قرص فاموتیدین ۴۰ میلی گرم + موارد مصرف

قرص فاموتیدین

فهرست مطالب

قرص فاموتیدین ۴۰ میلی گرم یکی از پرمصرف‌ترین داروها جهت درمان مشکلات معمولی تا گوارشی است. از این قرص جهت بهبود زخم‌های گوارشی ناشی از ترشح بیش از حد اسید معده نیز استفاده می‌شود. برای پاسخ به این سوال که قرص فاموتیدین برای چیست و چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم که این قرص در اصل یک آنتی هیستامین است که بر روی سلول‌های ترشح کننده اسید در معده اثر کرده و مانع ترشح آن می‌شوند. شایع‌ترین مورد مصرف قرص فاموتیدین در درمان بازگشت اسید و محتویات آن به مری و گلو و همچنین معده دردهای عصبی است. همانگونه که می‌دانید کار اسید معده هضم غذاست اما افزایش ترشح آن می‌تواند مشکلاتی چون زخم، التهاب و رفلاکس به همراه داشته باشد. ما در این مطلب به  قرص فاموتیدین ۴۰ ،  قرص فاموتیدین در بارداری و … اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید و به خواندن این مطلب ازپزشک ادامه دهید.

 

قرص فاموتیدین برای چیست ؟

همانگونه که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم از قرص فاموتیدین، برای درمان زخم‌های گوارشی و رفلاکس است. پزشک متخصص مصرف این قرص را برای کنترل ترشح اسید معده تجویز می‌کند. همچنین ازپزشک از این قرص برای درمان معده دردهای عصبی هم توصیه می‌کند. در معده‌ درد عصبی، احساسات و عواطف شما بر ترشح اسید معده تاثیر می‌گذارند. در زمان عصبانیت، سطح ترشح اسید در معده بالا رفته و به سمت اندام‌های گوارشی فوقانی یعنی مری و گلو حرکت می‌کند. این مشکل در طولانی مدت به بافت داخلی این اندام‌ها آسیب وارد می‌کند، چراکه بافت آنها توان مقاومت در برابر اسید معده را ندارند. پزشکان گوارش، فاموتیدین را برای درمان زخم‌های خوش‌خیم دوازدهه نیز توصیه می‌کنند. اثناعشر (اثنی‌عشر)، لوله‌ایی توخالی است که معده را به روده کوچک متصل می‌کند. در واقع اولین قسمت روده کوچک در دستگاه گوارش محسوب می‌شود. باکتری هلیکوباکتر پیلوری یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این بیماری است. برای دریافت مشاوره آنلاین همین الان به اپلیکیشن ازپزشک مراجعه کنید و از بهترین متخصصان ویزیت آنلاین بگیرید.

 

قرص فاموتیدین ۴۰
قرص فاموتیدین ۴۰

 

قرص فاموتیدین ۴۰

قبل از مصرف هر نوع دارو، برای آشنایی با زمان مصرف قرص هم نیاز است نگاهی به بروشور داخل بسته بیاندازید. در بروشور اطلاعات جامعی راجع به قرص فاموتیدین ۴۰ ثبت شده است و می‌توانید از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. اگر در رابطه با مصرف آن سوالاتی داشتید هم می‌توانید ازپزشک مشاوره بگیرید. با اینحال دوز و مقدار قرص فاموتیدین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ از این رو قرص فاموتیدین را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. برای آشنایی با زمان مصرف مهم است تا در صورت فراموش کردن یک دوز، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. هیچ‌گاه دو قرص را با هم نخورید. بهترین زمان مصرف قرص فاموتیدین برای یکبار در روز، شب‌ها قبل از خواب است. لازم به ذکر است که قرص فاموتیدین با غذا تداخل ندارد و می‌تواند قبل یا بعد از غذا مصرف شود. عموماً مصرف این دسته دارویی تا زمان بهبودی بیمار است و نیاز به مصرف طولانی مدت نیست. اما باتوجه به شدت بیماری و نوع آن طول درمان با این قرص متفاوت می‌باشد. در صورتی که با مصرف دارو بهبودی حاصل نشد، ازپزشک مشاوره بگیرید و گزارش دهید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

عوارض قرص فاموتیدین

مصرف کنندگان زیادی بودند که هیچ نوع عارضه‌ای را در زمان مصرف تجربه نکردند. یکسری عوارض هم هستند که بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. با این حال در صورت مشاهده عوارضی که در ادامه عنوان می‌کنیم، پزشک متخصص را در جریان بگذارید:

  1. سردرد
  2. گیجی
  3. یبوست
  4. اسهال
  5. خونریزی آسان
  6. تغییرات خلق و خو
  7. درد و سفتی مفاصل
  8. تغییرات ضربان قلب همرا هبا گیجی شدید

 

قرص فاموتیدین در بارداری
قرص فاموتیدین در بارداری

 

قرص فاموتیدین در بارداری

زنان زیادی هستند که به دلیل سطوح بالای پروژسترون و افزایش اندازه رحم، رفلاکس اسید از معده به مری را در دوران بارداری تجربه می کنند. به همین دلیل این قرص خطری ندارد و آنها می توانند از آن استفاده کنند. هورمون های بارداری عضلات دستگاه گوارش را کند می کنند که باعث می شود غذا کندتر حرکت کند و سیستم گوارشی زنان باردار کند شود. همینطور ممکن است تغییرات هورمون‌ها منجر به شل شدن دریچه‌ای گردند که مری را از معده جدا می‌کند و با این کار باعث شوند که غذا و اسیدها از معده به مری برگردند. این امر در نهایت منجر به سوء هاضمه و سوزش سر دل می گردد. این فرآیند مسئول احساس سوزش ناشی از رفلاکس است. هنگامی که تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی به کاهش سوزش سر دل در بارداری کمک نمی کند، می توانید یک یا دو بار در روز با غذا یا بدون غذا، فاموتیدین را مصرف کنید.

 

تصویر دکتر بهاره سلطانی

بهاره سلطانی

عمومی

تصویر دکتر سجاد علیزاده نیاز ابادی

سجاد علیزاده نیاز ابادی

عمومی

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر فاطمه قاسمی

فاطمه قاسمی

عمومی

تصویر دکتر رامین داداللهی ساراب

رامین داداللهی ساراب

عمومی

تصویر دکتر امیر حسین جهانبخش

امیر حسین جهانبخش

عمومی

تصویر دکتر یونس محمدی

یونس محمدی

عمومی

تصویر دکتر فرید سنگین آبادی

فرید سنگین آبادی

عمومی

تصویر دکتر معصومه مهنی

معصومه مهنی

عمومی

تصویر دکتر مهدی محمدپور

مهدی محمدپور

عمومی

تصویر دکتر سید میلاد سیدپور

سید میلاد سیدپور

عمومی

تصویر دکتر آرزو حیاتی مقدم

آرزو حیاتی مقدم

عمومی

تصویر دکتر الهام امانی

الهام امانی

عمومی

تصویر دکتر نادر فتحی

نادر فتحی

عمومی

تصویر دکتر حدیثه شعبانپور

حدیثه شعبانپور

عمومی

تصویر دکتر سیده طیبه قاضوی

سیده طیبه قاضوی

عمومی

تصویر دکتر آرین احمدزاده مجاوری

آرین احمدزاده مجاوری

عمومی

تصویر دکتر مسعود حمیدی

مسعود حمیدی

عمومی

تصویر دکتر مصطفی خوش روش رودسری

مصطفی خوش روش رودسری

عمومی

تصویر دکتر شاهین حاج ملک

شاهین حاج ملک

عمومی

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید