COPD

بیماری انسدادی مزمن ریه

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) نام گروهی از بیماری های ریوی است که باعث اختلالات تنفسی می شوند.
این بیماری ها عبارتند از:

  • آمفیزم – آسیب به کیسه های هوایی در ریه ها
  • برونشیت مزمن – التهاب طولانی مدت راه های هوایی

بیماری انسداد ریه (COPD) یک بیماری شایع است که عمدتا افراد میانسال و بزرگسالان مسنی را که سیگار می کشند درگیر می کند. بسیاری از افراد متوجه نمی شوند مبتلا به این بیماری شده اند. مشکلات تنفسی بتدریج با گذشت زمان بدتر می شوند و فعالیت طبیعی شما را محدود می کنند اگرچه درمان می تواند به تحت کنترل بودن بیماری کمک کند.

زمان دریافت مشاوره ی پزشکی بیماری انسدادی ریه

اگر دچار علائم مداوم بیماری انسدادی ریه (COPD) هستید به پزشک خود مراجعه کنید بویژه اگربیش از 35 سال دارید و سیگار می کشید یا سابقا سیگار می کشیدید علائم را نادیده نگیرید. اگر علائم بعلت بیماری انسداد ریه (COPD) ایجاد شده باشند بهتر است در اسرع وقت، قبل از اینکه ریه هایتان بطور چشمگیری آسیب ببینند درمان شروع شود.
پزشک تان در مورد علائم شما  و اینکه سیگار می کشید یا قبلا سابقه مصرف سیگار داشته اید از شما سوال می کند. او می تواند برای کمک به تشخیص بیماری انسداد ریه (COPD) و کنار گذاشتن سایر بیماری های ریه مانند آسم، انجام یک تست تنفسی را توصیه نماید.
در مورد چگونگی تشخیص بیماری انسدادی مزمن ریه بیشتر بخوانید.

چشم انداز بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)

چشم انداز بیماری انسدادی ریه (COPD) از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این وضعیت بطور کامل قابل درمان یا برگشت به عقب نیست اما در بسیاری افراد درمان کمک می کند تا بیماری تحت کنترل باشد تا به شدت فعالیت های روزانه ی فرد را محدود نکند. اما در بعضی افراد بدتر شدن بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) ممکن است علی رغم درمان ادامه داشته باشد، در نهایت تاثیر چشمگیری روی کیفیت زندگی فرد گذاشته منجر به مشکلات تهدید کننده ی زندگی شود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.