درمان پوسیدگی دندان

درمان پوسیدگی دندان

درمان پوسیدگی دندان به میزان پیشرفت پوسیدگی بستگی دارد.

  • برای مراحل اولیه ی پوسیدگی دندان – دندانپزشک تان با شما در مورد میزان مصرف قند، شکر و شیرینی در رژیم روزانه و دفعات مصرف آن صحبت خواهد کرد.  او ممکن است از ژل، لعاب یا خمیر فلوراید در آن ناحیه استفاده کند. فلوراید با قوی کردن مینای دندان از دندان ها محافظت می کند، وآنها را در برابر اسیدی که از پلاک های دندانی تولید شده و موجب پوسیدگی می شود، مقاوم می کند.
  • دندانپزشک با شما در مورد پرکردن یا روکش کردن دندان صحبت خواهد کرد – این کار به این صورت است که پوسیدگی دندان با یک بی حسی موضعی برای بیحس کردن دندان برداشته می شود و داخل سوراخ دندان پر می شود.
  • اگر پوسیدگی به سمت پالپ دندان (قسمت مرکزی دندان که حاوی اعصاب و عروق خونی است) گسترش یافته است از طریق پروسه ای به نام درمان روت کانال (عصب کشی) برداشته می شود.
  • اگر دندان به قدری آسیب دیده که قابل بازیابی نیست، ممکن است لازم باشد کشیده شود. دندانپزشک تان می تواند دندان را بوسیله پروتز جزئی، بریج یا ایمپلنت ترمیم و جایگزین کند.

هزینه ی درمان در سیستم سلامت

هزینه های سیستم سلامت توسط دولت تعیین می شود و در بخش دولتی برای همه ی بیماران در سیستم سلامت استاندارد و یکسان است. هزینه ها هرساله ارزیابی و تغییر می کنند.

در برخی موارد برای خدمات دندانپزشکی پوشش های بیمه ای در نظر گرفته می شود.
هزینه های درمان دندانپزشکی در مطب ها و کلینیک های خصوصی با توجه به اینکه نرخ ثابتی وجود ندارد در مداخلات مختلف متفاوت است. اگر به دندانپزشک خصوصی مراجعه می کنید قبل از شروع درمان در مورد هزینه های درمانی توافق کنید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.