ریکاوری بعد از جراحی

ریکاوری بعد از جراحی لوزه بینی

بروز گلودرد بعد از آدئونیدکتومی طبیعی ست. برای کاهش احساس ناخوشی کودک در بیمارستان برای او داروهای مسکن تجویز می شود.
بعد از بیهوشی ممکن است کودک احساس سستی و خواب آلودگی داشته باشد. بعد از عمل جراحی، کودک ساعت ها تحت نظر خواهد بود تا از روند بهبودی (ریکاوری) طبیعی او اطمینان حاصل شود. زمانیکه پزشک اجازه دهد می توانید کودک را به خانه ببرید. 

تسکین درد

ممکن است بعد از رفتن به خانه کودک شما همچنان گلودرد، گوش درد و یا سفتی مفصل فک پایین داشته باشد و روزهای بعد از جراحی نیاز به دریافت داروهای مسکن داشته باشد.
مسکن های بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن معمولا مناسب هستند. برای کودکان کم سن استفاده از استامینوفن به شکل محلول یا شربت راحت تر است بخصوص اگر گلودرد هم داشته باشند.
اطمینان حاصل کنید که دوز توصیه شده در دستورالعمل مصرف دارو را رعایت کرده اید و هرگز به کودکان زیر 16 سال آسپرین ندهید.

خوردن و آشامیدن

کودک شما دو – سه ساعت بعد از جراحی آدئونیدکتومی قادر به نوشیدن مایعات خواهد بود. چندین ساعت بعد از آن هم می توانند غذا بخورند.
برای شروع بعلت گلودرد ممکن است غذاخوردن مشکل باشد. کودک را تشویق کنید غذاهای نرم یا مایع مانند انواع سوپ یا ماست که بلع شان راحت تر است، بخورند.
یک ساعت قبل از غذا خوردن به کودک داروی مسکن بدهید تا راحت تر بتواند غذا را ببلعد.
برای جلوگیری از کم آبی بدن مهم است که مقادیر زیادی مایعات بنوشند

بازگشت به مدرسه

کودک نیاز دارد روزهای متوالی بعد از جراحی برداشتن لوزه استراحت کند و برای یک هفته باید از مدرسه رفتن خودداری کند. این موضوع از جهت کاهش خطر بروز عفونت اهمیت دارد.
پوست و بافت محلی که لوزه ها سابقا آنجا قرار داشتند به مروز زمان ترمیم می شوند. بسیار مهم است که از عفونت محل جراحی پیشگیری کنید چرا که در صورت عفونت باعث ایجاد عوارض بعدی می شود.

کودک را از افرادی که سرفه می کنند یا سرما خورده اند و همینطور افراد سیگاری دور نگه دارید. تا سه هفته بعد از جراحی باید از شناکردن خودداری کنند.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.