستقیما به موها نچسبانید.
  3. استفاده زیاد از رنگساژ و دکلره عامل ریزش مو هستند پس از تکرار آن پرهیز کنید.
  4. از لوازم آرایشی مو قلابی و بدرد نخور استفاده نکنید.
  5. مصرف ژل و وکس موها را به حداقل برسانید.
  6. موهایتان را در طی روز شانه بزنید.
  7. از شامپو مخصوص موهای خودتان استفاده کنید. برای مثال اگر موی چرب دارید حتما از شامپوی مخصوص موی چرب استفاده کنید. اگر موهای خشک ووز دارید بهتر است کمی نرم کننده به پایین موهای خود بزنید و موهایتان رابه آرامی ماساژ دهید.
عوامل ریزش مو

عوامل ریزش مو

چرا بعد از زایمان دچار ریزش مو می شوید؟

در واقع هر استرس و فشاری باعث می‌شود فرد دچار ریزش مو شود. زایمان هم با استرس و کمی ترس همراه است. به خصوص برای افرادی که زایمان اولشان را تجربه می کنند. باید بدانید که ریزش مو بر اثر زایمان دو الی چهار ماه در فرد باقی می ماند. به همین دلیل برای کنترل آن لازم است از پروتئین و مکمل‌های مقوی استفاده کنید.

در انتها پینشهاد می‌کنیم در رابطه با مراقبت‌های دوران بارداری هم بخوانید.

ماهم در این مطلب ازپزشک سعی کردیم عامل ریزش مو و چند نکته برای جلوگیری و درمان را توضیح دهیم. از اینکه همراه ما بودید بسیار خوشحالیم و اگر سوالی دارید برای ما در قسمت دیگاه کامنت کنید. در اسرع وقت ازپزشک پاسخ دریافت خواهید کرد.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.