زندگی با داشتن کبد چرب

زندگی با داشتن کبد چرب

زندگی با کبد چرب

استفاده از شیوه ی زندگی سالم راه اصلی مدیریت بیماری کبد چرب غیرالکلی است. راه های زیر می توانند کمک کننده باشند:

کاهش وزن – باید هدف نمایه ی توده بدنی(BMI) خود را ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ قرار دهید(برای محاسبه ی نمایه ی توده ی بدنی خود از محاسبه گر نمایه ی توده ی بدنی(BMI) استفاده کنید). از دست دادن بیش از ۱۰% وزنتان می تواند مقداری از چربی های کبد را بردارد و اگر مبتلا به اِستِئاتوهپاتیت غیرالکلی هستید آنرا بهبود بخشد.
خوردن رژیم غذایی سالم – سعی کنید رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات اما با میزان کم چربی، شکر و نمک داشته باشید. خوردن وعده های غذایی کوچک تر هم می تواند کمک کننده باشد.
ورزش منظم داشته باشید –  هدفتان را برای حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط  مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری در هفته قرار دهید. حتی اگر وزن کم نکنید همه ی انواع ورزش می تواند به بهبود بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک کنند
سیگار را ترک کنید – اگر سیگار می کشید، قطع مصرف سیگار می تواند خطر مشکلاتی همچون حمله های قلبی و سکته ی مغزی را کاهش دهد

بیماری کبد چرب غیرالکلی بعلت الکل ایجاد نمی شود اما نوشیدن الکل می تواند وضعیت را بدتر کند. بنابراین توصیه می شود مصرف الکل را کم کنید و یا به کلی قطع کنید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.