زنان و زایمان

متخصص زنان | سوالاتی که باید از متخصص زنان بپرسید و مشاوره آنلاین پزشکی

متخصص زنان | سوالاتی که باید از متخصص زنان بپرسید و مشاوره آنلاین پزشکی

متخصص زنان

مراجعه نکردن به متخصص زنان دلایل متعددی مانند خجالت، ترس و همچنین مشکل مالی دارد. به همین دلیل زنان بسیاری هستند که بدون مراجعه به متخصص زنان، به دنبال پاسخ برای سوالات خود هستند. متاسفانه امروزه زنان بسیاری بدون مراجعه به متخصص زنان رابطه زناشویی برقرار می‌کنند که همین از اشتباهات رایج زنان است. برقراری رابطه بدون داشتن اطلاعات کافی قطعا ریسک بیماری‌های زنان را افزایش می‌دهد و گاهی خطر زیادی به همراه دارد.
متخصصان زنان و زایمان تنها برای آموزش دادن واینکه چه کار کنید باردار شوید یا برای جلوگیری از بارداری فعالیت نمی‌کنند. شما در رابطه با درد در ناحیه واژینال مثل عفونت، درد غدد پستان و تشخیص سرطان نیز می‌توانید. به متخصصان زنان و زایمان مراجعه کنید.
گاهی با مشاوره  آنلاین پزشکی هم می‌توانید به هرآنچه که نیاز دارید بدانید دسترسی داشته باشید.
 “ازپزشک” سوالات متداول زنان از متخصصین را بررسی کرده است. همراه ما باشید.

سوالاتی که حتما باید از متخصص زنان و زایمان بپرسید!

 

بیشتر سوالاتی که از متخصص زنان پرسیده می‌شود مربوط به دوران بارداری، دوره قاعدگی و مشکلات واژن است. متاسفانه مراجعه نکردن متخصص زنان مشکلات زیادی برای برخی از بانوان به همراه داشته است. همانگونه که ابتدا عنوان کردیم مراجعه نکردن می‌تواند دلایل متعددی چون ترس، خجالت و یا مشکل مالی داشته باشد. بیشتر زنان فکر می‌کنند تمام مسائل مربوط به زنان را می‌دانند. اما متاسفانه اطلاعات کافی ندارند وبه طور ناگهانی با مسائلی روبرو می‌شوند که تا به حال برایشان اتفاق نیفتاده است.
زنان معمولا از نوع قاعدگی، مصرف قرص‌های ضدبارداری، ترشحات واژن و بارداری نگران هستند. به همین دلیل در این مطلب مقالات پزشکان “ازپزشک” لیستی از سوالات مهم که در زمان مراجعه باید از متخصص بپرسید تهیه کردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید هنگام مراجعه آنها را مطرح کنید.
ما در این مقاله به سوالاتی می‌پردازیم که جز سوالات رایج از متخصص زنان است. پس همراه “ازپزشک” باشید.

سوالاتی که باید از متخصص زنان بپرسید

منظم نبودن قاعدگی: بانوان به صورت ماهانه پریود می‌شوند. اما اگر این اتفاق در ماه دو بار بیافتد یا در مدت دو ماه تنها یک بار پریود شوید. بدون تردید مشکلی در دوره قاعدگی شما وجود دارد. فاصله طبیعی بین پریودهای ماهانه بین ۲۵ الی ۳۵ روز است.  این فاصله باید از زمان شروع قاعدگی تا زمان شروع قاعدگی بعدی محاسبه شود. که اگر این محاسبه اختلالی داشته باشد باید متخصص زنان درباره منظم نبودن قاعدگی شما بداند.

خیلی‌ها زمانی که شروع قاعدگی ماهانه در یک تاریخ مشخص اتفاق نمی‌افتد گمان می‌کنند دوره قاعدگی برهم خورده است. اما هیچ گاه لازم نیست پریود ماهانه در یک روز مشخص اتفاق بیافتد. لازم به ذکر است در دوران نوجوانی نامنظم بودن دوره پریود کاملا طبیعی است و هیچ مشکلی ندارد. چراکه در نوجوانی، سیستم هورمونی عملکرد خود رابه طور طبیعی انجام نمی‌دهدو این مشکل ممکن است تا دو سال طول بکشد.

