سلامت جسم

ماده ارگانیک | چند ماده ارگانیک زیبایی که الان به آنها نیاز دارید

ماده ارگانیک | چند ماده ارگانیک زیبایی که الان به آنها نیاز دارید

مواد ارگانیک زیبایی

با اینکه شما هم از محصولات زیبایی با مواد آلی استفاده کرده اید می دانید که به راحتی می توانید مواد ارگانیک مخصوص زیبایی را جایگزین دیگر موارد کنید. چرا که هم هزینه مواد صنعتی به مراتب بالاتر است هم اینکه ممکن است یافتن آنها دشوارتر از مواد ارگانیک باشد. اصلا نگران نباشید چون با خواندن این مطلب زیبایی ما یعنی اینکه شما تنها نیستید. آخرین آمار نشان داده است که فروش مارک های بهداشتی و آرایشی دارای مجوز 20 درصدی در سال 2014 رشد کرده و به رقم 44 میلیون پوند رسیده است. چرا؟
همانگونه که می دانید علاوه بر جلوگیری از مواد شیمیایی که می توانند حساسیت پوستی در شما ایجاد کنند ، عکس آن روند زیبایی طبیعی به دلیل تمایل به محصولات غنی از مواد خالص مفیدتر برای پوست بوده و باعث تقویت نیز می شود.
حالا  با داشتن لیست گسترده ای از مواد مورد انتخاب ، کدام یک از بهترین مواد برای پیشگیری در پیشخوان زیبایی هستند؟ ما از کارشناسان خواسته ایم که مواد آلی “قهرمان” خود را که ارزش پول آنها را دارد ، فاش کنند پس همراه ما باشید.

ماده ارگانیک زیبایی

روغن جوجوبا. یک ماده مغذی برای پوست

روغن جوجوبا یک ماده ارگانیک زیبایی است که باعث تغذیه پوست خسک و متعادل کردن چربی در آن می شود. این خواص مشابه سبوم (روغنی) است که ما به طور طبیعی تولید و می توانیم از آن استفاده کنیم . بنابراین پوست ما این روغن ارگانیک و طبیعی را به راحتی می پذیرد و به نفوذ بیشتر آن و رطوبت در پوست کمک می کند. روغن جوجوبا بدن را فریب می دهد تا سبوم (روغن طبیعی) کمتری تولید کند و در عوض از چربی و انسداد منافذ پوستی جلوگیری می کند. ‘افزودن مقدار کمی روغن اسانس * به جوجوبا کمک می کند تا مزایای درمانی کامل آن در پوست شما بیشتر شود.

اسید هیارولونیک. یک ماده پر کننده برای چین و چروک طبیعی پوست

این ماده ارگانیک  به طور طبیعی در بدن یافت می شود و بیش از نیمی از آن در کلاژن پوست قرار دارد و به آن کمک می کند تا جایی که امکان دارد جوان باقی بماند. اسید هیالورونیک می تواند در آزمایشگاه توسط فرآیندهای تخمیر باکتریایی ساخته شود و ماده اصلی بسیاری از مرطوب کننده های ضد پیری طبیعی است. این ماده بیش از هزار برابر وزن خود آب جذب می کند ، بنابراین یک ماده قوی برای آبرسانی به پوست و” پر کردن “خطوط ریز است. همچنین باعث می شود پوست احساس شگفت انگیزی و شفافی داشته باشد – صاف ، شاداب و خوش رنگ.
روغن نارگیل. مرطوب کننده چند منظوره
فواید این روغن سلامتی و زیبایی را به طرز قابل چشمگیری نشان می دهد. روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی برای بدن است و یکی از معدود روغن هایی است که پسماند چربی باقی نمی گذارد. مصرف این روغن بر روی پوست باعث شکنندگی نمی شود بنابراین ماندگاری طولانی بدون نیاز به مواد نگهدارنده مصنوعی دارد. سعی کنید به سراغ نسخه مایع بروید یا اگر روغن جامد نارگیل دارید کمی آن را روی شعله گاز گرم کنید و سپس روی پوست خود بمالید. بهتر است بعد از دوش گرفتن برای رطوبت بدن از این روغن اورگانیک استفاده کنید. به عنوان یک درمان مو؛ روی کوتیکول خشک ؛ به عنوان نرم کردن لب ، حتی برای پاک کردن آرایش هم می توانید از این روغن چند منظوره استفاده کنید.

ماده ارگانیک مثل روغن آرگان. باز کننده قفل ها به سمت درخشانی

این روغن فوق العاده مغذی از میوه درخت آرگان مراکشی به یکی از با ارزش ترین مواد طبیعی در مراقبت از مو تبدیل شده و دارای مواد مغذی از جمله ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است. استفاده از این روغن برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده معجزه می کند. امروزه روغن آرگان در بسیاری از محصولات مو وجود دارد ، اما پیشنهاد می کنیم قبل از سشوار زدن به عنوان محافظ کمی روغن خالص روی مو استفاده کنید. این کار به موی شما یک درخشش شگفت انگیز سالم می دهد و از تجمع چربی ها جلوگیری می کند.

مولتی ویتامین مینرال. هدیه یک آرایش بی عیب و نقص

استفاده از پودرهای آرایشی عالی به نظر می رسند چراکه سطح نازک روی پوست تشکیل می دهند و اکثرا حاوی ذرات معدنی بازتابنده نور هستند که باعث درخشش جوانی می شوند . پودرهای دارای مولتی ویتامین مینرال هیچ تحریک کننده شیمیایی ندارند و به پوست آسیبی نمی رسانند.
آرایش با مواد معدنی با کیفیت خوب اغلب فقط دارای سه ماده تشکیل دهنده روی ، اکسیدهای آهن و تیتانیوم هستند. برخلاف مواد آرایش مایع که فاقد آب هستند و باکتری ها را به خود جلب می کنند. بنابراین شما به مواد نگهدارنده ، که می تواند باعث برافروختگی پوست یا آکنه شود ، نیازی ندارید. اکسید روی به طور طبیعی ضد باکتری است و از پوست مراقبت می کند و بدون داشتن امولسیفایرهای روغنی ، مواد معدنی باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند.

زیبایی با کره کاکائو. تسکین دهنده پوست

این کره با بوی شیرین استخراج شده از دانه های کاکائو ، نرم کننده پوست است و تاثیر بسزایی دارد. همچنین اسیدهای چرب مغذی پوست ، حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث پیری پوست می شوند ، کمک می کنند. بهتر است برای رنگ آمیزی پوست و خاصیت ارتجاعی آن از کره کاکائو استفاده کنید چرا که بسیار مفید است و به محو شدن جای زخم نیز کمک می کند.

زیبایی با نمک دریایی هیمالیا با رنگ صورتی. روشن کننده بدن

علاوه بر سدیم ، این ماده ارگانیک حاوی مواد معدنی کمیاب مفید برای سلامتی پوست است ، از جمله آهن ، منیزیم ، کلسیم ، روی و سلنیوم. به طور سنتی ، از آن به عنوان حمام سم زدایی و ترمیم کننده پوست برای شرایط خشکی پوست مانند پسوریازیس و اگزما استفاده می شود ، اما این نمک دریایی به عنوان یک لایه بردار عالی نیز کار می کند. “برای تهیه اسکراب بدن ، نمک های ریز خرد شده را به روغن نارگیل اضافه کنید.” ‘نمک حتی روی پوستهای حساس بسیار ملایم است و اثر صاف کننده و روشن کنندگی زیادی دارد. از آن در حمام استفاده کنید و اجازه دهید پوست مواد معدنی را در خد جذب کند. سپس دوش بگیرید.

ماده ارگانیک زیبایی چون زهر زنبور عسل. شفاف کننده طبیعی پوست

از این زهر در بسیاری از کرم های ضد پیری طبیعی استفاده می شود و با ایجاد یک اثر التهابی جزئی چین و چروک ها را از بین می برد. زهر زنبور پوست را گول می زند که کمی گزیده شده است ، باعث افزایش جریان خون در منطقه می شود و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. بسیاری از درمان های زیبایی ارائه شده توسط کلینیک ها ، مانند لایه برداری پوست ، بر روی این اصل کار می کنند.

عصاره گیاهان دریایی. ضد پیری

گیاهان دریایی خصوصاً برای آرام کردن پوست تحریک شده یا حساس بسیار مفید هستند. از گل نرگس دریایی ، اسطوخودوس دریای مدیترانه و گیاهان دریایی سرسری رد نشوید. چرا که آنها بسیار تسکین دهنده و مرطوب کننده هستند و خاصیت ضد پیری را در خود دارند.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.