مدت زمان مناسب برای رابطه زناشویی

زناشویی

فهرست مطالب

افراد به دلایل خاصی ازدواج می‌کنند مانند: اجتماعی، عاطفی، مالی، معنوی و میل جنسی. این پیوند تعهداتی بین افراد ایجاد می کند. درک کیفیت و ارزش ازدواج وسیله‌ای برای درک اثرات آن بر روی تمام فرایند های داخل و خارج خانواده است. داشتن رابطه سالم زناشویی هم بر سلامت جسم و هم بر سلامت روح زوجین و افراد خانواده تاثیر گذار است. در رابطه جنسی زناشویی اگر زوجین به طور همزمان به لذت جنسی برسند حتی اگر مدت کمی نزدیکی کرده باشند، در آن صورت رابطه موفقی داشته اند. در ادامه مطلب به لذت جنسی و رابطه جنسی زناشویی می‌پردازیم.

 

پیشنهاد مقاله: رابطه جنسی صبحگاهی و فواید آن 

لذت جنسی

لذت جنسی با تحریک جنسی آغاز می‌شود. هر محرکی که با استفاده از قسمت‌های تحریک پذیر منجر به تقویت و حفظ برانگیختگی جنسی می‌شود و ممکن است به اوج لذت جنسی منجر شود. لذت جنسی در روابط زناشویی شامل مراحل زیر میباشد:

  1. تحریک جنسی
  2. برانگیختگی جنسی
  3. اوج لذت جنسی

 

رابطه جنسی
رابطه جنسی

 

برانگیختگی جنسی حالتی است که در آن شخص آماده روابط جنسی می گردد و یا به اصطلاح مشتاق رابطه جنسی است. اوج لذت جنسی سومین مرحله دوره جنسی است و زمانی به وجود می آید که برانگیختگی جنسی آنقدر کافی باشد تا اجازه دهد لذت جنسی به اوج خود برسد. هم در زنان و هم در مردان اوج لذت جنسی عبارت است از انقباض ریتمیک ماهیچه های اندام تناسلی که باعث آزاد شدن تنش جنسی میشود و در مردان با انزال منی همراه است. احساس سرخوشی عمومی و اغلب با حرکات و صداهای بدن همراه است. پس از دوره اوج لذت جنسی در رابطه زناشویی معمولاً یک تجربه آرامبخش است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

رابطه جنسی و مدت زمان مناسب رابطه زناشویی

در زندگی اکثر مردم رفتار و رابطه جنسی نقش اساسی دارد. رفتار و رابطه جنسی یک موضوع کامل شخصی و خصوصی است و افراد به ندرت آن را با دیگران در میان می گذارند. رابطه جنسی اغلب با عزت نفس همراه است و در رشد روانی نقش مهمی دارد. اهمیت رابطه و رفتار جنسینقش مهمی که در بسیاری از روابط ایفا می‌کند نشان می‌دهد که می‌تواند در بهداشت روانی و کیفیت زندگی زناشویی تاثیر بگذارد. درباره اینکه چه چیزی از لحاظ جنسی هنجار به حساب می‌آید هیچ تعریفی وجود ندارد. رابطه جنسی به عمل گفته می‌شود که افراد برای لذت جنسی یا تولید مثل و یا هر دو آن را انجام می دهند. از مزایای رابطه جنسی میتوان به:

  • تقویت دستگاه ایمنی بدن
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
  • کاهش فشار خون بالا
  • افزایش علاقه و صمیمیت در روابط زناشویی

اشاره کرد.

اما رابطه جنسی حفاظت نشده می تواند باعث بیماری‌های جنسی شود بیماری‌هایی مانند: ایدز و سیفلیس.

 

لذت جنسی
عکس زناشویی

 

زناشویی

بدیهی است که ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که در بزرگ سالی منعقد می شود به گونه‌ای که انتخاب همسر و انعقاد پیمان زناشویی نقطه عطفی در رشد و پیشرفت شخص تلقی می‌شود. جامعه امروزی سه دلیل اصلی برای ازدواج و روابط زناشویی دارد:

  • عشق
  • همنشینی
  • تحقق انتظارها

در یک زندگی زناشویی موفق، بادوام و توام با رضایت خاطر، زن و شوهر به یکدیگر احترام می گذارند. هر یک از همسران ویژگی ها یا توانایی های قابل احترامی را در دیگری می یابند. هر چقدر میدان احترام گذاری به یکدیگر وسیع تر باشد زندگی زناشویی رضایتمندانه‌تر خواهد بود. در یک رابطه زناشویی موفق زوج ها نسبت به یکدیگر بردبار هستند. آنها درک می کنند که احتمال خطا کردن همسرشان و خودشان نیز وجود دارد. گاهی زندگی زناشویی به علت خودخواهی ها، درک نکردن فرد متقابل، نداشتن دانش کافی نسبت به زندگی زناشویی و دیگر عوامل می تواند باعث ایجاد تنش، استرس و ناکامی در زندگی زوجین شود.

 

پیشنهاد ویژه: راهنمای اصول رابطه جنسی موفق

افراد می‌توانند با مراجعه به روانشناس در مورد مسائل زناشویی خود صحبت کنند. و در صورت نیاز درمان اختلالات جنسی و مشکلات زناشویی خود را شروع کنند و زندگی شادتر و با کیفیت‌تری را تجربه کنند. گاهی اوقات نکردن مشکلات زناشویی می تواند باعث مشکلات روحی و روانی در اعضای خانواده مخصوصاً فرزندان شود و همچنین می‌تواند از پیشرفت زوجین جلوگیری کند و باعث شود هر دو طرف زندگی سختی را تجربه کنند و از آن لذت نبرند.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر دکتر عظیم دارایی فاضلی

دکتر عظیم دارایی فاضلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر باران نوروزی

باران نوروزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رامینا جوینی پور

رامینا جوینی پور

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

  1. کتاب مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی نویسنده دکتر علی محمد نظری فصل پنجم صفحات ۱۲۷ تا ۱۳۳
  2. کتاب آسیب شناسی روانی جلد دوم نویسنده مهدی گنجی فصل دوازدهم صفحات  ۱۶۷ تا ۱۷۱
  3. https://en.wikipedia.org/wiki/Same-sex_marriage

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید