پیشگیری از شب ادراری

پیشگیری از شب ادراری

نکاتی برای کنترل شب ادراری

  • اطمینیان حاصل کنید که کودک تان در طول شب به راحتی به دستشویی دسترسی دارد. بعنوان مثال اگر تخت دونفره دارد باید در طبقه پایین آن بخوابد. همینطور می توانید چراغ دستشویی را روشن نگه دارید و یک صندلی مخصوص کودک روی دستشویی قرار دهید.
  • از ملحفه های ضد آب روی پتو و تشک کودک تان استفاده کنید.
  • از بیدار کردن کودک در طول شب و بردنش به دستشویی خودداری کنید چرا که این کار در دراز مدت کمک کننده نخواهد بود.
  • بچه های بزرگ تر ممکن است تمایل داشته باشند خودشان رختخواب شان را در طول شب تعویض کنند، پس اطمینان حاصل کنید که به رختخواب و لباس خواب تمیز دسترسی داشته باشند.

در صورتیکه برای شما و یا کودک تان روبه رو شدن با شب ادراری و کنترل آن دشوار است از پزشک خود مشورت بخواهید.

هشداردهنده های شب ادراری

در صورتیکه توصیه ها در مورد خودکنترلی شب ادراری کمک کننده نباشد، معمولا قدم بعدی استفاده از هشداردهنده های شب ادراری ست.
هشداردهنده ی شب ادراری حسگری دارد که به یک زنگ هشدار متصل است. اگر حسگر خیس شود زنگ هشدار به صدا در می آید و کودک را بیدار می کند.
در مورد کودکانی که دچار اختلال شنوایی هستند می توانید از هشداردهنده های لرزشی استفاده کنید.

از کجا می توانید هشداردهنده های شب ادراری را تهیه کنید؟

هشداردهنده های شب ادراری را می توانید از برخی از داروخانه ها تهیه کنید. برخی فروشگاه های اینترنتی هم اقدام به فروش این هشدار دهنده ها می کنند. پزشک معالج می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

هشداردهنده های شب ادراری چطور کار می کنند؟

در طول زمان این هشدار دهنده ها باید به کودک شما کمک کند که یاد بگیرند چه زمانی باید بیدار شوند و به دستشویی بروند.
پاداش دادن به کودک زمانی که با زنگ هشدار برای رفتن به دستشویی بیدار می شود و زنگ آن را مجددا تنظیم می کند می تواند کمک کننده باشد.
این هشدار دهنده ها حداقل باید برای چهار هفته مورد استفاده قرار گیرند. اگر بعد از چهار هفته نشانه ای از بهبود مشاهده نکردید با پزشک مشورت کنید.
هشداردهنده های شب ادراری برای همه ی کودکان مناسب نیستند – بعنوان مثال برای کودکانی که در یک اتاق با خواهر یا برادر خود می خوابند این هشداردهنده ها مناسب نخواهند بود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.