تشخیص آپاندیس

تشخیص آپاندیسیت

تشخیص آپاندیسیت می‌تواند مشکل باشد مگر اینکه علایم معمول و تیپیک آن را داشته باشید که آن‌ها هم تنها در نیمی از موارد بروز می کنند.
همچنین جای آپاندیس بعضی افراد ممکن است در مناطقی با اندکی تفاوت از سایرین قرار داشته باشد. به عنوان مثال آپاندیس بعضی افراد می تواند در مکان های زیر قرار داشته باشد:

  • داخل لگن
  • پشت روده بزرگ
  • اطراف روده کوچک
  • نزدیک قسمت پایین و سمت راست کبد

بعضی افراد درد هایی مشابه آپاندیسیت دارند، اما آن درد ممکن است توسط چیز دیگری بوجود آمده باشد. مثلا:

پزشک در مورد نشانه‌های بیماری از شما سؤال می پرسد، شکم شما را معاینه می‌کند و می‌بیند آیا زمانی که نواحی اطراف آپاندیس را فشار می‌دهد درد شما بیشتر می‌شود یا خیر (قسمت پایین سمت راست شکم تان).
اگر نشانه‌های شما، نشانه‌های معمول و تیپیک آپاندیسیت باشند، آن‌ها برای یک تشخیص مطمئن توسط پزشک کافی هستند. در این مورد، شما به سرعت برای درمان به بیمارستان فرستاده می شوید.

آزمایش های بیشتر

اگر نشانه‌های شما، نشانه‌های معمول آپاندیسیت نباشند، نیاز است تا در بیمارستان آزمایش های بیشتری صورت گیرد تا تشخیص آپاندیسیت مسجل شود. آزمایش های دیگر شامل:

گاهی اوقات ممکن است آزمایشات زمان بر باشند. همچنین اگر همچنان پزشک از تشخیص مطمئن نباشد، جراح ممکن است لاپاراسکوپی را برای بررسی آپاندیس و اندام‌های لگنی به شما پیشنهاد کند.
معمولاً به شما توصیه می‌شود که آپاندیس تان برداشته شود، تا با خطر ترکیدن آن مواجه نشوید. این به آن معنی است که بعضی افراد آپاندیس شان را بر می‌دارند با اینکه در نهایت مشخص می‌شود آپاندیس آن‌ها سالم بوده است.
در بعضی موارد، زمانی که تشخیص قطعی نیست، پزشک ممکن است به شما ۲۴ ساعت انتظار پیشنهاد کند تا ببیند آیا آپاندیس شما بهبود یافته، در همان وضعیت مانده و یا بدتر شده است.
اگر پزشک مشکوک شد که آپاندیس شما ممکن است ترکیده شده باشد، به سرعت برای درمان شما را به بیمارستان خواهد فرستاد.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.