سلامت جسم

چرب شدن مو | این 7 مورد باعث چرب شدن موهای شما می شود!

چرب شدن مو | این 7 مورد باعث چرب شدن موهای شما می شود!

موی چرب

چرا شستن بیش از حد، نمی تواند با چربی ها روی موی ما مقابله نمی کند ؟ داشتن موی چرب به خصوص در هوای گرم می تواند همانند یک کابوس باشد. همچنین استفاده از روغن های مخصوص درمان می تواند چرب و کثیف بودن موهای ما را تشدید کند و به بیشتر چرب شدن مو دامن بزند.
جوآن دودز ، متخصص سلامت ، توضیح می دهد: ” که متأسفانه ، غدد چربی بعضی از افراد بیش از دیگران تولید روغن می کند.” “با این حال ، هر منافذ روی بدن شما دارای غده چربی معروف به غدد روغنی است، که مسئول تولید آن سطح آبرسانی مناسب با تولید سبوم یا روغن است.”
بنابراین دلایل موی چرب و بهتر بگوییم چرب شدن مو می تواند چه عواملی باشد؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دلیل چرب شدن موی سر

بازی با موها و مرتبا دست بردن داخل مو. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر موهای خود را لمس می کنید. یا اینکه تعداد باری که از روی استرس، اعصاب و یا فقط بی حوصلگی با موهای خود ور می روید و به آنها دست می کشید را شمرده اید؟
سعی کنید دست هایتان را از موهای خود دور نگه دارید. چرا که هر بار با لمس موها، آلودگی و یا روغن را از نوک انگشتان خود به تار موهایتان منتقل کرده و با این کار به تجمع چربی ها نیز کمک شایانی می کنید و چرب شدن موی خود را تشدید می‌کنید.

برس زدن بیش از حد

برس زدن موها چند بار در روز شاید همان لحظه موهای تمیز و براقی به شما دهد اما می توانید نتیجه عکس هم داشته باشد و باعث چرب شدن موی سر شما شود. برس زدن بیش از حد روغن را در کل سر شما پخش می کند و در نتیجه چربی بیشتری ایجاد می شود. بنابریان سعی کنید تعداد دفعات برس کشیدن روی موها را محدود کنید.

موی چرب

استفاده از یک برس موی کثیف

شاید ما خیلی به این موضوع فکر نکنیم اما برس ها محل تجمع گرد و غبار ، باکتری ها ، باقی مانده روغن و آلودگی در هر مکانی که آنها را قرار داده باشید هستند. چه در اتاق، چه در حمام و چه در کیف شما
باید مرتبا برس خود را تمیز و آن را همانند مسواک تعویض کنید.

شستشوی بیش از حد موها

اگر موهای ما چرب است باید مرتباً آن را بشوییم تا از شر روغن اضافی خلاص شویم ، آیا این استدلال ما درست است؟ خوب ، دقیقاً نه
شامپو روغن های طبیعی موهای شما را سلب کرده و در پاسخ ، پوست سر شما تولید بیشتری می کند تا جایگزین آنچه از دست داده است شود. به عبارت دیگر ، شما در واقع با شستشوی مکرر موهای خود را بیشتر چرب کنید. برای متوقف کردن این چرخه ، سعی کنید شستن موهای خود را به تدریج از هر روز به چند روز در میان کاهش دهید.

استفاده از محصولات اشتباه

موی چرب در افراد متفاوت است و برای به نظر رسیدن و قرار گرفتن در بهترین حالت ، به تعادل مواد تشکیل دهنده خاص خود نیاز دارد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که استفاده می کنید نیاز موهای شما را برآورده می کنند. ترکیب اشتباه مواد موجود در شامپو شما ممکن است باعث تحریک ، تجمع محصول و حتی روغن اضافی روی سر شما و باعث چرب شدن مو شود. به همین دلیل از محصولات سبک که به سرعت جذب مو می شوند و همچنین یک شامپو پاک کننده خالص هفته ای یک بار استفاده کنید تا به آرامی هرگونه تجمع باقی مانده را از سر و موهایتان تمیز کنید.

موی چرب و استفاده مکرر از سشوار و اتو مو

استفاده از ابزارهای حالت دهی مبتنی بر حرارت می تواند موهای شما را خشک کند و باعث شود پوست سر شما در پاسخ روغن بیشتری تولید کند.
مشابه آنچه که هنگام شستن بیش از حد موهایتان اتفاق می افتد ، پوست سر شما به طور طبیعی سبوم (چربی طبیعی پوست) بیشتری ایجاد می کند تا بتواند از خشکی محافظت کند. بنابراین ، سعی کنید از اتوهای صاف یا فر کننده فاصله بگیرید و بیشتر اوقات ظاهر طبیعی خود را در آغوش بگیرید و از ظاهر موهای خود لذت ببرید.

چرب شدن مو در دوران قاعدگی

متأسفانه ، نوسانات هورمونی ماهانه ما علاوه بر هدف قرار دادن روحیه ، هوس ، نفخ و شکستگی ، می تواند باعث تولید بیش از حد روغن در سر و چرب شدن موها شود. اگرچه در این مرحله کارهای زیادی نمی توانیم انجام دهیم ، پس سعی کنید از شامپو و نرم کننده نرمال خود در آن زمان از ماه به محصولات دارای اسید سالیسیلیک بروید ، زیرا به از بین بردن روغنهای اضافی کمک کرده و موی چرب شما را درمان می‌کند.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.