درمان خوابگردی

درمان راه رفتن در خواب

چه زمانی باید به دنبال مشاوره پزشکی بود؟

دوره های گهگاهی راه رفتن در خواب معمولا نیاز به توجه و مراقبت پزشکی ندارند. راه رفتن در خواب به ندرت نشانه ی یک مشکل جدی است و بویژه در کودکان با گذشت زمان بهتر می شود.

با این حال، اگر دوره های راه رفتن در خواب مکررا اتفاق می افتد، فکر می کنید فرد در خطر آسیب زدن به خود یا دیگران است یا این دوره ها در بزرگسالی شروع شده و یا ادامه پیدا کرده اند، باید به پزشک مراجعه کنید

پزشک تان ممکن است شما را به یک مرکز تخصصی خواب ارجاع دهد که سابقه ی خواب شما یا کودکتان  با جزئیات بیشتر بررسی میشود. در صورت لزوم، مطالعات خواب برای کنار گذاشتن سایر مشکلاتی که می توانند موجب تحریک راه رفتن در خواب شوند مانند آپنه انسدادی خواب یا سندرم پاهای بی قرار انجام خواهند گرفت.

درمان راه رفتن در خواب

درمان ویژه ای برای راه رفتن در خواب وجود ندارد، اما تلاش برای داشتن خواب کافی و یک برنامه ی منظم و آرامبخش قبل از رفتن به رختخواب معمولا می تواند کمک کننده باشد.
توصیه های زیر ممکن است به شما کمک کند:

  • سعی کنید هر شب در زمان مشابهی به رختخواب بروید
  • مطمئن شوید وقتی می خواهید بخوابید اتاق خوابتان تاریک و آرام است
  • قبل از زمان خواب مصرف نوشیدنی ها بویژه آنهایی که حاوی کافئین هستند را محدود کنید و قبل از خواب به دستشویی بروید
  • راه هایی را برای آرامش قبل از رفتن به رختخواب پیدا کنید از جمله حمام آب گرم، مطالعه یا تنفس عمیق
  • اگر کودک شما بیشتر شب ها در یک زمان مشخص در خواب راه می رود سعی کنید به آرامی و ملایمت او را 15 تا 30 دقیقه قبل از زمانی که بطور معمول در خواب  راه می رود بیدار کنید- این کار باعث می شود با تغییر چرخه ی خواب معمول او راه رفتنش در خواب متوقف شود.

در مورد چگونگی ایجاد یک روال منظم خواب و توصیه های خواب مناسب برای کودکان بخوانید.

معمولا از داروها برای درمان راه رفتن در خواب استفاده نمی شود. با این حال، اکر شما اغلب دچار راه رفتن در خواب می شوید  یا خطر آسیب زدن جدی به خودتان یا دیگران وجود دارد، داروهایی مانند بنزودیازپین ها یا داروهای ضد افسردگی گاهی ممکن است تجویز شوند. این داروها به شما کمک می کنند بخوابید و ممکن است تناوب دوره های راه رفتن در خواب را کاهش دهند.

درمان هایی مانند روان درمانی شناختی یا هیپنوتیزم ممکن است گاهی کمک کننده باشند.

 
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.