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

بخوانید: چند وقت بعد زایمان پریود میشویم ؟

منظم نبودن قاعدگی  امکان دارد برای دوران ۴۵ تا ۵۰ سالگی نیز اتفاق بیافتد. در این زمان نیز سیستم هورمونی تقربیا از کار افتاده و دوره قاعدگی نامنظم می‌شود. در صورتی که هیچ کدام از شرایط گفته شده را ندارید اما با مشکل برهم ریختگی قاعدگی روبرو شده‌ باشید. قطعا مشکلی در سیستم هورمونی شما اتفاق افتاده است.
در این زمان به مشاوره آنلاین پزشکی با متخصص زنان “ازپزشک” و یا مراجعه حضوری نیاز خواهید داشت.

از مهم‌ترین دلایل نامنظم بودن قاعدگی

  • عوامل مختلفی مانند اضطراب، استرس و اتفاق‌های ناگوار بر روند تخمک‌گذاری تاثیرگذار است و در ترشح پروژسترون اختلال ایجاد می‌کند. چنین دلایلی موجب می‌شود دوره قاعدگی نامنظم شود.
  • مشکلات تیروئید، هیپوتالاموس و هیپوفیز در روند ترشح هورمون‌های مربوط به زنان تاثیرگذار هستند . این مشکلات در نتیجه موجب می‌شوند هورمون مورد نیاز تولید نشود.
  • تومور ، عفونت و فیبروم می‌تواند در نامنظم بودن دوران قاعدگی نقش داشته باشد
  • عوامل خارجی مانند ورزش‎های سنگین، کاهش وزن، افزایش وزن و برنامه غذایی می‌تواند تا حدودی در این قضیه تاثیرگذار باشند.
متخصص زنان

متخصص زنان

سوال از متخصص زنان : آیا قرص‌های ضد بارداری موثرند؟ آشنایی با روش‌های جلوگیری از بارداری

قبل از مراجعه به پزشک زنان و یا داشتن مشاوره آنلاین پزشکی با یکی از بهترین متخصص زنان “ازپزشک” . باید بدانید که نشانه‌ها و درمان در هر زنی متفاوت است. پس پاسخ متخصص برای دوست یا خواهر شما تحت هیچ شرایطی برایتان مناسب نیست.
اولین و قطعی‌ترین نشانه بارداری قطع عادت ماهانه است. نشانه‌های بعدی شامل حالت تهوع و استفراغ ، تکرر ادرار ، لکه بینی ، خستگی، بزرگی و سنگینی سینه‌ها هستند. برای اطمینان بیشتر ، لازم است آزمایش لازم را انجام دهید. در این آزمایش با نمونه برداری از ادرار و خون، هورمون حاملگی مشخص می‌شود. قرص‌های ضد بارداری از روش‌های جدید جلوگیری از بارداری است. درحال حاضر باتکامل فناوری و پیشرفت‌های پزشکی میلیون‌ها روش برای جلوگیری وجود دارد. در نهایت باید بدانید که قرص‌های ضد بارداری برای زنان خوب است و هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد.

مطلب خواندنی این هفته “ازپزشک” : همه چیز در رابطه با مراقبت های بارداری

آی یو دی از رایج ترین روش‌های جلوگیری از بارداری است. زنان برای جلوگیری از بارداری تمایل به استفاده از آن دارند اما نه تمام زنان. به این دلیل که برخی از زنان بر این باورند که این روش چندان هم مطمئن نیست.
دیافراگم زنانه هم  از دیگر راه‌های جلوگیری از بارداری است که باید قبل از مقاربت برای جلوگیری از بارداری گذاشته شود. سپس با روان کننده اسپرم کش به منظور جلوگیری از بارداری آغشته شود. به نوعی که واژینال تحریک نشده و عوارضی نیز ایجاد نمی‌شود. درست عمل کردن  دیافراگم زنانه هم بستگی به نحوه قرار دادن آن دارد. قبل از استفاده دیافراگم حتما به پزشک مراجعه و یا مشاوره آنلاین پزشکی با یکی از متخصص زنان داشته باشید. چراکه سیستم بدنی زنان با یکدیگر تفاوت دارد و استفاده از دیافراگم برای تمام زنان یکسان عمل نمی‌کند.

سوال از متخصص زنان : آیا ترشحات واژن طبیعی است؟

ترشح واژینال همان ترشح مایعاتی از طریق واژن است. این ترشحات به رنگ (سفید، زرد یا قهوه‌ای) آن بستگی دارد. از طریق رنگ ترشح می‌توان آن را چیزی کاملا طبیعی و یا نشانه‌ای از عفونت یا بیماری دانست. ترشحات چیزی بیش از یک دسته از سلول‌های مرده باکتری طبیعی و ترشح مخاطی هستند.
یک زن به طور متوسط ​​1 تا 4 میلی لیتر در حجم روزانه ترشحات تولید می‌کند. که  این ترشحات به رطوبت، روان و حفظ تمیزی مهبل (واژن) کمک می‌کند. پس در ترشحات طبیعی و نرمال واژن هیچ عفونتی وجود ندارد البته زمانی که ترشحات سفید یا شفاف باشند.
ترشحات زرد واژینال توسط باکتری‌ها و قارچ‌ها تولیدشده که محصول عفونت است. ترشحات واژن اگر تیره تر شوند بایستی به متخصص زنان مراجعه کرد. اگر ترشحات قهوه‌ای باشند یعنی فرد در نزدیکی قاعدگی است. اگر تاریخ قاعدگی نزدیک نبود و ترشحات قهوه‌ای رنگ بودند حتما به پزشک مراجعه کنید.

آیا در دوران پریودی، امکان بارداری وجود دارد؟ سوال از متخصص زنان

این امکان وجود دارد و ممکن است بعد از رابطه، بارداری صورت بگیرد. پریود به معنای عدم باروری نیست پس حتما سکس دراین دوران را کنترل کنید. شاید درصد بارداری در دوره پریودی بسیار پایین باشداما احتمال آن وجود دارد. دربیشتر زنان احتمال خیلی کمی وجود دارد که اتفاق بیافتد. اما درکل داشتن رابطه در پریودی توصیه نمی‌شود.
بارداری به زمان تخمک‌گذاری فرد بستگی دارد و زمان تخمک‌گذاری برای هر شخصی نسبت به شخص دیگری متفاوت است.  همچنین ممکن است زمان تخمک‌گذاری در دوره قاعدگی تا دوره قاعدگی بعدی تفاوت داشته باشد.

بارداری در دوران قاعدگی به دو عامل بستگی دارد:

  • قاعدگی بیش از ۵ روز طول بکشد
  • زمان تخمک‌گذاری در آن دوره زودتر اتفاق بیفتد.

همچنین اگر سکس بلافاصله بعد از دوره پریود انجام شود احتمال بارداری  بعد از چهار الی پنج روز وجود دارد. هر چه زمان نزدیکی به زمان تخمک گذاری نزدیک باشد، احتمال بارداری بیشتر می‌شود.

مشاوره آنلاین پزشکی

مشاوره آنلاین پزشکی

سوال از متخصص زنان | چگونه از عفونت واژن جلوگیری کنیم؟

نزدیک بودن رحم به دستگاه ادراری باعث می‌شود محیط واژن در معرض خطر عفونت قرار گیرد. عفونت‌های ادراری و دستگاه واژن، از رایج‌ترین مشکلات خانم‌هاو دخترهای جوان است. علت بروز عفونت‌های ادراری و واژن به خاطر مصرف قرص‌های ضدبارداری و تماس جنسی است.
برخی به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی دچار مشکل عفونت رحم و واژن می‌شوند.
برای پیشگیری:

  • از خوردن چربی‌ها خودداری کنید. ترجیحا در مواد غذایی از روغن زیتون و روغن هسته انگور استفاده کنید.
  • لباس‌های زیر را از جنس نخ تهیه کنید. از نوارهای بهداشتی که باعث ایجاد عفونت یا حساسیت می‌شوند بپرهیزید.
  • محیط مرطوب تاثیر بسیار زیادی در ایجاد عفونت دارد. همیشه ناحیه واژن را خشک نگه دارید.
  • در زمان شستشو واژن سعی کنید از جلو به عقب این کار را انجام دهید تا عفونت مقعد وارد واژن نشود.
  • اگر دیابت دارید کنترل قند خون کمک بسیار زیادی برای جلوگیری از عفونت واژن به شما می‌کند.

از کجا بفهمیم کیست داریم؟ سوال از متخصص زنان و زایمان

بدلیل تاثیر مستقیم تخمدان‌ها برروی بارداری زنان، باید به این قضیه توجه کافی شود. برای بررسی این مورد نیاز است به طور مرتب به متخصص زنان مراجعه شود. چراکه در صورت وجود مشکل و آگاهی هرچه سریع‌تر، درمان نیز زودتر انجام می‌شود. بیشتر مواقع، کیست‌های تخمدان بخاطر بروز اختلالات هورمونی بوجود می‌آید.
بهترین راه جلوگیری از کیست کاهش وزن است. مشکلات مادرزادی، مصرف داروهای محرک بارداری و جابه‌جایی توده‌های بدن نیز باعث بروز کیست هستند.
برای آگاهی از این مشکل با علائم آن آشنا شوید:

  • نامنظم بودن دوره قاعدگی
  • دردهای شکمی
  • دردهای زیاد ناحیه لگن
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تغییرات در نبض
  • خونریزی‌ داخلی همراه با علائم ضعف و بی‌حالی
  • احساس درد در پهلو و کلیه

دربرخی موارد، وجود کیست در خانم‌ها با هیچ علائمی همراه نیست و زمانی متوجه می‌شوند که قصد دارند باردار شوند. برای بررسی این قضیه به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

سخن آخر

دلایل بسیاری برای مراجعه به متخصص زنان وجود دارد. هر زنی باید همه چیز در مورد مراقبت و عملکرد اندام جنسی زن بداند. خانم‌ها باید در طول زندگی برای داشتن سلامتی و رفع مشکلات زنانگی اهمیت زیادی قائل باشند. در نتیجه لازم است به طور مرتب به یک پزشک زنان مراجعه کنند و از توصیه‌های آن بهره ببرند. هدف از ارائه این مطلب “ازپزشک” پراختن به سوالات رایج از متخصص زنان بود. سوالاتی که شما به جواب آنها به راحتی دسترسی داشته باشید.
با اینحال اگر تا به حال به هردلیلی به پزشک زنان مراجعه نکرده‌اید حتما این کار را انجام دهید. ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و ویزیت پزشک آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

منابع علمی این مطلب

19 دیدگاه در “متخصص زنان | سوالاتی که باید از متخصص زنان بپرسید و مشاوره آنلاین پزشکی

  1. بی نام گفت:

    سلام ، ۲۰ سالمه مجردم باکره ام ، رابطه سطحی دارم کلا بدون دخول و از اسفند ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ ۴ تا اورژانسی خوردم اخریش مهرماه بود ، که شک کردم شاید کاندوم سوراخ باشه یا دستش الوده باشه اورژانسی خوردم بعد ابان ماه پریودم ۸ روز زودتر شد و خیلی کم و خیلی بی درد در حد سه روز،،از ۱۲ دی تا الان که ۱۴ دی هست خیلی خونریزی کمی دارم ، بی درد هست حجمش کمه ولی مثل لکه بینی نیست ، اینم بگم که کلا دو تا کاندوم میزاره یکی پاره میشه اون یکی سالمه ، خودم با دست چک میکنم
    باردارم؟؟؟؟
    اگر نیستم چطور این اختلال رو درست کنم؟

    1. سلام،اگه خونریزی دارید که دیگه باردار نیستید. باید سونوگرافی رحم تخمدان بدید و آزمایشات هورمونی.
      همچنین میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص زنان و زایمان در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  2. پریسا مایانی گفت:

    آیا لونژیت لوونورژسترل علاوه بر جلوگیری از حاملگی کاربرد دیگری هم دارد؟

    1. سلام بله کاربردهایی مثل هایپرپلازی اندومتریال،منوراژی،اندومتریوزیس و..

  3. فاطمه گفت:

    سلام من باردارم در هفته چهاردهم یک ساعت در معرض بوی رنگ ساختمان قرار گرفتم ایا برای جنین ضرر داره

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما:
      اصلا جای نگرانی نیست با یک ساعت در معرض بوی رنگ بودن ضرری نخواهد داشت ولی به گونه ای که دیگر تکرار نشود نه تنها رنگ بلکه قرار گرفتن کلی در معرض مواد شیمیایی اینگونه می تواند خطرساز شود.

  4. سعیده باقری گفت:

    سلام
    من 7 ماه پیش بارداری خارج از رحم داشتم که نهایت لوله فالوپم پاره شد و مجبور به جراحی شدم ولی لوله رو برنداشتن و ترمیم کردن که دو ماه پیش هم سونوگرافی رنگی هم عکس رنگی با تزریق مایع انجام دادم و سونو واژینال که کلا سالم و بدون مشکل بود و دکتر بهم اجازه رابطه بدون محافظت داد.. ماه پیش بعد اقدام سر تاریخ پریود شد اما این ماه 3 روز دیرتر شدم زمانی که پریود شدم خیلی خونریزیم کم بود در حد چند قطره ولی بخاطر پسر 10 سالم که پاش شکست 4 روز بیمارستان بودم و بهم فشار اومد خونریزیم شدید شد تا 7 روز بعد الان 14 روز شده ولی لکه بینی دارم با تحرک بیشتر یکم بیشتر میشه اگر استراحت کنم اصلا نمیاد

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما:
      با توجه به اینکه شما سابقه جراحی دارید و مدتی دارو استفاده کردید میتونه به اون دلیل باشد اما توصیه میکنیم سونوگرافی مجدد در کنار متاخصص زنان و زایمان داشته باشید که در صورتی که مشکلی نباشد اون موضوع جای نگرانی ندارد
      میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص زنان و زایمان در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  5. مرجان گفت:

    سلام من از یکسال پیش قبل پریودی۴ روز لکه بینی داشتم که به صورت تیره رنگ بود یک ماه پیش تست هورومونی دادم مشکلی نداشتم سونو واژینال دادم که تشخیص این بود دو پولیپ به سایز چهار و پنج میلی دارم دکتر برام دومافد تجویز کرد که از14 پریودی تا 14 روز بعدش مصرف کنم به مدت3 ماه.این ماه چهار روز قبل پریودی مجدد لک تیره داشتم بایدسه شنبه پریود میشدم پریودم منظم ۲۶ روزه هستش.الان یه هفته هستش که فقط لک میبینم دوفامد واسه من که مشکل هورمونی نداشتم باعث اختلال در پریودی شده؟الان باید چیکار کنم؟

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما:
      داروها را توصیه نمیکنیم قطع کند چون برای پولیپ ها نوشته شده است. اما شما با سونوگرافی .واژینال میتونید متوجه شوید که پولیپ برطرف شده است یا خیر حتماً پیش پزشک خودتون برید و پزشک رو عوض نکنید و مرتب بررسی کنید سایز پولیپ هارو.

  6. زینب گفت:

    باسلام دختر من ۱۴ سالشه عادت ماهانه نمیشه یعنی از سن بلوغ تاحلا میشه شما راهنماییمون کنید؟

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما:
      با توجه به سن دخترتون باید متخصص زنان ببینید و شرح حال بیشتری از شما بگیرند تا بتوانند بهترین راهنمایی را به شما بدهند حتماً در اولین فرصت این موضوع را بررسی نمائید.
      میتوانید از طریق اپلیکیشن ازپزشک ابتدا با متخصصین زنان و زایمان مشاوره کنید و سپس به مطبشون مراجعه یا آزمایشات لازم رو پیگیری نمائید.

  7. صیرفیان گفت:

    با سلام ،شهریور ماه رابطه ی مشکوک داشتم ،در همون ماه با یک هفته تاخیر پریود شدم ،و بعد از اون هرماه با سه چهار روز عقب جلو شدن پریودی اتفاق افتاد ،حجم خون توی ۲ دوره کمتر بود اما پد خیس میشد تو روزای اول،این چندماه هیچ رابطه ای نداشتم،
    یسری علائم مثل افزایش ترشحات ابکی واژن (بدون رنگ و بو) ،افزایش رگه های واریسی (از قبل داشتم بخاطر کارم ولی تعدادش بیشتر شده
    گهگاهی درد در پهلوی چپ،صدای روده
    و دو ماهی میشه شکمم بزرگتر شده انگاری ورم کرده در صورتیکه شکم بزرگی نداشتم قبلا ،و روزهای قبل پریودی سینه درد بیشتر از قبل دارم
    چند روز پیش (بعد ازگذشت ۵ماه و نیم از رابطه)تست خون (bhcg)دادم گفتن منفیه،
    خیلی استرس گرفتم اینقدر توی سایت ها نوشتن باردار بودیم و پریود میشدیم و نمیدونستیم و…
    ایا اطمینان کامل داشته باشم به جواب تست خون؟اگه باردار بودم حتی ۱درصد با گذشت این مدت ،توی تست مشخص میشد ؟

  8. فاطمه صیرفیان گفت:

    سلام ،شهریور ماه رابطه ی مشکوک داشتم ،در همون ماه با یک هفته تاخیر پریود شدم ،و بعد از اون هرماه با سه چهار روز عقب جلو شدن پریودی اتفاق افتاد ،حجم خون توی ۲ دوره کمتر بود اما پد خیس میشد تو روزای اول،این چندماه هیچ رابطه ای نداشتم،
    یسری علائم مثل افزایش ترشحات ابکی واژن (بدون رنگ و بو) ،افزایش رگه های واریسی (از قبل داشتم بخاطر کارم ولی تعدادش بیشتر شده
    گهگاهی درد در پهلوی چپ،صدای روده
    و دو ماهی میشه شکمم بزرگتر شده انگاری ورم کرده در صورتیکه شکم بزرگی نداشتم قبلا ،و روزهای قبل پریودی سینه درد بیشتر از قبل دارم
    چند روز پیش (بعد ازگذشت ۵ماه و نیم از رابطه)تست خون (bhcg)دادم گفتن منفیه،
    خیلی استرس گرفتم اینقدر توی سایت ها نوشتن باردار بودیم و پریود میشدیم و نمیدونستیم و…
    ایا اطمینان کامل داشته باشم به جواب تست خون؟اگه باردار بودم حتی ۱درصد با گذشت این مدت ،توی تست مشخص میشد ؟

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما:
      با توجه به شرح حال شما و مجموعی از این علائم مثل ارتباط جنسی مشکوک، پریود های نامنظم، ترشحات واژن و… بهتر است شما با یک متخصص زنان مشورت کنید چون بسیاری علت های مختلفی میتونه باشد و شاید لزوماً بارداری نباشد.
      میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با متخصص زنان و زایمان در اپلیکیشن ازپزشک بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  9. عسل گفت:

    سلام
    من یه دختر۳۵ساله هستم و اینکه قبلاً پریودیم هر۲۸روز‌بود اما الان۲۱_۲۲روز شده .پروژه اول و دومی دل دردم بقیش مشکلی ندارم وپریودیم هم۵ روزس
    آیا مشکلی وجودداره؟

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما :
      پریود های نامنظم اگر هر ماه بصورت مکرر عقب یا جلو بیافتد شما حتماً باید با پزشکان زنان زایمان مشورت کنید میتونید از طریق ویزیت آنلاین اپلیکیشن ما اینکار رو انجام دهید.

      1. زهرا گفت:

        با سلام من ترشحات سفید و پنیری گاهی متمایل به زرد و سبز داشتم شیاف کلوتریمازول و قرص و شیاف مترونیدازول استفاده کردم هفت روز نشده هنوز قسمت بیرونی واژنم خارش داره ترشحاتم زرد کمرنگ شده ممنون میشم بگید چه دارویی مصرف کنم خوب شما

        1. ازپزشک گفت:

          نظر تیم پزشکی ما:
          با توجه به شرح حال شما، ترشحات پنیری شکل که با خارش یا سوزش همراه است احتمالاً عامل قارچی هست اما ترشحات زرد یا سبز رنگ معمولاً باکتری هستند و ممولاً بوی خیلی شدید و تندی دارند. اما شما حتماً در اولین فرصت با متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید و ترشحات رو با نمونه گیری کامل مشخص کنند.
          میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص زنان و زایمان در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.