هرآنچه که باید درباره قرص لاغری گلوریا بدانید !

قرص لاغری

فهرست مطالب

در تاریخ 27 آذر 1402 – توسط دکتر غزل روستایی بازنگری و بروزرسانی شد.

 

قرص گلوریا یکی از قرص‌های تاثیرگذار برای لاغری بوده و در گذشته از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. این قرص ساخت کشور اسپانیاست و از پرفروش‌ترین قرص‌ لاغری و تناسب اندام می باشد که طرفداران زیادی هم دارد. بارها در مقالات گوناگون ازپزشک عنوان کردیم که افزایش سوخت‌وساز در بدن، از مهم‌ترین وظایف قرص‌های لاغری به حساب می‌آید. متاسفانه با افزایش سن، متابولیسم کاهش پیدا می کند و افرادی که ورزش نمی کنند به قرص لاغری رو می‌آورند.

به همین دلیل ما در این مطلب به هرآنچه که باید درباره قرص لاغری گلوریا بدانید اشاره خواهیم کرد. البته عوارض قرص لاغری گلوریا و همچنین قرص لاغری گلوریا اصل و تقلبی بودن آن را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

قرص لاغری گلوریا

آب شدن و از بین رفتن چربی‌های بدن در هنگام مصرف قرص‌ لاغری، دوچندان می شود و کاهش وزن را سرعت می بخشد. بدون شک اگر به انجام ورزش و اصلاح رژیم غذایی توجه کنید بهتر از هر نوع قرص نتیجه می گیرید. با اینحال در کنار ورزش و تغذیه درست، خاصیت قرص‌های کاهش وزن چند برابر خواهد شد. شکستن مولکول‌های چربی توسط قرص گلوریا به ‌بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و از این رو محبوبیت دارد. همچنین افزایش انرژی و توان فرد نیز به این نوع سوخت‌وساز کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

کاهش اشتها با گلوریا

کاهش اشتهای شدید هم یکی دیگر از عملیات مفید قرص لاغری گلوریا محسوب می شود و به ارزش آن می افزاید. طی نظرسنجی‌ها مشخص شده است که کاهش اشتها، مهم‌ترین قدم مثبت برای از دست دادن چربی‌های بدن است. چراکه فرد اشتهای خود را برای مصرف غذاهای قندی و چربی از دست می‌دهد. اما در کنار مصرف هرگونه قرص لاغری، نیاز است تا فرد بیش از پیش آب بنوشد و بدنش را هیدراته نگه دارد.

 

قرص لاغری گلوریا
قرص لاغری گلوریا

 

تاثیر قرص گلوریا بر روی چربی‌های بدن

گلوریا همانند دیگر قرص های لاغری مغز و معده را درگیر می کند. قرص گلوریا با تحریک و ارسال پیام اشتباه به مغز، باعث می‌شود تا احساس سیری زودتر از زمان موعد به سراغ فرد بیاید و اشتهایی نداشته باشد. در خصوص معده  هم این حس را به شخص می‌دهد که دیگر جایی در معده برای غذا وجود ندارد و فرد سیر است. این روش به‌تدریج باعث می‌شود که فرد، عادت‌های غذایی نامناسب در گذشته را ترک کند.

با این روش حتی اگر تمایلی هم به مصرف غذا داشته باشد، معده، این اجازه را به فرد نمی‌دهد. قرص لاغری گلوریا اصل و تقلبی و عوارض قرص لاغری گلوریا بر کسی نادیده نیست. به همین دلیل در ادامه به توضیح بیشتری می پردازیم.

بیشتر بخوانید: درمان اختلال تنفر از بدن با مشاوره آنلاین خانواده

 

بسیار مهم است بدانید که تمامی قرص‌های کاهش وزن و لاغری عوارض دارند. به ‌عنوان مثال، کافئین موجود در قرص‌های لاغری برای افرادی که تپش قلب دارند، بسیار مضر و نامناسب است. بی‌خوابی هم یکی از مضرات قرص گلوریا محسوب می شود که به‌دلیل بالارفتن سطح انرژی در بدن است. البته در بسیاری از این قرص‌ها از شیشه هم استفاده شده است که خطر را برای بدن چندین برابر می سازد.

زمانی که از این قرص استفاده می کنید، بهتر است که از نوشیدن دو لیوان آب قبل از هر وعده غذایی غافل نشوید. بسیاری از قرص های کاهش وزن و قرص لاغری ، به دلیل تسریع در فرایند چربی‌سوزی باعث ضعف جسمانی در افراد می‌شوند. به‌همین دلیل، توصیه ‌می‌شود که این افراد برای تامین مواد مغذی در بدن از قرص‌های مولتی ویتامین استفاده کنند. این قرص‌ها باعث افزایش توان جسمی در فرد می‌شوند.

 

عوارض قرص لاغری گلوریا

قرص گلوریا داروی لاغری بوده و به ادعای سازندگان گیاهی است. اما برخی معتقدند این قرص ماده مخدر شیشه دارد و می تواند خطرات زیادی برای بدن داشته باشد. عوارض قرص لاغری گلوریا زیاد است اما می‌تواند کاهش وزن افراد را سرعت بخشد. لازم به ذکر است که این قرص لاغری در کنار عوارض ، مجوز هم ندارد و به صورت غیر قانونی به فروش می رسد.

با این حال قرص گلوریا چند سال اخیر محبوبیت ویژه‌ای بین افراد دارای اضافه وزن پیدا کرده است. افرادی که از چاقی و وزن زیاد رنج می‌برند معمولا به‌ دنبال روش‌های مختلفی برای کاهش وزن هستند تا با آن تناسب اندام ایده‌آل خود برسند! طبیعی است که یکی از این راهکارها، استفاده از قرص‌های کاهش وزن و لاغری باشد. سازندگان قرص گلوریا مدعی هستند که این قرص لاغری از ترکیبات گیاهی و طبیعی ساخته شده است و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

بیشتر بخوانید:علل افت قند پس از غذا و روش های درمان آن

 

آیا قرص گلوریا شیشه دارد؟

طبق هشدار سازمان غذا و دارو، مکمل های تقلبی لاغری گلوریا که در فضای مجازی به فروش می رسند، عوارض زیادی برای مصرف کنندگان در بر داشته اند. مصرف کنندگان قرص تقلبی لاغری گلوریا از عوارض جسمی و روانی متعددی از جمله اعتیاد به شیشه شکایت داشته اند. لذا بهتر است برای تهیه دارو به داروخانه های معتبر مراجعه کنید و از تهیه دارو به صورت اینترتی و در فضای مجازی یا از مراکز غیر شناخته شده و بدون مجوز اکیدا پرهیز نمایید. مصرف شیشه در کنار کاهش اشتها و افزایش انرژی با عوارض متعددی برای سلامتی همراه می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طپش قلب
  • افزایش فشار خون
  • افزایش تعداد تنفس
  • افزایش دمای بدن
  • اعتیاد
  • پوسیدگی دندان ها
  • اضطراب
  • اختلالات مغزی
  • رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه
  • اختلالات خواب
  • توهم و پارانویا
  • سایکوز

در صورت مصرف قرص تقلبی گلوریا و بروز هریک از علائم فوق، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

این تصور که هر ترکیب گیاهی می‌تواند سالم و بدون خطر باشد کاملا اشتباه است و حتی قرص‌های لاغری گیاهی هم ممکن است به بدن آسیب بزنند. قرص‌های لاغری معمولا در کوتاه ‌مدت نتیجه قابل توجهی در کاهش وزن به ‌دنبال دارند، اما گاهی اثرات جانبی و عوارض خطرناک قرص‌های لاغری به قیمت جان افراد تمام می‌شود.

به ‌همین دلیل باید همیشه ازپزشک مشاوره بگیرید و بعد از مشورت با متخصصان به خرید این قرص‌ها اقدام کنید. مشاوره تلفنی با دکتر تغذیه و مشاوره دارویی با دکتر داروساز قبل از مصرف قرص‌های لاغری توصیه می‌شود تا ریسک عوارض احتمالی مصرف این قرص‌ها به حداقل برسد.

 

قرص لاغری گلوریا رو کی بخوریم؟ 

طریقه مصرف قرص لاغری گلوریا: با این حال بهترین نوع مصرف برای قرص گلوریا در سه دوره منظم است. نحوه مصرف دوره‌ها به این شکل است که در ماه اول، قرص‌ها را مصرف کرده و بعد از آن، استراحت یک‌ماهه به خود بدهید. بهتر است بعد از استراحت یک‌ماهه، مصرف قرص‌ها را ادامه دهید و همین منوال را برای حدود ۳ دوره مورد توجه قرار دهید.

برای شروع هم باید در ۵ روز اول ۱ عدد قرص لاغری را مصرف کنید و نیم ساعت قبل از صبحانه. در این ۵ روز، به وضعیت بدنی خود دقت کنید و اگر اشتهای شما کاهش یافت، تا اتمام قرص‌ها همین رویه را در پیش بگیرید. اما اگر اشتهای شما همانند قبل بود بهتر است از روز ششم، قرص‌ها را به ۲ عدد برسانید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

با این حال از جمله عوارض قرص گلوریا و سایر داروهای لاغری غیر مجاز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرطان
  2. ادم مغزی
  3. خونریزی مغزی
  4. مسمومیت
  5. اسیدوز متابولیکی
  6. نارسایی چند عضو
  7. آسیب کلیه و کبد
  8. مرگ

 

عوارض قرص لاغری گلوریا
عوارض قرص لاغری گلوریا

 

قرص لاغری گلوریا اصل و تقلبی

شرکت اسپانیایی که سازنده قرص گلوریاست، مجوز پخش این محصول را به ۴ کمپانی معتبر داده که همگی ترکیبات یکسانی دارند. همچنین همگی آنها شبیه به هم هستند و تنها تفاوتشان در میزان اثرگذاری محصول است. قرص گلوریا در بسته‌بندی با درب مشکی، طلایی، قرمز و سفید در بازه قیمتی یکسان عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی هر ۴ نوع این قرص اشاره خواهیم کرد.

  • قرص گلوریا درب مشکی با کپسول مشکی از طریق بالا بردن متابولیسم بدن و کاهش شدید اشتها، پیوند بین مولکول‌های چربی را از بین می‌برد. همچنین باعث چربی‌سوزی و مصرف چربی‌های انباشته بدن می‌شود. به‌ خاطر همین خاصیت چربی‌سوزی، در دوره مصرف باید آب فراوان بنوشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید. قرص گلوریا درب مشکی نسبت به سایر رنگ‌ها تاثیر کمتری در کاهش اشتها، چربی‌سوزی و کاهش وزن دارد.

 

قرص لاغری گلوریا درب سفید

  • قرص گلوریا درب سفید از سری جدید کارایی به‌ مراتب بهتری در کاهش اشتها و وزن نسبت به سایر مدل‌ها دارد. صدرنشین بیشترین میزان چربی‌سوزی هم به قرص گلوریا درب سفید جدید می‌رسد.
  • قرص گلوریا درب طلایی جزو نخستین نمونه‌های قرص لاغری گلوریا در ایران است که در مقایسه با دیگر رنگ‌ها، عملکرد ضعیف‌تری دارد. مدل درب طلایی متابولیسم را افزایش داده و مولکول‌های چربی را می‌شکند و به صورت انرژی آن‌ها را می‌سوزاند. این مدل قرص گلوریا از جذب چربی در بدن جلوگیری می‌کند و اشتها را کاهش می‌دهد، درنتیجه بدن سراغ سوزاندن چربی‌های انباشته شده می‌رود.
  • قرص لاغری گلوریا درب قرمز در مقایسه با درب بنفش و سفید کاهش اشتهای کمتری دارد و به تبع آن کاهش وزن و لاغری هم کمتر خواهد بود. عملکرد قرص درب قرمز شبیه سایر رنگ‌ها است که شما را از شر چربی‌هایی که دور شکم و پهلو جا خوش کرده رها می‌کند.

 

نحوه عملکرد قرص‌های گلوریا

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی، مصرف بی رویه خواراکی‌ها خصوصا خوراکی‌های قند دار است که لحظه‌ای به افراد انرژی می بخشند. اگر انرژی ورودی به بدن از این طریق به دست آید، فرد خیلی زود سیر شده و بعد از چند لحظه دوباره احساس گرسنگی خواهد داشت. همین امر باعث می‌شود تا در عرض چند ساعت، خوراکی‌ها و غذاهای متفاوتی مصرف نماید.

گلوکز و قند یکی از همین مواد خوراکی است که در زمان گرسنگی، تمایل به مصرف آن‌ها دارید. با مصرف این مواد، گلوکز ورودی به بدن تبدیل به چربی شده و باعث می‌شود تا فرد چاق شود. همین چاقی و اضافه وزن افراد را به تکاپو مصرف قرص لاغری برای کاهش وزن وا میدارد. با اینحال بهتر است بدانید که بدن فقط مقداری از قند ورودی را به انرژی تبدیل می‌کند.

 

فواید قرص لاغری گلوریا
فواید قرص لاغری گلوریا

 

چگونه قرص گلوریا باعث لاغری می شود؟

آب کردن چربی‌های شکم و پهلو نیازمند مدت زمان زیادی است و افراد زیادی هیچ‌گونه صبر و حوصله‌ای برای انجام این کار ندارند. قرص لاغری تحریک قسمت ‌های مختلف در بدن، چربی‌ سوزی را به سرعت انجام می‌دهند. در این حالت، انرژی فرد بیشتر شده و بدن برای تامین انرژی از دست رفته قبلی اقدام به سوزاندن چربی‌های خود می‌کند.

تمام این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا کاهش وزن و لاغری به سرانجام مطلوبی برسد. با این حال ازپزشک پیشنهاد می‌کند که قبل از خرید و استفاده از هرگونه قرص برای کاهش وزن مانند قرص گلوریا، حتما ازپزشک متخصص تغذیه مشاوره آنلاین بگیرید و زیر نظر یکی از بهترین متخصصان اقدام به مصرف قرص کنید.

 

افزایش متابولیسم بدن

امروزه بهترین قرص‌ لاغری گیاهی در داروخانه و بازار وجود داشته و انواع مختلفی هم دارند. هرکدام از این موارد در کنار شباهت‌هایی که دارند عملکرد متفاوتی هم با یکدیگر دارند. به طور مثال برخی از داروها متابولیسم را افزایش می‌دهند، برخی دیگر به‌عنوان سرکوب‌کننده اشتها عمل می‌کنند و برخی به کاهش چربی کمک می‌کنند.

تعیین نوع قرص لاغری موردنیاز می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر انتخاب کنید و در نهایت بهترین نتیجه را کسب کنید. افرادی هستند که تمایلی به ورزش کردن ندارند و دلشان می‌خواهد با استفاده از قرص گیاهی برای لاغری به اندام دلخواه خود برسند. از این رو استفاده از این داروهای گیاهی، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن به حساب می آید.

 

پیام آخر

قرص کاهش وزن و لاغری کاری می‌کند تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. از این طریق کمتر می‌خورید و کالری دریافتی‌تان کاهش می‌یابد. با دریافت کالری کمتر به سرعت لاغر می‌شوید. قرص‌ لاغری باعث می‌شود تا میل شما نسبت به شیرینی‌ها، غذاهای چرب، شور و پرکالری کم شود. چنانچه  نتوانید از طریق رژیم و ورزش، وزن کم کنید و یکی از شرایط زیر را دارا باشید، ممکن است پزشک برای شما از این داروها تجویز کند:

 

  1. شاخص توده بدنی (BMI) شما بیشتر از ۳۰ باشد.
  2. BMI شما بیش از ۲۷ باشد و یک مشکل پزشکی جدی در زمینه چاقی مثل دیابت یا فشار خون بالا داشته باشید.

 

بدون مشورت تحت هیچ شرایطی سراغ داروهای  چربی‌سوز و قرص لاغری نروید و ازپزشک کمک بگیرید. چراکه پزشک قبل از انتخاب داروی مناسب، سابقه پزشکی و چالش‌های سلامتی شما را در نظر می‌گیرد. سپس درباره مزایا و معایب قرص لاغری با شما صحبت می‌کند تا بتوانید. بهترین تصمیم را بگیرید. باید بدانید که قرص لاغری برای همه مناسب نیست برای مثال زنان باردار، شیرده یا زنانی که تصمیم به بارداری دارند، نباید از قرص لاغری استفاده کنند.

 

سوالات متداول

قرص لاغری گلوریا رو کی بخوریم؟

برای شروع قرص گلوریا باید در ۵ روز اول ۱ عدد قرص را نیم ساعت قبل از صبحانه مصرف کنید. در این ۵ روز، اگر اشتهای شما کاهش یافت، همین رویه را در پیش بگیرید. اما اگر اشتهای شما همانند قبل بود بهتر است از روز ششم، قرص‌ها را به ۲ عدد برسانید.

طریق مصرف قرص لاغری گلوریا چگونه است؟

بهترین نوع مصرف برای قرص گلوریا در سه دوره منظم است. نحوه مصرف دوره‌ها به این شکل است که در ماه اول، قرص‌ها را مصرف کرده و بعد از آن، استراحت یک‌ماهه به خود بدهید. بهتر است بعد از استراحت یک‌ماهه، مصرف قرص‌ها را ادامه دهید و همین منوال را برای حدود ۳ دوره مورد توجه قرار دهید.

آیا قرص لاغری گلوریا شیشه دارد؟

گزارشات متعددی از قرص های تقلبی لاغری گلوریا که در فضای مجازی به طور غیر قانونی به فروش می رسیده اند به دست رسیده است. طبق این گزارشات، قرص های تقلبی حاوی شیشه بوده است.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید