شرایط و قوانین ازپزشک

خدمات از پزشک ، طراحی شده تا مسیر شما را در سلامتی و تندرستی با حداقل زمان ممکن ، با استفاده از تیم متخصص پزشکی از طریق تکنولوژِی بروز آنلاین تسهیل دهد و رضایت بی چون و چرای شما اساس کار خدمات از پزشک است .

در این راستا مطابق قانون مجازات اسلامی که افشای اسرار شغل یا حرفه بخصوص حرفه پزشکی را مخالف قانون می داند و پزشکان را محرم اسرار بیمار دانسته ، اپلیکیشن خدمات از پزشک نیز به این قانون و حریم شخصی افراد احترام می گذارد و نهایت تلاش خود را در حفظ حریم خصوصی کاربران خود می نماید.

کاربران با ثبت نام در اپلیکیشن خدمات از پزشک و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن ، می پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را بصورت کامل مطالعه کرده اند و آن را پذیرفته اند .

قوانین و شرایط با 3 هدف اصلی منتشر شده است :

  • آگاهی و افزایش سطح خدمات رسانی بصورت آنلاین
  • پذیرفتن قوانین و شرایط
  • نحوه استفاده از سرویس ها و خدمات از پزشک
قوانین عمومی

پلتفرم ازپزشک شامل ویزیت, مشاوره آنلاین، پرونده و نسخه الکترونیکی طبق مجوزهای صادره منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه ها و قوانین پزشکی  می باشد. استفاده کاربرازسرویس های این سایت به منزله پذیرش توافقنامه سرویس می باشد.

در صورتی که در قوانین و رویه ها و سرویس های خدمات از پزشک تغییراتی در اینده ایجاد شود در همین صفحه منتشر می شود و به روز رسانی میگردد.

ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات:

اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱- شرکت: شرکت پدیده مریلا به شماره ثبت 506909 که نسبت به ارائه خدمات ازپزشک اقدام می‌کند.

۱-۲- ازپزشک: خدمات نرم‌افزاری شرکت جهت ارائه خدمات تخصصی سلامت اعم از مشاوره و ویزیت از طرف کاربر خدمت دهنده به کاربر خدمت گیرنده.

۱-۳- اپلیکیشن: نرم‌افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات ازپزشک، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط مندرج در قرارداد خصوصی و سند حاضر به کاربران یا طرف‌های تجاری شرکت اعطا می‌شود.

۱-۴- قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فی‌مابین شرکت و کاربر خدمت دهنده، جهت بهره‌برداری موقت از نرم‌افزار ازپزشک.

۱-۵- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است، اعم از خدمت گیرنده و خدمت دهنده، که بر اساس شرایط و قوانین حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن متصل و از خدمات ازپزشک بهره‌مند می‌شود.

۱-6- کاربر خدمت دهنده: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن خدمت دهنده ازپزشک برای دریافت درخواست خدمت و ارائۀ خدمات ثبت‌‌نام کرده ‌است و بر اساس قوانین کشور ایران مجوز یا پروانه مورد نیاز برای ارایه خدمت مورد نظر در حوزه تخصص ثبت شده در سامانه را دارد و ممنوعیت یا منعی از طرف مراجع ذیصلاح برای فعالیت ندارد.

۱-7- کاربر خدمت گیرنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن خدمت گیرنده ازپزشک برای ارسال درخواست خدمت ثبت‌‌نام کرده‌ است.

۱-8- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات ازپزشک دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از کیف پول طبق شرایط و قوانین حاضر، منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-9- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در ازپزشک قرار داده می‌شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره‌برداری از خدمات ازپزشک توسط شرکت تولید یا در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.

۱-10- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد، اعم از قوانین حوزه بهداشت و درمان و علوم پزشکی.

ماده ۲ – حساب کاربری:

1-2- برای استفاده از خدمات ازپزشک لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند، می‌توانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. کاربران برای استفاده از خدمات باید نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن ازپزشک ثبت کند.

 

2-2- هیچ‌یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرم‌افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند

3-2- اطلاعات کاربری کلیه کاربران نزد کاربر گیرنده اطلاعات، محرمانه بوده و هیچ یک از کاربران حق ندارند اطلاعات مربوط به حساب طرف مقابل را (اعم از مشخصات هویتی، شماره تماس، آدرس، عکس و غیره) ذخیره یا منتشر کند و در دسترس دیگران قرار دهد.

4-2- کاربران می پذیرند کلیه اطلاعات در خواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت ، صحیح و به روز وارد کنند و شخص کاربر مسئول عدم صحت و به روز بودن اطلاعات است . در صورت اثبات خلاف این موضوع ، هیچ مسئولیتی در زمینه خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار ، اطلاعات اعلام شده ،برعهده شرکت نخواهد بود

5-2- هر شخصی می تواند فقط یک حساب کاربری بعنوان کاربر خدمات دهنده یا کاربر خدمت گیرنده داشته باشد .در صورتی که شرکت اطلاع یابد که حساب کاربری متعددی به نام یک شخص اعم از حقیقی و حقوقی وجود داشته باشد شرکت مجاز است نسبت به قطع خدمات و غیر فعال کردن حساب های کاربری مذکور اقدام نماید.

6-2- کاربرای شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی ) برای ثبت نام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات این شخص باید در اپلیکیشن قید شود و مسئولیت قانونی بهره برداری از خدمات از پزشک متوجه مدیران شخص حقوقی خواهد بود .

7-2 -مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی که غیر از کاربر با آن حساب از خدمات اپلیکشین استاده می کنند تماما متوجه کاربر صاحب حساب خواهد بود

2-8- در صورتی که اطلاعات کاربری به سرقت رود یا مفقود گردد ،کاربران موظف هستند که تا اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برسانند در صورت عدم اطلاع ، مسئولیت همه فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام می شود بعهده خود شخص می باشد .

2-9-در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات ، درخواست احراز هویت شود ، در این شرایط اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند ، شرکت می تواند حساب کاربری آنها را مسدود کند و از ارائه خدمات خودداری کند .

2-10- از انجایی که ممکن است شخص یا اشخاص غیر از کاربر خدمات گیرنده از حساب کاربری وی استفاده کنند ، مسئولیت پرداخت هزیته های مترتبه متوجه کاربر خدمات گیرنده است همچنین لازم بذکر است که هرگونه مسئولیت قانونی استفاده کننده یا خدمت گیرنده از حساب کاربری ، نسبت به کاربر خدمت دهنده و شرکت متوجه کاربر گیرنده است و به این ترتیب کاربر مذکور و گیرندگان واقعی خدمت مورد نظر نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند .

ماده ۳ – استفاده از خدمات ازپزشک:

۳-1- کاربران می‌پذیرند اعتباری که در حساب کاربری خود دارند مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک یا وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آن‌ها قرار داده یا هر روش دیگری باشد) فقط برای استفاده از خدمات ازپزشک قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

2-3-مسئولیت تامین اینترنت و سخت افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آن برای استفاده از خدمات از پزشک بعهده کاربران می باشد

3-3- در تمامی پلن های خدمات می توانید با ارسال متن ،تصاویر ،مدارک پزشکی و صوت و اس ام اس با پزشک گفتگو کتید .

4-3- کاربران می پذیرند و اعلام میکنند که متن حریم خصوصی از پزشک را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان می باشد

5-3- در هر مشاوره گفتگو مابین خدمت دهنده و خدمت گیرنده حول یک موضوع  مشخص خواهد بود و اگر تمایل به مطرح کردن موضوعات متنوع گردد لازم است در مشاوره های جدید به این موضوعات بپردازند.

6-3- برقراری ویزیت انلاین در حداکثر 24 ساعت صورت می پذیرد و در صورتی که قبل از 24 ساعت برقراری ویزیت مهیا نشد کاربر خدمت گیرنده مختار است که پزشک دیگری را جایگزین کند ، در غیر اینصورت بعد از 24 ساعت وجه پرداختی عودت میشود .

7-3 -حداقل زمان ویزیت 10 دقیقه است مابقی توافق پزشک و بیمار ادامه دار خواهد است.

8-3 – پزشک اگر هزینه نظام پزشکی را بروز رسانی نکند و از نظر تخصص ،تخصص بالاتری را دریافت کرده باشد در صورت استعلام گیری شرکت از نظام پزشکی و در صورت مغایرت تخصص ارائه شده توسط پزشک با استعلام موجود ، با ارسال مدارک و مستندات موثق و احراز مدارک تخصصی توسط شرکت قابل تغییر است.

ماده ۴ – هزینه‌ها و پرداخت:

۴-۱- کاربران می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت می‌پردازند، وجود ندارد. شرکت مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت برسانند.

ماده ۵ – مسئولیت ازپزشک:

۵-۱- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات ازپزشک به کار می‌گیرند.

2-5-  پزشکان و شرکت مطابق ماده 648 قانون مجازات اسلامی به مناسبت شغل خود محرم اسرار کلیه اطلاعات کاربران هستند واطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و هم‌چنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.

 

۵-3- چنانچه هر یک از کاربران ازپزشک در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات ازپزشک مطرح کنند. شرکت یا طرف تجاری پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.

4-5- شرکت متعهد میگردد تمامی خدمات ارائه کننده مجاز و دارای صلاحیت از نظر تخصصی  با قوانین نظام پزشکی می باشد

5-5- شرکت متعهد میگردد کلیه افراد خدمت دهنده افراد متخصص و دارای پروانه کار و دارای صلاحیت حرفه ای در موسسات پزشکی بوده اند و کلیه مدارک افراد متخصص قابلیت استعلام در نظام پزشکی ایران را دارند.

6-5- کلیه خدمت دهندگان متعهد میشوند در زمان استفاده از اپلیکیشن از پزشک کلیه مسائل اخلاقی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه نارضایتی ، شرکت از طریق پشتیبانی پیگیری لازم خواهد کرد و تلاش خود را برای کسب رضایت کاربر خدمت کیرنده خواهد نمود .

7-5- مسئولیت شرکت فقط فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال در خواست و قبول توسط کاربر کرده باشد لذا اگر کاربر خدمت دهنده و کاربر خدمت گیرنده که در اپلیکیشن ثبت نام کرده اند خارج از محیط اپلیکیشن با یکدیگر برای انجام خدمات توافق کنند ،هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود .

8-5- قطع ارائه خدمت توسط کاربر خدمت دهنده بدون رضایت کاربر خدمت گیرنده و قبل از اعلام نظر پشتیبانی ممنوع می باشد و حداقل زمان ویزیت 10 دقیقه است و مازاد آن با توافق دو طرف صورت می پذیرد.

9-5- کاربر خدمت دهنده در ارائه توصیه و مشاوره موظف به رعایت کلیه قوانین ، دستورالعمل ها ، همچنین عرف و رویه آن حوزه است .

10-5- کاربر خدمت دهنده حق ارائه مشاوره در حوزه غیر تخصصی یا در حوزه ای مازاد بر احتیاج خدمت گیرنده به منظور سودجویی ، و یا دخل و تصرف صورتحساب یا دریافت مازاد از نرخ اعلام شده را نداشته و همچنین از کاربران در خواست می شود در صورت مواجهه با چنین مواردی نسبت به ارائه گزارش تخلف به پشتیبانی اقدام نمایند

11-5- کلیه خدمت دهندکان متعهد می شوند اطلاعات کاربری خود را (رمز ورود و اطلاعات کاربری )در اختیار شخص ثالث قرار ندهند و در صورت انجام آن مسئولیت آن تماما بعهده خدمت دهنده می باشد.

12-5- پزشک متعهد است با تیم پشتیبانی همکاری لازم را داشته باشد و در صورت عدم همکاری و پاسخگویی با تعداد دفعات زیاد ، شرکت مجاز به حذف حساب کاربری پزشک خواهد بود

13-5- تعرفه مجاز پزشکی هر سال توسط نظام پزشکی مشخص میشود که پزشکان موظف به رعایت تعرفه می باشند.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران:

1-6-کاربران متعهد میشوند در زمان استفاده از اپلیکیشن از پزشک کلیه مسائل اخلاقی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه بی احترامی و توهین و … به پزشکان برابر قانون ،پیگرد قانونی می گردد و نیز ارائه خدمات به فرد خاطی متوقف خواهد شد

2-6- با استفاده از خدمات از پزشک ، کاربران می پذیرد و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیر قانونی طبق قانون جمهوری اسلامی ایران ،خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنندو هر گونه سواستفاده از خدمات انلاین که شامل قوانین سامانه های رایانه ای و مخابراتی ،قانون مجازات اسلامی می گردد برابر قانون پیگرد قانونی دارد و نیز ارائه خدمات به فرد خاطی متوقف خواهد شد و حساب کاربری فرد متوقف میشود و هزینه های پرداخت شده عودت داده نمی شود.

6-۳- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات ازپزشک به صورتی استفاده نکنند که به خدمات  ازپزشک صدمه‌ای وارد شود. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در خدمات ازپزشک در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت سوءاستفاده کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها وتوقف حساب کاربری فرد و عدم عودت هزینه های پرداخت شده.، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع ذی‌صلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.

4-6- کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام استفاده از ازپزشک هستند و در صورت عدم رعایت موارد مذکور شرکت مجاز به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها وتوقف حساب کاربری فرد و عدم عودت هزینه های پرداخت شده.، خواهد بود.

5-6- در خواست شماره تلفن یا هرگونه ارتباط مستقیم به غیر از اپلیکیشن از پزشک غیر قانونی بوده و در صورت اعلام پزشک توسط تیم پشتیبانی پیگیری خواهد شد

۶-6- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات اپلیکیشن ازپزشک) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف و غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها وتوقف حساب کاربری فرد و عدم عودت هزینه های پرداخت شده ، از طریق مراجع ذی‌صلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد.

۶-7-  مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات حوزه سلامت اعم از مقررات وزارت بهداشت، معاونت درمان، نظام پزشکی و آئین نامه  و دستورالعمل های صادره برعهده کاربران است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

8-6- کاربران باید توجه داشته باشند سامانه ازپزشک برای استفاده و ارایه خدمات در صورت رخداد موارد اورژانس پزشکی، اورژانس اجتماعی و هر مورد اورژانسی دیگر یا مواردی که در آن حضور فیزیکی متخصص و یا معاینه بالینی یا اندازه گیری علایم حیاتی نیاز باشد، ایجاد نشده و در این موارد خدماتی ارایه نمی‌کند. لازم به ذکر است کاربران در چنین مواردی باید با اورژانس شهر خود یا هر مرجع در نظر گرفته شده برای رسیدگی به آن مورد اورژانسی تماس حاصل بگیرند (مورد اورژانس به مواردی همچون تصادفات، خونریزی، صدمات ناشی از ضرب و جرح، موارد مسمومیت، کاهش سطح هوشیاری، هر موردی مشکوک به انواع سکته، آسیب‌‌های ناشی از خودکشی و هر آنچه که عرفا به نام مورد اورژانسی شناخته می‌شود یا نیاز به فوریت‌های پزشکی دارد گفته می‌شود.لازم به ذکر است کلیه موارد مطرح شده در این بند تمثیلی بوده و جنبه حصری ندارد و محدود به موارد ذکر شده نیست.

9-6-کاربران متعهد میشوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن ،اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از خدمات از پزشک کسب کرده اند هیچ سواستفاده ای نکنند .طبعا ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوه دیگر مغایر قانون خدمات از پزشک است . همچنین کاربران متعهد می شوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن ، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است ، استفاده کنند . استفاده کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کابران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور ، شرکت ، شخص ذی نفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری خواهد بود.

10-6- کاربران تعهد می کنند هیچگونه خدمات  اپلیکیشن را برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضه مصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند و در صورت عدم رعایت موارد مذکور شرکت کجاز به   به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها وتوقف حساب کاربری فرد و عدم عودت هزینه های پرداخت شده.، خواهد بود.

11-6- هر گونه اقدامی که از سوی کاربران منجر به ورود خسارت به شهرت ، اعتبار و دارایی شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد . شرکت این حق را برای خود محفوظ می داند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و هیچ گونه عودت وجهی نخواهد داشت و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به عمل آورد و خسارت  و حقوق قانونی خود را مطالبه کند .

12-6- کاربران متعهد می شوند در صورت مواجهه با نقض هر کدام از تعهدات حین ارائه خدمات و یا نقض قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی و قوانین مدنی (ورود خسارات به اموال دیگران ) بدون مداخله مستقیم ، از انجام هر اقدامی بر اساس صلاحدید شخصی پرهیز کنند و موضوع را پشتیباتی مطرح کرده و پشتیبانی شرکت تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ می کند و در صورت لزوم موضوع با نیروی انتظامی و مراجع ذی صلاح در میان گذاشته می شود.

13-6- کلیه خدمت گیرندکان  متعهد می شوند اطلاعات کاربری خود را (رمز ورود و اطلاعات کاربری )در اختیار شخص ثالث قرار ندهند و در صورت انجام آن مسئولیت آن تماما بعهده خدمت گیرنده می باشد.

ماده ۷ – موارد فنی:

1-7 کاربران مجاز نیستند هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد اصلی  نرم‌افزار ازپزشک شامل  مهندسی معکوس یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

 

۷-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های فنی و تخصصی و روش‌های دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات ازپزشک را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار ازپزشک یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

 

۷-۳- کاربران مجاز نیستند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف شاخص گذاری ، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

 

۷-۴- کاربران مجاز نیستند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن ازپزشک، انجام دهند.

ماده 8 – توافق از راه دور:

8-۱- کاربران توافق می‌کنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک به‌عمل آید. کاربران ضمن پذیرش شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام می‌کنند.

2-8- کلیه رویه‌های حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیه‌های مرتبط ارائه‌شده توسط شرکت جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و  تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.

3-8- حساب کاربری متعلق به شخص کاربرو استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است . کل مسئولیت های مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهده کاربر دارنده حساب کاربری است . کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت های ناشی از استفاده از حساب کاربری ، همه داده پیام های صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعمم از شکل ، عبارت , تائیدیه و انتخاب اشکال و تائید آن ها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار و تردید و جعل داده پیام های ارسال از ناحیه کاربران غیر قابل استماع و مردود است .

4-8- کاربران موظف هستند هرگونه رویه ،اشکال ،عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می شود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است .

5-8- با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی در فضای مجازی ، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری ،بعنوان محل انعقاد قرارداد ،اعلام می کنند .

6-8- کاربران با عضویت در خدمات از پزشک و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانه رایانه ای و الکترونیکی اعلام می کنند

7-8- خدمات از پزشک هیچ گونه ارتباط، نظارت و مسئولیتی در قبال محتوا ، محصولات و عملکرد شرکت ها و وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که خارج از خدمات از پزشک فعالیت می کنند و کاربر از طریق تبلیغات یا متن های داخل خدمات از پزشک با آنها آشنا شده باشد ندارد و طبیعتا هرگونه خسارات مالی و جانی احتمالی ناشی از استغاده از آنها بعهده ارائه دهنده محصول و خدمات و محتوا است.