ADHD

اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD)

اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) مجموعه ای از علائم رفتاری ست که شامل بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری می شود.
علائم این اختلال کم توجهی تمایل به بروز در سنین پایین دارد و ممکن است زمانی که شرایط کودک تغییر می کند (مانند زمانی که کودک شروع به مدرسه رفتن می کند)، بیشتر جلب توجه کنند. اکثر موارد زمانی تشخیص داده می شوند که کودک بین 6 الی 12 سال سن دارد.
علائم اختلال بیش فعالی (ADHD) معمولا با افزایش سن بهتر می شوند اما بسیاری از بزرگسالانی که در سنین پایین این اختلال برایشان تشخیص داده می شود، همچنان این علائم  و مشکلات را تجربه می کنند. علاوه بر این ممکن است افراد مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) مشکلات دیگری مانند اختلالات خواب یا مشکلات اضطرابی نیز داشته باشند.

کمک گرفتن

بسیاری از کودکان مراحلی را در زندگی تجربه می کنند که طی آن بی قرار و یا کم توجه هستند. این شرایط اغلب طبیعی ست و ضرورتا به این معنی نیست که آنها مبتلا به بیش فعالی (ADHD) هستند. با این حال در صورتیکه فکر می کنید رفتار کودکتان ممکن است با سایر کودکان همسن خود تفاوت داشته باشد باید با معلم، هماهنگ کننده ی نیازهای ویژه ی آموزشی مدرسه و یا پزشک خود بیشتر در تعامل باشید و مشورت کنید. همچنین اگر بزرگسال هستید و گمان می کنید ممکن است به بیش فعالی (ADHD) مبتلا باشید اما در کودکی این وضعیت در شما تشخیص داده نشده ست، بهتر است که با پزشک  خود صحبت کنید 

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.