بی توجهی به نیاز جنسی همسر

نیاز جنسی

فهرست مطالب

نیاز جنسی به انگیزه یا تمایل جنسی اشاره دارد. به زبان عامیانه احساس و علاقه شدید به فعالیت جنسی چه به تنهایی و چه با شریک زندگی گفته می شود. رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی است و این رابطه احتیاج به توجه زوجین دارد.

گاهی اوقات این رکن مهم و اساسی به دلایل مختلفی مورد بی توجهی یکی یا هر دو فرد در رابطه زناشویی قرار میگیرد که همین امر می‌تواند شروع بسیاری از ناکامی ها و اختلافات در رابطه زناشویی باشد. در ادامه میخواهیم به بی توجهی به نیاز جنسی همسر و دلایل آن بپردازیم.

 

افکاری که باعث نگرانی می شود

چرا همسرم از نظر جنسی به من علاقه ای ندارد؟ چرا به نیاز جنسی من بی توجهی می‌کند؟ آیا چنین افکاری شما را در شب بیدار نگه می دارد؟ این نمی تواند خبر خوبی برای رابطه زناشویی یا سلامت عاطفی شما و همسرتان باشد. طبیعی است که با گذشت زمان ابراز عشق در یک رابطه کم می شود و آن شور و شوق اولیه شروع به فروکش می کند. اما وقتی شما و یا همسرتان به نیاز جنسی هم بی توجهی کنید می‌تواند روی رابطه زناشویی تأثیر منفی بگذارد.

پیشنهاد مقاله: راهنمای تجربه اوج لذت جنسی در رابطه جنسی

اکثر زوج ها هر روزهفته فعالیت جنسی ندارند. اما بر اساس تحقیقات رابطه  جنسی بین همسران رضایت جنسی را به دنبال دارد که آنها را تا زمان رابطه جنسی بعدی از نظر عاطفی در ارتباط نگه می دارد. هر چه این رابطه قوی تر باشد زندگی مشترک آنها محکم تر است. بنابراین اگر با این احساس زندگی می کنید که همسرتان عمدا از صمیمیت جنسی اجتناب می کند و به نیاز جنسی شما بی توجه است ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال علت این بی توجهی باشید تا رابطه خود را تجدید کنید.

 

علل بی توجهی جنسی همسران:

تا زمانی که دلیل بی توجهی جنسی همسرتان را ندانید نمی دانید که باید روی چه چیزی تمرکز کنید. بیایید کشف کنیم که چرا همسران علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می‌دهند و نسبت به نیاز جنسی همسر خود بی توجه میشوند؟

 

رابطه جنسی
رابطه جنسی

 

  • رابطه عاطفی ممکن است در زندگی زناشویی شما وجود نداشته باشد:

برای بیشتر زنان میل جنسی با احساسات عاشقانه نسبت به شریک زندگی خود تقویت می شود. طبق تحقیقات مردان می‌توانند تمام روز با همسرانشان بحث کنند و در پایان روز با همسرشان رابطه ‌ای عاشقانه داشته باشند. اما برای خانم ها کاملا متفاوت است. اگر تمام روز در حال دعوا باشند صمیمیت فیزیکی آخرین چیزی است که به ذهنشان می رسد این چیزی است که ممکن است در زندگی مشترک شما اتفاق بیفتد. شاید یکی از دلایل بی توجهی به نیاز جنسی همسران نبودن رابطه عاطفی صحیح بین آنها باشد. بی توجهی عاطفی از طرف شما تسلیم شدن به تمایلات جنسی را برای همسرتان دشوار می کند.

شاید بعد از دعوا و مشاجرات زیاد همسر شما به این نتیجه برسد که شما دو نفر افراد بسیار متفاوتی هستید و دیگر احساس نمی‌کند که بتواند با شما ارتباط برقرار کند و این میتواند باعث سردی رابطه و بی توجهی به مسائل جنسی شود.

اگر شکاف ارتباطی وجود داشته باشد، ممکن است او در بیان نیازهای خود در رختخواب راحت نباشد که باعث می شود دیگر تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد.

  • شما نیازهای جنسی همسرتان را برآورده نمی کنید:

اگر رابطه زناشویی به شما مربوط نمی شود و برای بهتر شدن این رابطه به خود زحمت نمی دهید جای تعجب نیست که شریک زندگی شما هم نخواهد درتوجه به نیاز جنسی شما کم کاری کند. مرد بلافاصله بعد از ارگاسم بغلتد و بخوابد و اهمیتی ندهد که همسرش در کنار او دراز کشیده و به سقف خیره شده و ناراضی است امکان دارد وقتی این بی توجهی ادامه دار شود دیگر همسر هم به نیاز جنسی مرد بی توجهی کند.

گاهی مشکلات مربوط به سلامت جنسی مردان مانند اختلال نعوظ، از دست دادن میل جنسی، یا انزال زودرس می تواند مانعی در راه جلب رضایت زن شود. و این نارضایتی باعث عدم توجه به نیازهای همسر گردد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

  • همسرتان از عدم رعایت بهداشت شما ناراضی است:

گاهی اوقات، پاسخ به “همسرم همیشه مرا طرد می کند و من نمی دانم چرا” می تواند این واقعیت ساده باشد که شما دیگر به بهداشت خود رسیدگی نمی کنید و این موضوع باعث کاهش میل جنسی نیز می شود.

 

رابطه زناشویی
رابطه زناشویی

 

  • افسردگی یا مسائل مربوط به سلامت روان

مسائل مربوط به سلامت روان می تواند بر میل جنسی فرد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، افسردگی و همچنین داروهایی که برای کنترل آن استفاده می شود می تواند بر میل جنسی فرد تأثیر بگذارد. بدیهی است که اگر فردی احساس ضعف و افسردگی داشته باشد تمایلی به تعامل با دیگران ندارد و نسبت به نیاز عاطفی و جنسی همسرش بی توجه است.

  • خستگی:

نداشتن تفریح و زندگی روتین باعث خستگی روح و جسمانی همسران می شود و همچنین همسرانی که ساعات زیادی را مشغول به کار کردن هستند به علت خستگی امکان دارد به نیازهای جنسی خود و همسرشان بی توجه باشند.

پیشنهاد ویژه: راهکار های مقابله با ترس از رابطه جنسی یا واژینیسموس

عوارض بی توجهی به نیازهای همسر

این امر در طولانی مدت میتواند سبب بروز مشکلاتی از جمله:

  1. خیانت
  2. عدم اعتماد به نفس
  3. مشاجرات روزانه
  4. پرخاشگری و عصبانیت
  5. اشتغال ذهنی
  6. سردی رابطه
  7. طلاق
  8. و…. شود.

در این مطلب به تعدادی از عوامل بی توجهی همسران نسبت به مسائل جنسی یکدیگر پرداختیم اما باید به یاد داشته باشید این ها گوشه ای از عوامل تشکیل دهنده این بی توجهی هستند. با دید بازتر و کمک یک روانشناس می توانید تمامی عوامل را شناسایی و به رفع آنها بپردازید.

 

سوالات متداول

دعوا و مشاجره در بی توجهی به نیاز جنسی همسر چه تاثیری دارد؟

شاید بعد از دعوا و مشاجرات زیاد همسر شما به این نتیجه برسد که شما دو نفر افراد بسیار متفاوتی هستید و دیگر احساس نمی‌کند که بتواند با شما ارتباط برقرار کند و این میتواند باعث سردی رابطه و بی توجهی به نیاز جنسی شود.

آیا اعتیاد به کار در بی توجهی به نیاز جنسی همسر تاثیر دارد؟

بله - اعتیاد به کار و مشغله ذهنی زیاد میتواند از علائم بی توجهی به نیاز جنسی همسر باشد.

خستگی روزانه در عدم تمایل به نیاز جنسی همسران تاثیری دارد؟

بله - فعالیت زیاد از حد فیزیکی بدن میتواند به مشکلات جنسی در زندگی زناشویی منجر شود و باعث بی توجهی به نیاز جنسی همسر باشد.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.bonobology.com/15-signs-emotional-neglect-marriage/
  2. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0956797617691361
  3. https://www.bonobology.com/married-emotionally-distant-spouse/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید