پوست و مو

خداحافظی با موهای چرب | با موهای چرب خود خداحافظی کنید

خداحافظی با موهای چرب | با موهای چرب خود خداحافظی کنید

خداحافظی با موی چرب

اگر شما هم موهای چرب دارید و نمی‌دانید که چگونه از شر چربی موها خلاص شوید کنار ما بمانید. ما در این مطلب از مجله زیبایی ازپزشک، چند راهکار به شما آموزش می‌دهیم تا دیگر موی چرب نداشته باشید. شاید روغن برای مرطوب کردن پوست سرو رشد موها مفید باشداما قطعا پاک کردن آن از روی سر دشوار است. در این زمان است که می‌تواند برای پاک کردن چربی‌ها از شامپو استفاده کنید.
در ادامه شما را با چند راهکار ساده و کاربردی برای خداحافظی با موهای چرب آشنا می‌کنیم.  کافیست تا انتهای این مطلب ازپزشک ما را همراهی کنید. هر سوالی هم که داشتید می‌توانید در انتهای مطلب در قسمت دیدگاه به ثبت برسانید.

برای خداحافظی با موهای چرب از شامپوی درخشان کننده استفاده کنید.

شامپوهای درخشان کننده‌ باعث می‌شوند موهایتان به صورت عمیق‌تر تمیز شود. این نوع شامپوها، به از بین بردن تمام آنچه که به موهای شما می‌چسبد کمک می‌کند. برای مثال چربی‌هایی که شامپوهای معمولی قادر به پاک کردن آن‌ها نیستندرا نیز از مو پاک می‌کنند. این نوع شامپوها دقیقاً مانند شامپوی معمولی استفاده می‌شوند. تنها کافی است شامپو درخشان کننده را روی موهای مرطوب خود بمالید. سپس  پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و در انتها به طور کامل آن را آبکشی کنید.
ناگفته نماند که باید بعد از استفاده از شامپو درخشان کننده، شامپو معمولی به موهای خود بمالید. چراکه این نوع شامپوها می‌توانند بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی را از موهای شما خارج کنند.
استفاده از شامپو و نرم کننده بعد از درخشان کننده‌ها، باعث ذخیره سازی مجدد مواد معدنی از دست رفته‌ می‌شود.

شامپو مخصوص موی چرب

شامپو مخصوص موی چرب

برای خداحافظی با موهای چرب از سرکه سیب و آب استفاده کنید

به این صورت که باید دو تا سه قاشق سرکه سیب را با یک لیتر آب ترکیب کنید. سپس بعد از شامپو کردن موها، ترکیب سرکه سیب را روی سر خود بمالید. سپس بعد از چند دقیقه آب بکشید. بعد از این کار نیازی نیست به موهای خود نرم کننده بزنید. اگر هم عادت به اتسفاده از نرم کننده دارید، ترجیحا قبل از سرکه سیب اینکار را انجام دهید. سرکه سیب باکتری‌هایی که باعث تولید چربی در مو می‌شود را از بین می‌برد. همچنین این محلول ریزش مو را کاهش داده و باعث درخشش آنها می‌شود.

برای خداحافظی با موهای چرب از ماسک تخم مرغ و آب لیمو استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ برای موها یکی از شایع‌ترین و ساده‌ترین ماسک ها برای مقابله با موهای چرب است. تخم مرغ منبعی غنی از چربی و پروتئین است و موها را برای مدت زمانی طولانی مرطوب نگه می دارد. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌هایی است که باکتری‌ها را خورده و مو و پوست کف سر را تمیز می‌کنند. برای آماده سازی ماسک مو، یک سفیده تخم مرغ را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید. ترکیب را بهم بزنید تا کف کند و سپس به مو و کف سر خود بمالید. سر خود را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و بگذارید به مدت نیم ساعت به همین شکل بماند. ابتدا موها را به خوبی با آب سرد بشویید و سپس کمی شامپو بزنید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید تا خیلی زود نتیجه را ببینید.

درمان موهای چرب

درمان موهای چرب

برای خداحافظی با موهای چرب از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین مو را مانند شامپو تمیز و مانند نرم کننده نرم می کند. برای آماده سازی ماسک مو جوش شیرین، جوش شیرین را با آب ترکیب کنید. سپس روی کف سر و طول موهای خود بمالید. اجازه دهید پنج دقیقه بماند. موهای خود را با شامپو بشویید. این کار را دو مرتبه در هفته امتحان کنید و موهای تمیز و درخشان تحویل بگیرید.

از نشاسته ذرت کمک بگیرید

استفاده از نشاسته ذرت یکی از بهترین روش ها برای  خداحافظی با موهای چرب است. علاوه بر این، دیگر لازم نیست آن را به عنوان ماسک مو استفاده کنید. می توانید از آن مستقیم به عنوان شامپو خشک استفاده کنید. برای استفاده از آن یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت را داخل یک نمکدان خالی بریزید. سپس روی موهای خشک خود بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. بعد از ۱۵ دقیقه با استفاده از برس مو نشاسته های ذرت را از موهای خود بیرون بریزید. نشاسته های ذرت تمام روغن ها را به خود جذب می کند. با استفاده از این موارد می توانید به سادگی موهای چرب را در خانه درست کنید. اما اگر این موارد هم نتوانستند کمکتان کنند حتما باید با یک متخصص پوست و مو صحبت کنید.
شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ازپزشک، توسط متخصص پوست و مو ویزیت شوید و مشاوره آنلاین بگیرید.

هنگام شستن مو از آب خنک یا آب ولرم استفاده کنید

آب گرم، کوتیکول مو را باز می‌کند و روغن‌های طبیعی بیشتری را از موهای شما خارج می‌کند. آب گرم همچنین باعث می‌شود منافذ پوست سرتان بیشتر سبوم تولید کند. پس از اینکه از حمام خارج شدید این روغن شروع به تولید می‌کند. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، هنگام شستن مو با شامپو و یا نرم کننده، از آب خنک برای آب‌کشی استفاده کنید. آب خنک، کوتیکول‌های موهای شما را می‌بندد و به حفظ رطوبت موهایتان کمک زیادی می‌کند. همچنین از شستن هر روز موهای خود بپرهیزید.
شاید به نظر برسد شستن موها بهترین راه‌حل باشدولی شستشوی روزانه‌ی مو، باعث می‌شود موهای‌تان چربی بیشتری را تولید کند. با شستشوی مکرر موهای شما سعی می‌کند چربی طبیعی ناشی از شستشوی روزانه را جبران کند و همین باعث افزایش چربی موهای‌تان می‌شود.
پس برای خداحافظی با موهای چرب حداکثر 2 الی 3 بار در هفته موهای خودرا بشویید تا بهترین نتیجه رابگیرید.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.