سلامت جسم

دمنوش لاغری | آشنایی با چند دمنوش خانگی که در چربی سوزی نقش موثری دارند

دمنوش لاغری | آشنایی با چند دمنوش خانگی که در چربی سوزی نقش موثری دارند

دمنوش لاغری

همانگونه که می‌دانید این روزها در هر مکانی حرف از لاغری و روش‌هایی برای کنترل وزن است و از آنجایی که بیماری کرونا، نزدیک به 2 سال جامعه را درگیر خود کرده، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای مقابله با شیوع این ویروس، به باشگاه‌ها مراجعه نکنند و چند حرکت ساده در خانه را انجام دهند. در این میان مصرف دمنوش لاغری هم بین مردم رواج پیدا کرده است و میان عموم مصرف می‌شود. البته ما معتقدیم که تنها دو راه ورزش و تغذیه سالم است که تناسب اندام را حفظ کرده و در لاغری نقش بسزایی دارد.

به همین دلیل دلتان را خوش نکنید که یک شبه و یا با مصرف چند دمنوش لاغر شوید و به وزن ایده آل برسید. اما از آنجایی که دستورالعمل‌ها و درمان‌های طبیعی کارسازترین مکمل‌های یک رژیم غذایی هستند و می‌توانند روند رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب را سرعت ببخشند، به همین دلیل ما در این مطلب از مقالات پزشکان ازپزشک  قصد داریم چند دمنوش برای لاغری را به شما معرفی کنیم که همراه با رژیم غذایی مناسب و البته ورزش کردن، می‌توانند به کاهش وزن  شما کمک کنند. پس همراه ما  باشید.

چند راه ساده برای لاغری

قبل از اینکه چند دمنوش لاغری برای کاهش وزن به شما معرفی کنیم تصمیم گرفتیم کمی در رابطه با روند کاهش وزن حرف بزنیم. به این موضوع فکر نکنید که هر چقد دوست داشتید غذاهای چرب بخورید و با مصرف یک دمنوش لاغری، به جذب نشدن چربی به بدن خود کمک کنید! شما برای کاهش وزن باید بیشتر از میزان کالری دریافتی، انرژی مصرف کنید. با این کار می توانید  چربی‌های ذخیره‌‌ شده را به‌کار گرفته و درنتیجه لاغرتر شوید. در واقع با مصرف انرژی سلول‌های چربی به مرور کوچک‌تر می‌شوند و از بین می‌روند.

ورزش و لاغری

ورزش و لاغری

پس توجه داشته باشید که تمامی این مراحل و روند چربی سوزی به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد نیز بستگی دارد. دلتان را به مصرف دمنوش های لاغری خوش نکنید؛ چون دمنوش‌هایی که ما در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، در شرایط عادی و در کنار یک رژیم غذایی مناسب و البته کمی تحرک ، می‌توانند تأثیرات مثبتی در روند کاهش وزن داشته باشند. پس در کنار تغذیه سالم و ورزش کردن، از این دمنوش ها توقع لاغری داشته باشید.

دمنوش لاغری با چای سبز و زنجبیل

چای سبز نه تنها بر روی سلامتی تاثیر دارد بلکه مدت هاست به عنوان یک ماده موثر در کاهش وزن شناخته شده و میان عموم مصرف می‌شود. با اینکه در بسیاری از تحقیقات، خلاف این بحث بیان شده است اما مطالعات دیگری نشان داده است که در چای سبز، سه ماده اصلی که در کنترل وزن نقش بسزایی دارند قرار دارد؛ موادی چون  کافئین، کاتچین و تیانین که کافئین موجود در چای سبز کارکرد سیستم بدن را افزایش و سرعت بعضی از فرایندهای بدن به‌خصوص متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

کاتچین  موجود در چای سبز که یک نوع دمنوش لاغری محسوب می‌شود به‌ عنوان یک فلاونوئید آنتی‌اکسیدانی شناخته شده و یکی از سه عنصر مهم چای سبز است که موجب تفاوت چای سبز با چای سیاه می‌شود؛  این ماده در شرایطی خاص می‌تواند به کاهش جذب چربی از روده نیز کمک کند. تیامین موجود در این دمنوش لاغری نیز اسید‌آمینه‌ای است که به آزادشدن دوپامین در مغز  کمک می‌کند. بنابراین اگر خواستید استرس‌تان را کم کنید و کمی خوشحال باشید، تیامین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این کار باشد. زنجبیلی که به چای سبز برای تهیه‌ی این دمنوش اضافه می‌شود به بهبود فرایند هضم کمک کرده و به چای سبز بدون اینکه بخواهید شکر یا چیز دیگری اضافه کنید طعم و عطر خاصی می‌بخشد.

دمنوش لاغری و تناسب اندام

دمنوش لاغری و تناسب اندام

برای درست کردن این دمنوش لاغری ابتدا زنجبیل و چای سبز را داخل صافی قرار بدهید و یک لیوان آب‌جوش داخل لیوان بریزید و صافی را داخل لیوان بگذارید. حواس‌تان باشد چای سبز را بیشتر از ۳ تا ۴ دقیقه داخل آب جوش نگذارید، چون طعم تلخی پیدا می‌کند. پیشنهاد می کنیم به این دمنوش مواد شیرین کننده اضافه نکنید چنانچه تمایل داشتید کمی شیرین این دمنوش را میل کنید، حتما از یک قاشق عسل برای این کار استفاده کنید.

دمنوش جنسینگ

جنسینگ آسیایی یکی از گونه‌های جنسینگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما نوع آمریکایی و آسیایی‌ آن شناخته‌شده‌تر هستند و با توجه به مطالعات صورت گرفته،  این گیاه محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. همچنین جنسینگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کرده و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالا ببرید. شواهد احتمالی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون کمک می‌کند که خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد. برای طرز تهیه این دمنوش لاغری باید در یک لیوان آب، تقریبا ۱ قاشق چای‌خوری ریشه‌ی خردشده‌ی جنسینگ بریزید. سپس آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش را صاف کرده و در صورت تمایل با افزودن یک قاشق عسل و یا یک تکه لیمو تازه، آن را میل کنید.

دمنوش لاغری مریم گلی

اکثرا در شهرهای بزرگ و پر از هرج و مرج و آلودگی زندگی می‌کنیم. به همین دلیل است در زندگی استرس داریم و گاهی اوقات نمی توانیم بر استرس خود غلبه کنیم. جالب است بدانید هنگامی که دچار استرس می‌شوید، بدن هورمونی به‌نام کورتیزول ترشح می‌کند که این ماده هورمونی استروئیدی است که بخش پاسخ به هجوم بیرونی یا  خارج شدن از شرایط فشار را به‌عهده دارد. کورتیزول روی قندخون نیز اثر می‌گذارد، بنابراین اشتها را هم تحریک کرده و باعث می‌شود کالری‌ها به راحتی به‌صورت چربی ذخیره شوند.

اینجاست که مریم گلی، این گیاه زیبا و خوش طعم ، ذهن و بدن را آرام کرده و به میزان قابل‌توجهی با استرس و افسردگی مقابله می کند. لازم به ذکر است که دمنوش مریم گلی یکی از دمنوش‌هایی است که اثرات مطلوبی بر روی کاهش وزن دارد. برای داشتن این دمنوش مریم گلی را در لیوان بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و به آماده شدن آن ۴ تا ۵ دقیقه زمان بدهید. نوش جان

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.