پیشگیری از میگرن

پیشگیری از میگرن

پیشگیری از درد میگرن

اگر شک دارید که یک محرک خاص، مانند استرس یا یک غذای خاص، سبب میگرن شما می‌شود، پرهیز از این محرک‌ها می‌تواند به کاهش ریسک بروز سردردهای میگرنی کمک کند.

حفظ یک سبک زندگی سالم شامل ورزش، خواب و وعده‌های غذایی منظم؛ نوشیدن آب کافی و محدود ساختن مصرف قهوه و الکل، میتواند کمک کننده باشد.
اگر میگرن شما شدید است یا تلاش کرده‌اید از محرک‌های احتمالی پرهیز کنید و هنوز علائم را تجربه می‌کنید، پزشکتان می‌تواند داروهایی برای پیشگیری از حمله‌های بیشتر تجویز کند.
دارهایی که برای پیشگیری از میگرن استفاده می‌شوند شامل داروهای ضد تشنج توپیرامیت و دارویی به نام پروپرانول اند که معمولا برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود. چند هفته‌ای طول می‌کشد که علائم میگرنتان شروع به بهبود کنند.

این بیماری می‌تواند تاثیرات زیادی روی کیفیت زندگی شما داشته باشد و مانع انجام فعالیت‌های روزانه‌تان شود. برخی از افراد مجبور می‌شوند گاهی چند روز در تخت خوابشان بمانند.
با این حال، چندین درمان موثر برای کاهش علائم و پیشگیری از حملات بعدی موجودند.
حملات میگرن می‌توانند گاهی با گذشت زمان بدتر شوند، اما معمولا در اکثر افراد به تدریج طی چندین سال بهتر می‌شوند.

هر نوع سردرد غیر معمولی و شدید که بیش از دو سه روز ادامه دارد باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. همچنین اگر الگوی سردرد دچار تغییر شده و یا محرک جدیدی برای سردرد ایجاد شده به پزشک اطلاع دهید. چنانچه به همراه سردرد علائمی نظیر دوبینی، گیجی و منگی، سفتی گردن و تب بروز کرده سریعا به پزشک مراجعه کنید.       

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.