چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

کرم دور چشم

فهرست مطالب

پوست دور چشم، نازک‌تر و حساس‌تر از سایر قسمت‌های صورت است و به همین دلیل، بیشتر در معرض علائم پیری مانند چین و چروک، سیاهی و گودی قرار می‌گیرد. کرم دور چشم، محصولی آرایشی و بهداشتی است که به طور خاص برای مراقبت از پوست دور چشم طراحی شده است. این کرم‌ها می‌توانند به آبرسانی، سفت شدن، روشن شدن و جوانسازی پوست دور چشم کمک کنند. کرم‌های دور چشم محصولات مرطوب‌کننده‌ای هستند که با توجه به نیازهای خاص ناحیه ظریف چشم شما فرموله شده‌اند.

افزودن کرم دور چشم به روتین مراقبت از پوست روزانه می تواند به مرطوب نگه داشتن این پوست برای جلوگیری از خشکی کمک کند، و همچنین یک سد پوستی سالم  را ایجاد می نماید و باعث می شود پوست دور چشم صاف تر، حجیم تر و محکم تر به نظر برسد .  کرم دور چشم همچنین می تواند به کاهش علائم  پیری و خستگی در اطراف چشم کمک کند. در این مقاله، به بررسی تاثیر کرم دور چشم، انواع مختلف آن، بهترین کرم دور چشم برای رفع سیاهی و گودی، کرم دور چشم ضد چروک قوی، نحوه مصرف کرم دور چشم و بهترین زمان استفاده از آن می‌پردازیم.

 

انواع کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم در انواع مختلفی با فرمولاسیون‌های گوناگون موجود هستند که هر کدام برای رفع یک یا چند مشکل خاص پوست دور چشم طراحی شده‌اند. برخی از رایج‌ترین انواع کرم دور چشم عبارتند از:

  • کرم دور چشم آبرسان: این نوع کرم، رطوبت مورد نیاز پوست دور چشم را تامین می‌کند و به کاهش خشکی و خطوط ریز کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم ضد چروک: این نوع کرم حاوی ترکیباتی مانند رتینول، هیالورونیک اسید و پپتیدها است که به کاهش چین و چروک و خطوط عمیق دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم ضد پف: این نوع کرم حاوی ترکیباتی مانند کافئین و عصاره خیار است که به کاهش پف و تورم دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم روشن‌کننده: این نوع کرم حاوی ترکیباتی مانند ویتامین C و اسید کوجیک است که به روشن شدن پوست دور چشم و کاهش سیاهی و تیرگی دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم لیفتینگ: این نوع کرم حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است که به سفت شدن و لیفتینگ پوست دور چشم کمک می‌کند.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

بهترین کرم دور چشم برای رفع سیاهی و گودی

سیاهی و گودی دور چشم، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند کمبود خواب، خستگی، استرس، کمبود مواد مغذی و افزایش سن باشد. برای رفع سیاهی و گودی دور چشم، می‌توانید از کرم‌های دور چشم روشن‌کننده و ضد پف استفاده کنید. این نوع کرم‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به افزایش گردش خون در ناحیه دور چشم، تقویت مویرگ‌ها و روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

 

رفع سیاهی و گودی
رفع سیاهی و گودی

 

برخی از بهترین کرم‌های دور چشم برای رفع سیاهی و گودی عبارتند از:

  • کرم دور چشم لورآل سیگنچر رتینول پاور: این کرم حاوی رتینول، ویتامین C و هیالورونیک اسید است که به روشن شدن، سفت شدن و آبرسانی پوست دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم اوردینری کافئین سولوشن 5% + EGCE: این کرم حاوی کافئین و عصاره چای سبز است که به کاهش پف و تیرگی دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم نیوآ هیدرا کیور: این کرم حاوی اسید هیالورونیک و عصاره خیار است که به آبرسانی و روشن شدن پوست دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم لافارر اوسین ریپلر: این کرم حاوی عصاره گل رز، روغن هسته انگور و هیالورونیک اسید است که به روشن شدن، سفت شدن و آبرسانی پوست دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم ژوت: این کرم حاوی ویتامین C، عصاره لیمو و هیالورونیک اسید است که به روشن شدن، سفت شدن و آبرسانی پوست دور چشم کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مقاله: از بین بردن پف زیر چشم فوری

 

کرم دور چشم ضد چروک قوی

چین و چروک دور چشم، یکی از اولین علائم پیری است که می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب و استرس باشد. برای کاهش چین و چروک دور چشم، می‌توانید از کرم‌های دور چشم ضد چروک قوی استفاده کنید. این نوع کرم‌ها حاوی ترکیباتی مانند رتینول، هیالورونیک اسید و پپتیدها هستند که به افزایش تولید کلاژن و الاستین، سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کنند.

برخی از بهترین کرم‌های دور چشم ضد چروک قوی عبارتند از:

  • کرم دور چشم استی‌لاریستولنس: این کرم حاوی رتینول، پپتیدها و عصاره انار است که به کاهش چین و چروک، سفت شدن و روشن شدن پوست دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم سیتاکسیل رتینول 0.3%: این کرم حاوی رتینول خالص است که به طور موثری به کاهش چین و چروک و خطوط ریز دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم لافارر اوسین ریپلر: این کرم حاوی عصاره گل رز، روغن هسته انگور و هیالورونیک اسید است که به روشن شدن، سفت شدن و آبرسانی پوست دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم درمالیفت لیفت اکتیو: این کرم حاوی هیالورونیک اسید، پپتیدها و عصاره جلبک دریایی است که به سفت شدن، لیفتینگ و آبرسانی پوست دور چشم کمک می‌کند.
  • کرم دور چشم سینره ضد چروک و سفت کننده: این کرم حاوی رتینول، پپتیدها و ویتامین E است که به کاهش چین و چروک، سفت شدن و روشن شدن پوست دور چشم کمک می‌کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص پوست و مو و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

نحوه مصرف کرم دور چشم

برای استفاده از کرم دور چشم، ابتدا پوست دور چشم خود را به طور کامل با شوینده ملایم و آب ولرم بشویید و خشک کنید. سپس، مقدار کمی از کرم را به انگشت حلقه خود بزنید و به آرامی با حرکات ضربه ای و دورانی، از گوشه داخلی چشم به سمت خارج و سپس به سمت پایین پلک، آن را به پوست دور چشم خود بزنید. از تماس کرم با داخل چشم خودداری کنید.

 

تاثیر کرم دور چشم
تاثیر کرم دور چشم

 

نکاتی برای استفاده از کرم دور چشم

  • از کرم دور چشم به مقدار کم و به اندازه نخود فرنگی استفاده کنید.
  • کرم را به آرامی و با حرکات ضربه ای به پوست دور چشم خود بزنید.
  • از کرم دور چشم دو بار در روز، صبح و شب استفاده کنید.
  • از کرم دور چشم در ناحیه پلک بالا استفاده نکنید.
  • اگر به هر یک از ترکیبات کرم دور چشم حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید.
  • قبل از استفاده از کرم دور چشم جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید.

 

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم، صبح و شب بعد از شستشوی صورت است. استفاده از کرم دور چشم در شب، به پوست دور چشم شما فرصت می‌دهد تا در طول شب ترمیم و بازسازی شود. همچنین می‌توانید از کرم دور چشم قبل از آرایش استفاده کنید تا به آبرسانی و صاف شدن پوست دور چشم خود کمک کنید.

 

پیشنهاد ویژه: کبودی زیر چشم چه دلایلی دارد و چگونه درمان می شود؟

 

نتیجه‌گیری

پوست لطیف اطراف چشم شما نیازهای منحصر به فردی دارد و انتخاب کرم دور چشمی که مخصوص این ناحیه فرموله شده است را مهم تر می کند. از کرم‌های پپتیدی ضد پیری دور چشم برای چین و چروک گرفته تا کرم‌های کافئینی که به کاهش پف چشم کمک می‌کنند، این محصولات مراقبت از پوست در اشکال مختلفی وجود دارند. کرم دور چشم، محصولی مفید برای مراقبت از پوست دور چشم و رفع مشکلات مختلفی مانند سیاهی و گودی، چین و چروک و پف است. با انتخاب کرم دور چشم مناسب و استفاده صحیح از آن، می‌توانید به سلامت و شادابی پوست دور چشم خود کمک کنید.

مهم است که قبل از انتخاب کرم دور چشم، با توجه به نوع پوست و نیاز خود، کرم مناسب را انتخاب کنید. همچنین، برای استفاده از کرم دور چشم، دستورالعمل‌های روی محصول را به دقت مطالعه و رعایت کنید.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید