پیشگیری از کلسترول بالا

کلسترول بالا – پیشگیری

حذف چربی های مضر و بها دادن به چربی مفید
طبیعی است که چربی های ترانس که سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش و چربی خوب (HDL) را کاهش دهد، یک دشمن قسم خورده برای سلامتی قلبتان هستند. شیرینی ها و کیک های قنادی سرشار از چربی ترانس است.
به شما توصیه می شود در هنگام خرید، به قسمت مواد تشکیل دهنده خوراکی ها توجه کنید، اگر نوشته شده که دارای چربی ترانس است، لطفا سریعا از کنار آن خوراکی رد شوید و یک جایگزین مناسب بدون چربی ترانس خریداری کنید.
چربی موجود در روغن زیتون، کانولا، کنجد و بادام زمینی به عنوان چربی مفید قلمداد می شوند. درست است، این چربی های مناسب و دوست قلب هستند. به شما توصیه می کنیم که این روغن ها را جایگزین سایر چربی و روغن ها نمایید.
لازم است بدانید که مواد غذایی مختلف، دارای سطوح متفاوتی از کلسترول هستند. از زرده تخم مرغ، گوشت های قرمز و لبنیات پرچرب تا حد ممکن دوری کنید. باید بخاطر داشته باشید مصرف بیشتر از ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسترول برای سلامت قلب، یک خطر جدی محسوب می شود.
میوه و سبزیجات را در سبد غذایی تان جدی بگیرید.
میوه ها و سبزیجات تازه، در پیشگیری از چربی خون بالا و کاهش کلسترول کاری می کنند کارستان! بدین صورت که قویا توصیه می شود در کنار وعده های اصلی غذایی حتما سبزیجات مصرف نمایید و روزانه در چند نوبت میوه بخورید.
گوشت سفید برای شما مناسب تر است.
اگر قرار باشد بیش از اندازه از گوشت قرمز مصرف داشته باشید، با سلاح خوردنی هایی از قبیل کباب کوبیده و بریان و غیره به جنگ با سلامتی قلب می روید.
شما باید گوشت قرمز را در حد مجاز که توسط متخصص تغذیه تعیین می گردد مصرف نمایید و از سوی دیگر گوشت سفید به خصوص غذاهای دریایی از قبیل ماهی و میگو را ماهیانه چندین و چند نوبت داشته باشید.
با کم تحرکی و تنبلی خداحافظی نمایید.
کم تحرکی و تنبلی مادر بسیاری از مرض های امروزی است. فرصت این فرا رسیده است که بلند شوید، اراده کنید و هر روز خود را موظف به تمرین و فعالیت های ورزشی نمایید.
شما اگر روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش به صورت ۳ دوره ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ای داشته باشید، یک گام بسیار موثر در پیشگیری از چربی خون بالا برداشته اید.
وزن خود را در محدوده طبیعی قرار دهید.
لازم است بدانید که چاقی یک عامل مساعد کننده برای بالا رفتن سطح کلسترول خون به حساب می آید. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن و رسیدن به یک وزن ایده آل تحت نظر یک متخصص تغذیه یا پزشک، به شما در پیشگیری از چربی خون بالا کمک شایان توجهی می کند.
لطفا در اسرع وقت سیگار کشیدن را ترک کنید.
سیگار کشیدن در بالا رفتن میزان کلسترول خون و بروز بیماری های قلبی نقش قابل توجهی دارد. اگر سیگار می‌کشید، لطفا سیگار را ترک نمایید. ترک سیگار کمک به افزایش سطح کلسترول مفید HDL می کند.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.