تغییر جنسیت زن به مرد

تغییر جنسیت

فهرست مطالب

دیسفوریای جنسی یعنی نارضایتی یا کشمکش با جنس بیولوژیک و جنسیتی که از بدو تولد به انسان میدهند تا جایی که فرد به مشکل بالینی دچار میشود. توجه داشته باشید که جنس با جنسیت تفاوت دارد. وقتی بچه به دنیا می آید بلافاصله معلوم است که جنسش چیست، پسر یا دختر. اما جنسیت او را جامعه و بعد ها خود فرد به همراه جامعه تعریف میکند. اولین قدم برای ایجاد هویت جنسیتی این است که به پسران نام پسرانه و به دختران نام دخترانه می دهند و لباس مخصوص یکی از این دو جنس را به تنشان می کنند. وقتی آلت جنسی فرد با هویت جنسی او همخوانی ندارد، ممکن است دیسفوریای جنسیتی ایجاد شود و فرد به فکر این عمل بیفتد. در تغییر جنسیت زن به مرد و هورمون تراپی که مراحلی پیچیده دارد و با اهداف زیر انجام میشود:

  1. رشد موهای بدن و صورت
  2. تقویت ماهیچه ها و عضلات
  3. کلفت و مردانه شدن صدا
  4. بزرگ شدن کلیتوریس زن

 

پیشنهاد مقاله: عمل زیبایی واژن و عوارض آن

 

تغییر جنسیت مرد به زن

گاهی احساس نارضایتی از جنسیت آنقدر قوی است که فرد به سوی عمل تغییر جنسیت سوق داده می‌شود. در نتیجه از نظر فیزیکی به حالت جنس مخالف در می آید. طبق آمارها از هر سی هزار مرد بالغ حدودا یک نفر به دنبال این عمل هستند. این روند مناسب مردانی است که میخواهند از مرد به زن تغییر جنسیت دهند و  آلت مردانه خود را به زنانه تبدیل کنند. تغییر جنسیت مرد به زن باعث میشود تا کسی که مبتلا به آشفتگی جنسی است تا حدودی به آرامش برسد. افرادی که تمایل به تغییر جنسیت مرد به زن دارند باید مراحل زنانه سازی را بگذرانند که شامل:

  • جراحی زیبایی صورت
  • هورمون درمانی
  • لیزر موهای زائد
  • جراحی پروتز سینه
  • جراحی فالوپلاستی
  • جراحی آلت تناسلی زنانه

 

واژن بعد از عمل تغییر جنسیت
واژن بعد از عمل تغییر جنسیت

 

بسیاری از افراد که خواهان تغییر جنسیت مرد به زن هستند با مراجعه به روانشناس به نتیجه دلخواه میرسند اما بعضی افراد در کنار گرفتن مشاوره ی این عمل به هورمون تراپی میپردازند و اگر اینها پایانی برای آشفتگی جنسیت آنها نبود به عمل تغییر جنسیت روی می‌آورند.

 

تغییر جنسیت

 در نارضایتی از جنسیت فرد احساس میکند که هویت جنسیتی آنها خلاف جنس بیولوژیک آنها ست، در چنین شرایطی فرد متوجه میشود که از لحاظ فیزیکی به شکل مرد یا زن رشد می کنند اما نمی توانند این باور را کنار بگذارند که در ورای این ظاهر فیزیکی به جنس مخالف تعلق دارند. در این مواقع فرد به این عمل فکر میکند. این حالت ممکن است باعث شود که آنها لباس های جنس مخالف بپوشند یا حتی به دنبال عمل تغییر جنسیت بروند یا همون هایی مصرف کنند تا خصوصیات فیزیکی جنس مخالف را به دست آورند. برای تصحیح عدم تعادل این افراد دو راه حل وجود دارد:

  1. تلاش برای تغییر جنسیت بیولوژیک از طریق عمل جراحی به منظور همخوان شدن جنسیت بیولوژیک با احساسات
  2. استفاده از روش های روان درمانی برای تغییر احساسات فرد به منظور همخوان شدن آنها با جنسیت بیولوژیک. اکثر افراد مبتلا به دیسفوریای جنسیتی مطمئن هستند که جنسیت بیولوژیک آنها اشتباه است و در نتیجه به این عمل روی می‌آورند.

 

از پزشک فقط یک اپلیکیشن نیست یک سامانه هوشمند است که در زمینه ارائه خدمات پزشکی از جمله ویزیت آنلاین و… فعالیت می کند، این سامانه توانسته با ارائه خدمات صادقانه اعتماد بسیاری از بیماران و پزشکان متخصص را به خود جلب نماید اگر شما هم نیاز به مشاوره با پزشک متخصص بدون اطلاف وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن را دارید تا به راحتی در هر زمان و مکانی که هستید از پزشک متخصص مورد نظر خود مشاوره دریافت نمائید هم اکنون سامانه از پزشک را نصب نمائید تا از خدمات فوق‌العاده ان بهره‌مند شوید.

 

عمل ترنس
عمل جراحی تغییر جنسیت

 

واژن بعد از عمل تغییر جنسیت

در افرادی که می‌خواهند این عمل را انجام دهند این سوال پیش می‌آید که شرایط واژن بعد از عمل تغییر جنسیت چطور میشود؟ در طول جراحی پوست از ناحیه آلت تناسلی گرفته میشود و کانال واژن جدیدی در داخل می‌سازند تا به عنوان واژن عمل کند. برای انجام این عمل جراحی پوست از بیضه ها گرفته میشود این پوست نازک میشود و بعد مورد استفاده قرار میگیرد. بعد از این عمل فرد برای بهبود به زمان نیاز دارد.

 

یشنهاد ویژه: بیماری های تناسلی | بیماری‌های بیضه شامل چه مواردی می‌شوند؟ لطفا مردان بخوانند!

عمل جراحی تغییر جنسیت

این عمل یک فرآیند تقریباً برگشت ناپذیر است، این عمل باعث میشود که در اندام فرد تغییرات بنیادین به وجود آید، بنابراین اقدام به این عمل کاملا تدریجی صورت میگیرد تا اطمینان حاصل شود که درمانجو از مسائل مادام العمر این درمان آگاه است و از نظر روانی آمادگی دارد که به فردی از جنس مخالف تبدیل شود. به رغم تغییرات عظیم و بنیادینی که این عمل با خود به همراه می آورد تحقیقات نشان می‌دهد اکثر درمانجویانی که اقدام به تغییر جنسیت میکنند معمولا از نتیجه آن رضایت دارند و از تصمیم خود ابراز پشیمانی نمیکنند، از آن مهم تر این تحقیق نشان میدهد که این عمل از نارضایتی جنسی به شدت کم میکند. و درمانجو را قادر می سازد که از عملکرد روانی، اجتماعی، جنسی خود خوشحال باشند.

با این همه درست است که این گونه تحقیقات ظاهراً دستاورد های مثبت این عمل را تایید میکند، هنوز باید محتاط باشیم و آن را درمان همه ی مشکلات مربوط به دیسفوریای جنسیتی به حساب نیاوریم. امکان دارد فرد در واقعیت های زندگی به صورت فردی از جنس مخالف با تصورات آنها خیلی تفاوت داشته باشد. اگر فرد مبتلا به دیسفوریای جنسیتی مشکلات روانی و شدید دیگری داشته باشد، احتمال این که  این جراحی از لحاظ روانی موفقیت آمیز باشد کمتر خواهد بود.

 

منابع علمی این مطلب

آسیب شناسی روانی DSM-5جلد دوم فصل دوازدهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید