درمان ریفلاکس در نوزادان

درمان ریفلاکس در نوزادان

درمان ها و توصیه هایی برای ریفلاکس در نوزادان

اگر نوزاد شما به خوبی در حال وزن گرفتن است و بطور کلی خوب به نظر می رسد، نیازی به درمان ریفلاکس نیست. اگر نوزاد شما در سختی باشد یا ریفلاکس او به دلیل مشخص و شناخته شده ای ایجاد شده باشد درمان ها و توصیه های زیر به کار گرفته خواهد شد.

توصیه هایی برای تغذیه ی نوزاد

ماما یا پزشک ممکن است نحوه ی تغذیه نوزادتان را بررسی کند و تغییراتی را در شیوه ی تغذیه ی او به شما پیشنهاد نماید که به بهبود ریفلاکس نوزادتان کمک کند.
این تغییرات عبارتند از:

  • گرفتن آروغ نوزادتان بطور منظم پس از تغذیه او
  • تغذیه ی مکرر نوزاد اما با مقادیر کمتر 
  • برای مدت کوتاهی بعد از تغذیه نوزاد را سرپا نگه دارید
  • از شیرخشک های با فرمول غلیظ تر که احتمال کمتری برای بالا آوردنشان وجود دارد، استفاده کنید- این شیرها را بدون نسخه می توانید خریداری کنید اما تنها در صورتیکه توسط پزشک توصیه شده اند از آنها استفاده کنید.

اگر پزشک شما فکر می کند که نوزادتان ممکن است به شیر گاو آلرژی داشته باشد به شما توصیه خواهد کرد از فرمول های ویژه ی شیرخشک که حاوی شیرگاو نیستند، استفاده کنید.

داروها

نوزادانی که ریفلاکس دارند معمولا نیازی به مصرف دارو نخواهند داشت اما گاهی اوقات اگر پزشک احساس کند که مشکل جدی است ممکن است داروهای زیر برای نوزادتان تجویز شود:

  • آلژینات – این دارو یک لایه ی محافظ روی محتویات معده ایجاد کرده از حرکت آنها به سمت بالا و تحریک مری جلوگیری می نماید.
  • مهارکننده های پمپ پروتونی و آنتاگونیست های گیرنده ی اچ – 2 که سطح اسید را در معده کاهش می دهند لذا محتویات درون معده، مری را چندان تحریک نخواهند کرد

اگر تغییر نحوه ی تغذیه ی نوزادتان موثر واقع نشود از آلژینات استفاده می شود. مهارکننده های پمپ پروتونی و آنتاگونیست های گیرنده ی اِچ-2  زمانی تجویز می شوند که نوزاد شما در ناراحتی باشد یا از خوردن امتناع می کند.

جراحی

در تعداد کمی از نوزادان-اغلب در نوزادانی با بیماری زمینه ای جدی مانند فلج مغزی – برای درمان ریفلاکس معده به مری نیاز به عمل جراحی است تا حلقه ی عضلانی که در انتهای مری قرار دارد، تنگ شود.
همچنین اگر انسداد یا تنگی در مری، معده یا روده ی کوچک وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به جراحی باشد.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.