درد پاشنه

درد پاشنه

درد پاشنه پا معمولاً هنگام استفاده از پاشنه آسیب دیده به صورت شدید احساس می‌شود و ممکن است در هر جایی از پاشنه پا مثل پشت، کناره‌ها، کف یا استخوان پاشنه احساس شود. این احساس درد به تدریج ایجاد‌شده و با گذشت زمان بدتر می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که وزن را روی پاشنه خود قرار دهید. احساس درد، معمولا با گرفتگی عضلات و علائم دیگری همراه است، علائم این درد بسته به علت آن متفاوت است. ممکن است علائمی مثل رشد استخوان روی پاشنه، تغییر رنگ (کبودی یا قرمزی)، سفتی، تورم، حساسیت به لمس، درد پس از ایستادن را تجربه کنید. در بیشتر موارد، تنها یک پاشنه پا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، اگرچه تخمین‌ها نشان می‌دهد که حدود یک سوم افراد در هر دو پاشنه پا درد دارند.

بیشتر درد های پاشنه در منزل قابل درمان هستند. اگر درد برطرف نشد به پزشک  مراجعه کنید.

در صورت وجود شرایط زیر به پزشک مراجعه کنید:

 

  • علی رغم درمان های خانگی هیچ بهبودی در علائم نمی بینید
  • درد بدتر شده است
  • راه رفتن برایتان دشوار شده است

شما می‌توانید با حفظ یک وزن سالم، گرم کردن پیش از شرکت در فعالیت‌های ورزشی و پوشیدن کفش‌هایی که از قوس کف پا حمایت کرده و ضربه‌های وارده به پاشنه را می‌گیرند، از بروز درد پاشنه پای چپ و راست جلوگیری کنید.

اگر مستعد ابتلا به فاسئیت پلانتار هستید، انجام تمریناتی که تاندون آشیل (طناب پاشنه) و غلاف کف پا را تحت کشش قرار می‌دهند به جلوگیری از آسیب‌دیدگی مجدد این ناحیه کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید پس از انجام موفقیت آمیز فعالیت‌های ورزشی کف پایتان را با یخ ماساژ دهید. گاهی اوقات، تنها اقدامات مورد نیاز عبارت است از یک دوره کوتاهِ استراحت و تعویض کفش‌های مخصوص پیاده‌روی یا دویدن.

با شماره 115 تماس بگیرید:

در صورتیکه به پزشک خود دسترسی ندارید یا نمی دانید در قدم بعدی چه باید بکنید

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.