دانستنی ها, رژیم و تغذیه سالم, ورزش و سفر

چگونه سلامتی خود را بهبود ببخشیم ؟

چگونه سلامتی خود را بهبود ببخشیم ؟

راز سلامتی

سلامت ماندن، کلید اصلی و مولفه یک زندگی طولانی و شاد است. جنبه های بسیاری از نظر بهداشت روانی و جسمی وجود دارد که می تواند حفظ سلامتی را دشوار سازد. شما می توانید از ره های بسیاری سلامتی خود را بهبود ببخشید؛ شاید تلاش همزمان برای همه این تغییرات طاقت فرسا باشد اما با این روش‌ها می توانید سلامتی خود را تضمین کنید و زندگی بهتری داشته باشید. بهترین راه برای بهبود سلامتی شما ایجاد تغییرات کوچکی است که بتوانید به آنها پایبند باشید. با گذشت زمان ، می توانید تغییرات جدیدی اضافه کرده و جایگزین تغییرات قدیمی   کنید. با تمرکز همزمان روی یک یا دو زمینه ، می توانید به تدریج سلامتی خود را بهبود ببخشید و زندگی شادی داشته باشید.

حتما یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. داشتن یک رژیم غذایی متعادل که حاوی فیبر بالا، چربی های سالم، نمک و قند بسیار کم باشند را دنبال کنید. یک رژیم غذایی سالم به شما انرژی بیشتری داده و دیدگاه و روحیه شما را بهبود می بخشد. رژیم های غذایی با فیبر بالا به شما کمک می کند تا منظم باشید و خطر سکته مغزی ، بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد ، در حالی که نمک اضافی می تواند خطر ابتلا به این عوارض را افزایش دهد. شکر باعث افزایش کوتاه انرژی شده که بعداً منجر به افت قند می شود و گرسنگی را تشدید می کند. همچنین مصرف زیاد قند و شکر، با افسردگی و دیابت ارتباط مستقیم  دارد.

چربی های سالم را می توان در غذاهایی مانند ماهی ، آجیل و آووکادو پیدا کرد.
مقدار زیادی سبزیجات برگ دار بخورید. مانند کلم پیچ ، کلم بروکلی ، کلم و سایر سبزیجات برگ دار چرا که  مملو از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری هستند
غذاهای کامل مانند میوه و سبزیجات بیش از حد قند کافی دارند تا بدن به آنچه مورد نیاز  است را برسانند.
مصرف میوه خود را محدود کنید. در حالی که میوه حاوی مواد مغذی ضروری است ، همچنین حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. به یاد داشته باشید که خوردن بیش از حد میوه می تواند به همان اندازه خوردن یک کلوچه بد باشد.

سالم بمانیم

سالم ماندن

صبح خود را با خوردن یک صبحانه پر پروتئین و سرشار از فیبر آغاز کنید. خوردن صبحانه هر روز یک امر ضروری به حساب می آید و در  تضمین سلامتی بدن نقش بسیار مهمی دارد. بیدار شدن از خواب و خوردن یک صبحانه سیرکننده به شما کمک می کند تا در طول روز تمرکز خود را حفظ کنید. خوردن صبحانه قدرت و استقامت بدن را در حین فعالیت بدنی افزایش می دهد و می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد. خوردن صبحانه حاوی پروتئین و فیبر بالا ، شما را در طول صبح سیر نگه می دارد و به شما کمک می کند تا از مصرف میان وعده ها خودداری کنید. همچنین فیبر با سرعت کمتری هضم می شود و به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

پروتئین بدون چربی مانند تخم مرغ یا یک برش ماهی سالمون بخورید.
غلات سبوس دار و غنی از فیبر نیز می توانند شما را در صبح سیر نگه دارند.
یک صبحانه دلچسب می تواند شما را از خوردن میان وعده قبل از ناهار باز دارد. در حالی که میان وعده لزوما چیز بدی نیست. اگر تصمیم دارید میان وعده درست و حسابی بخورید توصیه می کنیم یک مشت آجیل تفت داده شده یا یک تکه میوه کوچک نوش جان کنید تا رژیم غذایی تان را برهم نزنید.

راز سالم ماندن

راز سالم ماندن

غذاهایی که در طول روز مصرف می کنید را در یک دفترچه یادداشت کنید. نوشتن آنچه خورده اید می تواند شما را از خوردن شیرینی جات اضافی باز دارد. نگه داشتن یک گزارش از همه چیزهایی که می خورید ، شما را از وجود شکاف در رژیم غذایی یا غذاهای ناسالم که ممکن است بیش از حد مصرف کنید ، آگاه می کند. به همین دلیل غذاهایی که به طور منظم می خورید ارزیابی کنید (هر یک تا دو هفته یکبار) و در صورت لزوم رژیم خود را تغییر دهید.

یک راه پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. برخی ممکن است بخواهند از مداد و کاغذ ساده و قدیمی استفاده کنند در حالی که دیگران با نوشتن در وب سایت یا برنامه تلفن راحت تر هستند.
برخی از برنامه های ورود به سیستم غذا شامل اطلاعات تغذیه ای است که همچنین می تواند به شما در ورود به سیستم کمک کند.
با برنامه هوشمند خود صادق باشید چراکه ثبت این گزارش غذا برای شما مناسب است ، بنابراین تقلب فقط به شخص شما آسیب می رساند.

سلامت باشیم

برچسب های درج شده روی بسته بندی مواد غذایی را بخوانید. غذاهای حاوی روغن های هیدروژنه و خوراکی هایی با فروکتوز بالا قرار نیست برای بدن شما مفید باشند. صرف یک ثانیه برای خواندن لیست مواد تشکیل دهنده و حقایق تغذیه ای ، شما را نسبت به آنچه می خورید آگاه می کند. از مصرف غذاهای حاوی قند و سدیم باید خودداری کنید.

هنگام خواندن برچسب ها ، اندازه وعده را یادداشت کنید. در نگاه اول ، ممکن است یک ماده غذایی آنقدر بد به نظر نرسد تا زمانی که متوجه شوید سه وعده در بسته بندی موجود است.

راز سلامتی

زمانیکه به خانه رسیدید میوه ها و سبزیحات را خرد کنید. آنها را در یک ظرف تمیز و در مقابل چشم در یخچال نگه دارید.
وقتی می خواهید یک میان وعده بخورید و یخچال را باز کنید تا ببینید چه چیزی در داخل آن است ، میوه ها و سبزیجات تازه را می بینید و به جای چیزهای ناسالم به دنبال آنها می روید. این امر همچنین به شما در کاهش ضایعات غذا یی کمک می کند.

سلامتی

سلامتی

برای جلوگیری از خریدهای بیهوده و اضافی، مواد غذایی مورد نیازتان را آنلاین سفارش دهید. بررسی کنید که آیا فروشگاه مواد غذایی محلی شما دارای سیستم سفارش آنلاین باشد.
منابع آنلاین زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد آنلاین خرید کنید و مواد غذایی را مستقیماً در درب منزل تحویل دهید.

سلامت ماندن

برای بهبود سلامتی خود حتما ورزش کنید. حداقل پنج بار در هفته در مدت زمان 30 دقیقه در روز ورزش کنید. توصیه می شود که در طی یک هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید داشته باشید.

قبل یا بعد از کار به یک پیاده روی سریع (15 دقیقه مایل) در اطراف بروید.
برای یک تمرین  آرام در آب ورزش کنید.
وزنه برداری را امتحان کنید. وزنه برداری یک تمرین فوق العاده مفید برای بدن است  و می تواند به تناسب اندام شما کمک می کند. تمرینات قدرتی همچنین به حفظ تراکم استخوان در افزایش سن و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

سالم بمانیم

با یک یا دوبار ورزش در هفته شروع کنید. سعی نکنید کل روال زندگی خود را در یک روز تغییر دهید. این روش خیلی جواب نمی دهد پس با اجرای تغییرات کوچکی که می توانند به چیزهای دیگری تبدیل شوند ، شروع کنید. سعی کنید یک تا دو بار در هفته ورزش کنید و این را به تدریج افزایش دهید. همچنین می توانید یک تمرین کوچک به کاری که معمولاً هر روز انجام می دهید اضافه کنید:

هنگام مکالمه تلفنی راه بروید.

ورزش کنیم

ورزش کردن

به داشتن یک بدن ایده آل فکر کنید. پیگیری از پیاده روی و ورزش می تواند به شما در آگاهی بیشتر از میزان بلند شدن و حرکت در روز کمک کند. اگر مدت زیادی غیرفعال باشید ، می توان برخی از موارد ایده آل را به صورت  روزانه بررسی کرده و شما را به بلند شدن ، کشش یا راه رفتن تشویق کرد. بسیاری از برنامه های تناسب اندام همچنین دارای یک جامعه اجتماعی دلگرم کننده در برنامه تلفن هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

از دوستان و خانواده بخواهید تا از طریق برنامه به چالش تناسب اندام بپیوندند تا انگیزه همه را حفظ کنند.
اهداف تناسب اندام را برای خود تعیین کنید و ببینید چند روزه می توانید به آنها برسید.

سلامتی

حرکات کششی انجام دهید. به نظر می رسد حرکات کششی یک تمرین بسیار منفعلانه به نظر می رسند ، اما اگر این کار را به درستی انجام دهید تپش قلب شما را تند خواهد کرد. حرکات کششی به شما در حفظ انعطاف پذیری و تقویت عضلات برای کمک به تعادل و جلوگیری از آسیب کمک می کند. صبح ، بعد از برخاستن از خواب یک برنامه روزمره را برای کشش شروع کنید تا مقداری انرژی به ابتدای روز خود بیفزایید.

یک برنامه ورزشی جذاب برای خودتان پیدا کنید. همه نمی توانند دونده ماراتن باشند یا هر روز به باشگاه بروند. پس باغبانی ، رقص ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا و بازی با بچه ها و حیوانات خانگی  هم می تواند یک ورزش عالی باشد.

به یک باشگاه ورزشی بروید و  در کلاسهای تناسب اندام شرکت کنید.
برای ورزش های گروهی در یک تیم ورزشی ثبت نام کنید.
به بخش “تناسب اندام” در یک سایت تخفیف نگاه کنید و ببینید آیا کلاس هایی وجود دارد که جالب به نظر برسند.

رقصیدن

رقصیدن

با این مواردی که عنوان کردیم بی شک سلامتی بدن خود را تضمین می کنید. برای داشن یک زندگی طولانی و شاد حتما نیاز دارید که یک سری تغییرات در زندگی روزمره خود ایجاد کنید.

منابع علمی این مطلب

2 دیدگاه در “چگونه سلامتی خود را بهبود ببخشیم ؟

  1. پرستو گفت:

    خانم دکتر یکی از راه های سالم موندن هفته ای سه بار حتمن باید سکس باشه

    1. ازپزشک گفت:

      سلام و درود بر شما
      همینطوره سپاس از دقت نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.