ریزش مو

ریزش مو

شاید ریزش مو آن چنان موضوع نگران کننده‌ای نباشد اما در برخی مواقع ممکن است شما را ناراحت کند. هر زمان ریزش مو بیشتر شود استرس بیشتری هم به فرد وارد می‌کند اما باید بدانید که هستند درمان‌هایی که روی برخی از ریزش‌های مو موثرند و تاثیر می‌گذارند.
از دلایل ریزش مو باید بگوییم که یک امر کاملا طبیعی است به نوعی که هر فردی می‌تواند روزانه بین 50 تا 100 تار موی خود را از دست بدهد و ممکن است متوجه از دست دادن این تعداد تار مو هم نشود. اما باید بدانید که هر چه تعداد تارهای مو بیشتر ریخته شود ممکن است نشان دهنده یک بیماری باشد و در این زمان نیاز دارد که بررسی شود. برخی از انواع ریزش مو دائمی هستند، مانند طاسی با الگوی مردانه و زنانه که این نوع از ریزش مو معمولاً ارثی است و خطری برای فرد ندارد و تنها بر روی زیبایی تاثیر می‌گذارد. دیگر عوامل ریزش مو ممکن است به صورت موقت باشد مانند:
• یک بیماری
• استرس
• درمان سرطان
• از دست دادن وزن
• کمبود آهن
در ادامه یک سری علائم را عنوان می‌کنیم که در صورت مشاهده حتما به پزشک مراجعه کنید مانند:
• ریزش موی ناگهانی
• طاسی به صورت تکه تکه در بخش‌هایی از سر
• از دست دادن موی سر به صورت انبوه و شدید
• احساس خارش و سوزش سر علاوه بر ریزش موها
اصلا نگران ریزش موهای خود نباشید. چون با مراجعه به پزشک و معاینه، حتما علت ریزش مو را پیدا خواهید کرد. اگر ریزش مو بر سلامت تان تأثیر بد گذاشته است به پزشک خود اطلاع دهید و در مورد درمان های موجود از او سؤال کنید. در ابتدا باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا اطلاعات دقیقی درباره علت ریزش موی خود بدست آورید. با این حال، بیشتر درمان ها توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند و هیچ درمانی هم ۱۰۰ درصد مؤثر نیست.
برای درمان ریزش مو باید بدانید که انواع آنها نیاز به درمان ندارند چراکه به صورت موقتی هستند و مجدد روی سر رشد می‌کنند. همچنین ممکن است بخش طبیعی از فرایند افزایش سن باشند و یا اینکه ریزش موها ممکن است پس از توقف دارو و بهبودی، از بین بروند و موها مجدد رشد کنند.
روش‌های درمان
فیناستراید و مینوکسیدیل درمان های اصلی برای طاسی با الگوی مردانه هستند. مینوکسیدیل در طاسی با الگوی زنانه هم قابل استفاده است، اما خانم ها نباید از فیناستراید استفاده کنند. کلاه گیس های مصنوعی، کلاه گیس های طبیعی (که از کلاه گیس های مصنوعی، طبیعی تر جلوه می‌کنندو قیمت آن‌ها از کلاه گیس های مصنوعی به مراتب بیشتر است) ، تزریق استروئید (که در مناطقی که به صورت تکه تکه طاس شده اند، استروئید تزریق می شود)، کرم‌های استروئید که به مناطق طاس سر مالیده می‌شود، ایمونوتراپی، نور درمانی( که با استفاده از نور فرابنفش در مناطقی که به صورت تکه تکه طاس شده اند، تابانده می شود) ، استفاده از خالکوبی هایی شبیه به موی کوتاه و ابرو، پیوند مو ( مو به قسمت هایی که به صورت تکه تکه طاس شده اند، پیوند می شود)، جراحی کاهش طاسی سر ( قسمت هایی از پوست همراه با موی سر کشیده شده و بخیه می شود) و پیوند موی مصنوعی که موهای مصنوعی با جراحی کاشته می شوند. لازم به ذکر است که بعضی از این درمان‌ها ممکن است توسط بیمه پشتیبانی نشوند.
در انتها باید بگوییم که از دست دادن مو می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و برای بسیاری از مردم، مو قسمت مهمی است از آنچه هستند. پس اگر ریزش موهای شما باعث اضطراب و ناراحتی تان شده است، پزشک می تواند در این رابطه به شما مشاوره های لازم را بدهد.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.