اهمیت پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی

پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی

فهرست مطالب

یکی از سوالات پر تکرار مخاطبان در جلسات مشاوره این است که شروع کننده رابطه جنسی چه کسی باید باشد؟ آیا حتما باید مرد شروع کننده رابطه باشد؟ آیا پیشنهاد شروع رابطه جنسی حتما باید از سمت مرد به زن داده شود؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با تعریف درست رابطه جنسی و پاسخ این سوال بیشتر آشنا شوید. ما در این مقاله در مورد اهمیت پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی و راه های صحیح ابراز این نیاز صحبت خواهیم کرد.

 

 خلاصه این مقاله را با صدای دکتر زینب قاسمیان بشنوید:

 

تعریف رابطه جنسی چیست؟

رابطه جنسی و سکس یک مفهوم بسیار گسترده می باشد. بوسیدن، لمس کردن، در آغوش کشیدن نیز نوعی رابطه جنسی تلقی می شود اما جنس این رابطه با رابطه ای که در آن دخول و ارگاسم باشد متفاوت است. برقراری ارتباط قبل از رابطه جنسی مانند صحبت کردن، چای خوردن در کنار هم، معاشقه و پیش نوازی نقش بسیار مهمی در کیفیت رابطه جنسی خواهد داشت.

رابطه جنسی صرفا به معنی دخول و عمل سکس نمی باشد ممکن است فرد رابطه برقرار کند اما در نهایت انزال را تجربه نکند این هم رابطه جنسی محسوب می شود پس رابطه جنسی درجات مختلفی دارد.

 

اهمیت پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی
اهمیت پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی

 

چه کسی باید شروع کننده رابطه جنسی باشد؟

این یک خطای ذهنی است که اکثر افراد فکر می کنند آقایان باید در رابطه جنسی پیش قدم باشند و پیشنهاد شروع رابطه را آن ها بدهند. بیشتر افراد جامعه حتی در مورد پیشنهاد ازدواج هم به همین شکل فکر می کنند که حتما باید این پیشنهاد از سمت اقا مطرح شود اما این یک باور غلط و قدیمی می باشد.

رابطه ی جنسی باید از سمت هر دو طرف پیشنهاد داده شود، یعنی 50 درصد مرد و 50 درصد زن در شروع آن نقش دارند. متاسفانه ما شاهد این امر هستیم که 99 درصد موارد تنها مرد ها برقرار کننده رابطه جنسی هستند. اینکه مرد فاعل باشد و زن مفعول درست است اما دلیل بر این نمی شود که زن هیچ کاری انجام ندهد و هرگز پیش قدم نشود.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی

خیلی از خانم ها انتظار دارند که همیشه منتظر بمانند و همسرشان در رابطه پیش قدم شود که این امر رابطه را بسیار یکنواخت خواهد کرد و بعضی از خانم ها از این امر بسیار ناراضی هستند که چرا شوهرشان مدت زمان زیادی گذشته و درخواست رابطه جنسی به او نمی دهد. چنانچه خانم نیاز به برقراری رابطه جنسی داشته باشد باید بتواند نیاز خود را ابراز کند.

معاشقه لازمه ی یک رابطه جنسی عالی است و در روابط زناشویی هم زن هم مرد باید نیاز خود را به درستی بیان نمایند. زن ها نیز مانند اقایان 50 درصد در فعالیت جنسی سهم دارند. اگر مردی در هفته یکبار نیاز جنسی دارد و زن در طول هفته سه بار باید بتواند نیاز جنسی خود را برای دو بار دیگر با همسر خود مطرح کند.

 

چرا زنان شروع کننده رابطه جنسی نیستند؟

هنگامی که از اکثر زنان سوال می شود که در صورت داشتن نیاز جنسی ایا این نیاز را به همسر خود اطلاع می دهند یا احساس خود را به او ابراز می کنند پاسخ می دهند خیر. این امر بسیار اشتباه است و یک خطای ذهنی می باشد که در بین مردم رواج یافته است. چنانچه خانمی میل جنسی دارد و نیاز به در اغوش کشیده شدن از طرف همسر خود را دارد باید این احساس را به همسر خود منتقل کند. در بعضی مواقع اصلا ایرادی ندارد که خود زن پیش قدم شود و خودش به مرد پیشنهاد بدهد.

از رد شدن درخواست خود نگران نباشید. برعکس تفکر شما، مرد ها از اینکه پیشنهاد برقراری رابطه جنسی از سمت همسرشان باشد یعنی پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی بسیار خوشحال خواهدند شد. به عنوان یک زن در رابطه جنسی باید شما هم فردی فعال باشید و حتی در روزهایی که مرد نیاز جنسی ندارد اما شما نیاز جنسی دارید بتوانید این خواسته را به راحتی ابراز نمایید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با روانشناس آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی ویزیت آنلاین شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.
دلایل پیش قدم نشدن زنان در رابطه جنسی

 

راه های پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی چیست؟

اینکه به طور مستقیم یک زن به مرد پیشنهاد برقراری رابطه جنسی را بدهد اشتباه است. مرد ها از این نوع بیان استقبال نمی کنند اگر چه امروزه به حدی نوع برخورد زنان در مورد پیشنهاد برقراری رابطه جنسی از سمت خودشان به مرد سرد و ناآگاهانه است که شنیدن همین جمله با همین نوع بیان هم برای مردان دلگرمی به حساب می اید.

برای درخواست رابطه و پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی باید زن از خودش نشانه هایی را بروز دهد برای مثال در صورت نیاز به رابطه جنسی به ظاهر خود بیشتر و متفاوت تر از سایر روز ها رسیدگی کند یا در کنار همسر خود نشسته و با لمس، بوسیدن، در آغوش گرفتن و نوازش او میل جنسی خود را نشان دهد.

 

برقراری رابطه جنسی
برقراری رابطه جنسی

 

نتیجه گیری

زن و مرد در شروع رابطه ی جنسی به طور مساوی نقش دارند و این یک باور اشتباه در بین اکثریت می باشد که حتما باید مرد شروع کننده رابطه جنسی باشد. مرد ها از اینکه همسرشان پیشنهاد برقراری رابطه جنسی را به شکل غیر مستقیم بدهد بسیار بیشتر لذت می برند در نتیجه این باور غلط را کنار بگذارید و با روش های غیر مستقیم در مواقعی که نیاز به برقراری رابطه جنسی با همسر خود دارید احساس خود را به راحتی بیان نمایید.

 

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آرمین پویافر

آرمین پویافر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حانیه خوش لهجه ثابت

حانیه خوش لهجه ثابت

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه بیدار

فاطمه بیدار

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پیمان ونایی

پیمان ونایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر بهنام نعمتی

بهنام نعمتی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر زهرا یزدانی فر

زهرا یزدانی فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر عاطفه صالحی

عاطفه صالحی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سیده میترا علوی

سیده میترا علوی

روانشناسی بالینی

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید