آلزایمر

آلزایمر

بیماری آلزایمر به مغز آسیب می رساند و باعث از دست رفتن تدریجی و مداوم مغز شده و می تواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیت های روزانه تأثیر بگذارد. بیماری آلزایمر به مرور زمان بدتر شده و میزان تحلیل مغز بیشتر می شود اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است. برخی از افراد در همان مراحل ابتدایی بیماری توانایی انجام فعالیت های روزانه خود را از دست می دهند. اما برخی دیگر از افراد ممکن است در مراحل بعدی بیماری با این مشکلات مواجه شوند.
از دست دادن خفیف حافظه در افراد بالای 60 سال شایع است. ممکن است این قضیه به این معنا نباشد که شما به بیماری آلزایمر مبتلا شده اید. اما اگر با مشکلات حافظه مواجه شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری شما آلزایمر باشد، ممکن است درمان به شما کمک کند. بیماری آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است ؛ این اختلال زمانی اتفاق می افتد که پلاک هایی حاوی شکل بتا آمیلوئید در مغز باشد. همانطور که علائم بدتر می شود، افراد برای یادآوری علائم رویدادهای اخیر، و تشخیص افرادی که می شناسند، سخت تر می شود در نهایت، فرد مبتلا به آلزایمر، احتمالا نیازمند کمک تمام وقت است.

 آلزایمر اصلا معالجه ای ندارد و برای اینکه جلوی آسیب مغزی ناشی از آلزایمر را بگیرید اصلا راهی وجود ندارد. اما می توان از درمان هایی استفاده کرد که دست کم سبب می شود به صورت ظاهری فرد توانایی های ذهنی خود را حفظ کرده و نیز بتواند عوارض بیماری را به میزان کمتری متحمل شود. اگر فرد زودتر به مداوا بپردازد برایش بهتر است. چرا که این احتمال وجود دارد که فرد طولانی تر مهارت های خود را حفظ کرده و بتواند کارهای خود را بهتر و بدون مشکل تر انجام دهد.

 

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.