اسهال و استفراغ

اسهال و استفراغ

اسهال و استفراغ در بزرگسالان، کودکان و نوزاردان رایج است و ممکن است هر فردی مبتلا به هر دو و یا یکی از آنها شود. اسهال و استفراغ معمولا ناشی از اشکال در کار معده هستند و طی چند روز باید برطرف شوند.
شما می توانید این بیماری را خودتان در خانه برای خود و عزیزانتان درمان کنید به این صورت که مهم ترین مساله برای برطرف کردن اسهال و استفراغ ، دریافت مقادیر فراوان مایعات است تا از کم آب شدن بدن به شدت جلوگیری شود. پس دقت داشته باشید که برای درمان باید یک سری کارها را انجام دهید و یک سری کارها را انجام ندهید

پیشگیری اسهال و استفراغ

بهترین راه برای جلوگیری از شیوع عفونت های روده، رعایت موارد بهداشتی است:

  • دستان خود را کاملاً بشویید. بهتر است حداقل ۲۰ ثانیه از آب گرم و صابون استفاده کنید و دست ها را به شدت محکم مالش دهید، به یاد داشته باشید که اطراف کوتیکول ها، زیر ناخن ها و بین انگشت ها را بشویید. برای مواقعی که صابون و آب در دسترس نیست، دستمال مرطوب کننده و ضد عفونی کننده دستی را همراه خود داشته باشید.
  • از وسایل شخصی جداگانه استفاده کنید. از به اشتراک گذاشتن ظروف غذاخوری، نوشیدن لیوان و بشقاب خودداری کنید. در حمام از حوله های جداگانه استفاده کنید.
  • در صورت امکان از تماس نزدیک با هرکسی که ویروس دارد جلوگیری کنید.
  • سطوح سخت را ضد عفونی کنید. اگر شخصی در خانه شما مبتلا به گاستروانتریت ویروسی است، سطوح سخت مانند پیشخوان، شیر آب را ضد عفونی کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.