درمان ریزش مو

ریزش مو – درمان

برای درمان ریزش مو باید بدانید که انواع آنها نیاز به درمان ندارند چراکه به صورت موقتی هستند و مجدد روی سر رشد می‌کنند. همچنین ممکن است بخش طبیعی از فرایند افزایش سن باشند و یا اینکه ریزش موها ممکن است پس از توقف دارو و بهبودی، از بین بروند و موها مجدد رشد کنند.

روش‌های درمان

فیناستراید و مینوکسیدیل درمان های اصلی برای طاسی با الگوی مردانه هستند. مینوکسیدیل در طاسی با الگوی زنانه هم قابل استفاده است، اما خانم ها نباید از فیناستراید استفاده کنند. کلاه گیس های مصنوعی، کلاه گیس های طبیعی (که از کلاه گیس های مصنوعی، طبیعی تر جلوه می‌کنندو قیمت آن‌ها از کلاه گیس های مصنوعی به مراتب بیشتر است) ، تزریق استروئید (که در مناطقی که به صورت تکه تکه طاس شده اند، استروئید تزریق می شود)، کرم‌های استروئید که به مناطق طاس سر مالیده می‌شود، ایمونوتراپی، نور درمانی ( که با استفاده از نور فرابنفش در مناطقی که به صورت تکه تکه طاس شده اند، تابانده می شود) ، استفاده از خالکوبی هایی شبیه به موی کوتاه و ابرو، پیوند مو ( مو به قسمت هایی که به صورت تکه تکه طاس شده اند، پیوند می شود)، جراحی کاهش طاسی سر ( قسمت هایی از پوست همراه با موی سر کشیده شده و بخیه می شود) و پیوند موی مصنوعی که موهای مصنوعی با جراحی کاشته می شوند. لازم به ذکر است که بعضی از این درمان‌ها ممکن است توسط بیمه پشتیبانی نشوند.
در انتها باید بگوییم که از دست دادن مو می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و برای بسیاری از مردم، مو قسمت مهمی است از آنچه هستند. پس اگر ریزش موهای شما باعث اضطراب و ناراحتی تان شده است، پزشک می تواند در این رابطه به شما مشاوره های لازم را بدهد.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.