تشخیص ایدز

اِچ آی وی و ایدز – تشخیص

اگر فکر می کنید ممکن است در معرض اِچ آی وی قرار گرفته باشید فورا به دنبال مشورت پزشکی باشید. شما در آزمایشگاه‌های مختلفی می توانید آزمایش دهید . کلینیک های مثلثی یکی از مکان ها مناسب برای در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در این باره است.
تنها راه اطلاع از ابتلا به اِچ آی وی انجام آزمایش اِچ آی وی است. این تست شامل آزمایش نمونه ی خون یا بزاق شما از جهت وجود نشانه های عفونت است.
مهم است آگاه باشید باشید که داروهای اورژانسی ضد اِچ آی وی تحت عنوان پروفیلاکسی بعد از مواجهه اگر تا 72 ساعت بعد از مواجهه احتمالی با ویروس شروع شوند می توانند از آلوده شدن شما جلوگیری کنند پس توصیه می شود این درمان در اسرع وقت ، شروع شود که زمان ایده آل آن تا 24 ساعت است.
تشخیص زود هنگام یعنی شما می توانید درمان را زودتر شروع کنید که این کار می‌تواند شانس شما برای کنترل ویروس را بهبود بخشد، ریسک بدحال شدن و خطر انتقال ویروس به دیگران را کاهش دهد.
لازم است هر دو نتیجه ی تست مثبت و منفی اِچ آی وی، 1 تا 3 ماه بعد از مواجهه بالقوه با ویروس اِچ آی وی تکرار شوند (به این دوره، دوره ی پنجره یا پنهان گفته می شود)، اما شما نباید این مدت را برای تقاضای کمک منتظر بمانید.
آزمایشگاه ممکن است یک آزمایش خون از نوک انگشتتان انجام دهد که نتیجه را طی چند دقیقه به شما می دهد اما ممکن است تا چند روز طول بکشد تا تست اِچ آی وی با جزئیات بیشتر آماده شود. برخی دیگر از آزمایشگاه‌ها ممکن است برای تشخیص مقدار بیشتری خون از رگ شما بگیرند.
کیت های نمونه گیری و آزمایشات خانگی هم برای خرید بصورت آنلاین یا در برخی داروخانه ها در دسترس هستند؛ بسته به نوع تستی که استفاده می کنید نتایج شما طی چند دقیقه تا چند روز آماده خواهد شد
اگر تست اول شما نشان دهد که اِچ آی وی دارید، نیاز به آزمایش خون بعدی خواهد بود تا این نتیجه را تائید کند
اگر این آزمایش هم مثبت باشد شما برای آزمایشات بیشتر و مشورت در مورد گزینه های درمانی تان به یک کلینیک تخصصی اِچ آی وی یا نزد پزشک متخصص بیماریهای عفونی ارجاع داده می شوید

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.