آنفولانزا

آنفولانزا

  • آنفولانزا یا گریپ بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران‌ای یا بیماری تی از خانواده ارتومیکسوویریده ایجاد می‌شود. این نوع ویروس‌ها در پرندگان و پستانداران بیماری ایجاد می‌کند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی شده که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود.

    این بیماری معمول است، عفونت این بیماری از طریق قطرات وارد بدن فردی دیگر می­‌شود. این ویروس داخل بدن تکثیر شده و رشد می‌­کند.

    در زمستان علائم این بیماری مشاهده می­شود و اوج آن در ماه بهمن است. اما احتمال دارد هر زمانی از سال به این بیماری مبتلا شوید.

    آنفولانزا یا گریپ از دسته­‌ی بیماری­‌های واگیرداری است که توسط ویروس RNA (از خانواده­‌ی  Orthomyxoviridae ) ایجاد می­‌گردد. این بیماری معمولا به بدن پرندگان  پستانداران سرایت می­‌کند و مشکلات؛

    • حاد تنفسی
    • سردردهای ناگهانی
    • تب شدید
    • و ضعف و بی­حالی را برای افراد به وجود می­‌آورد.

    ویروس بیماری آنفولانزا ممکن است در فصول گرم مانند تابستان نیز باعث ایجاد بیماری در بدن افراد گردد. همچنین این بیماری سالانه تعداد زیادی از زائران کربلایی را بیمار می‌­کند.

    بیماری آنفولانزای مرغی چیست؟

    آنفولانزای پرندگان یا آنفولانزای مرغی از دیگر بیماری­‌های عفونی است که توسط ویروس­ آنفولانزا به بدن پرندگان سرایت می‌­کند. H5N1 یکی از انواع آنفولانزای مرغی می­‌باشد که باعث بروز عفونت­‌های شدید می‌­شود و میزان مرگ و میر بسیار بالایی دارد.

    آنفولانزای مرغی اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی دیده شد و مدتی نگذشت که این بیماری به قاره­‌های مختلفی مانند آسیا و آفریقا سرایت کرد و توانست منجر به مرگ بیش از ۵۰۰ نفر گردد. بیشترین آمار ابتلا به این نوع آنفولانزا مربوط به کشور ویتنام، مصر و اندونزی می­‌باشد.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید