ایدز و اچ آی وی

اِچ آی وی و ایدز

اِچ آی وی (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سلول های سیستم ایمنی شما آسیب می زند و توانایی شما را برای مقابله با عفونت ها و بیماری های هر روزه کاهش می دهد.
ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) نامی است که برای توصیف تعدادی از عفونت ها و بیماری های بالقوه تهدید کننده ی زندگی در زمانی که سیستم ایمنی بدن شما به شدت با ویروس اِچ آی وی آسیب دیده است، استفاده می شود. در حالیکه ایدز نمی تواند از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا کند اما ویروس اِچ آی وی می تواند.
در حال حاضر درمان قطعی برای اِچ آی وی وجود ندارد اما درمان های دارویی موثری وجود دارند که به افراد مبتلا به ویروس این امکان را می دهد تا زندگی سالم و طولانی مدت داشته باشند.
با تشخیص زود هنگام و درمان های موثر، بیشتر افراد مبتلا به اِچ آی وی دچار بیماری های مرتبط با ایدز نمی شوند و زندگی با عمر تقریبا معمولی خواهند داشت

پیشگیری و مراقبت های لازم بیماری ایدز

  • بهترین راه برای پیشگیری از ایدز این است که روابط جنسی، مربوط به چارچوب خانواده باشد و سوزن های خود را به اشتراک نگذارید و از سوزن های بقیه استفاده نکنید.
  • رابطه ی جنسی شما باید محافظت شده باشد و از وسایل محافظتی دوبار استفاده نکنید. اگر موارد بالا را رعایت نکردید،باید برای اچ آی وی تست بدهید.
  • اینکه مستقیم از بقیه بپرسید، راه مطمئنی نیست؛ چرا که ممکن است صادقانه پاسخ ندهند. شاید از پاسخ راست دادن خجالت بکشند یا اینکه نخواهند شما بدانید یا حتی ممکن است خودشان هم ندانند که مبتلا هستند چون ممکن است سال‌ها طول بکشد تا علائم، خودرا نشان بدهد. یک فرد مبتلا برای سال ها سالم به نظر می رسد درحالیکه می تواند بقیه را مبتلا کند.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.