درمان سردرد تنشی

درمان سر درد تنشی

سردردهای تنشی چگونه درمان میشوند؟
سردردهای تنشی کشنده نیستند و معمولا با مسکن یا تغییر سبک زندگی بهبود می یابند.

تغییرات سبک زندگی
تکنیک های ریلکسیشن اغلب میتوانند به بهبود سردردهای مرتبط با استرس کمک کنند. این تکنیک ها میتوانند شامل موارد زیر باشند:

  • یوگا
  • ماساژ
  • ورزش
  • قرار دادن حوله گرم روی پیشانی و گردن

مسکن ها
مسکن ها مانند استامینوفن و ایبوپروفن میتوانند برای کاهش درد استفاده شوند. آسپرین هم ممکن است بعضی اوقات پیشنهاد شود.
اگر از این داروها استفاده میکنید، باید همیشه از دستورالعمل هایی که روی جعبه آن نوشته شده است، پیروی کنید. زنان باردار در سه ماهه سوم نباید ایبوپروفن مصرف کنند، چرا که میتواند به کودکشان آسیب بزند. کودکان زیر 16 سال نیز نباید آسپرین بخورند.
نباید هر بار بیش از چند روز دارو ها را ادامه داد و داروهای حاوی کدئین، مانند استامینوفن کدئین، تنها با توصیه پزشک باید مصرف شوند.

سردردهای ناشی از مصرف مسکن
خوردن مسکن در یک دوره طولانی (معمولا 10 روز یا بیشتر) خودش میتواند منجر به سردرد ناشی از استفاده زیاد از مسکن منجر شود. بدن شما به دارو عادت میکند و اگر مصرف دارو را متوقف کنید سردرد میگیرید.
اگر پزشکتان شک دارد که سردردها به علت استفاده مداوم از دارو ایجاد شده اند، از شما خواهد خواست تا مصرف دارو را متوقف کنید. با این حال، نباید بدون مشورت پزشک دارویتان را قطع کنید.

پیشگیری از سردردهای تنشی
اگر مکررا سردردهای تنشی می گیرید، بهتر است در مورد سردردتان یادداشت روزانه بنویسید (غذا، سر و صدا،…) تا بتوانید چیزهایی که سردرد را در شما تحریک میکنند، شناسایی کنید. با تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی میتوانید از تعداد دفعات سردردهایتان کم کنید.
انجام ورزش منظم و ریلکسیشن هم برای پیشگیری از استرس و کاهش استرس و تنشی که میتواند باعث سردرد شود، مهم است. حفظ حالت بدنی خوب، استراحت کافی و نوشیدن آب کافی نیز میتواند کمک کننده باشد.
برخی جوامع علمی پزشکی معتقدند که یک دوره طب سوزنی تا 10 جلسه در طول 5 تا 8 هفته میتواند برای سردردهای تنشی مزمن مفید باشد.
در برخی موارد، یک داروی ضد افسردگی به نام آمی تریپتیلین برای سردردهای تنشی مزمن تجویز میشود، هرچند شواهد محدودی از اثربخشی آن وجود دارد. این دارو سردرد تنشی را سریعا درمان نمیکند، بلکه برای کم شدن سردردها باید تا چند ماه به صورت روزانه مصرف شود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.