بهبود و خطرات فتق

بهبود و خطرات فتق

فرد میتواند در همان روزی که جراحی ترمیم فتق ناف را انجام داده به خانه بازگردد.
احساس درد و ناراحتی پس از جراحی طبیعی است. بیحسی موضعی که یک ناحیه را بیحس میکند، پیش از پایان جراحی برای کاهش درد تزریق میشود. داروهای مسکن نیز به فرد داده خواهد شد.
فرزندتان ممکن است پس از جراحی خواب آلود باشد یا زیاد گریه کند و نیاز به توجه بیشتری داشته باشد. این موضوع طبیعی است و رفع خواهد شد.
اکثر بالغین و کودکان چند ساعت پس از جراحی، پس از خوردن و آشامیدن چیزی، میتوانند به خانه بروند.
ممکن است برای افرادی که مشکلات پزشکی دیگری دارند، یا افرادی که به طور مرتب استفراغ میکنند و نمیتوانند هیچ نوشیدنی یا غذایی را تحمل کنند، پیشنهاد شود که یک شب در بیمارستان بمانند.

در خانه
در زمان بهبودی در خانه ممکن است در اطراف زخم کبودی و حساسیت وجود داشته باشد. این امر طبیعی است و معمولا در حدود یک هفته بهبود می یابد. با این حال ممکن است تورم تا چند هفته باقی بماند.
بیمارستان برای کاهش هرگونه ناراحتی و درد شما مسکن تجویز خواهد کرد. میتوانید به فرزندتان مسکن هایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن بدهید. کودکان زیر 16 سال نباید آسپرین مصرف کنند.
پوشیدن لباس های آزاد نیز میتواند به کاهش ناراحتی کودک کمک کند با این وجود آن ها باید بتوانند به صورت عادی شلوار یا دامن بپوشند.
مطمئن شوید که درباره بهداشت، مراقبت از زخم و حمام کردن، از دستورالعمل هایی که پرستار به شما داده است، پیروی می کنید.
زور زدن در دستشویی به علت یبوست میتواند سبب درد در اطراف زخم شود. نوشیدن زیاد مایعات و خوردن مقادیر زیادی از سبزیجات، میوه ها و غذاهای حاوی فیبر بالا مانند برنج قهوه ای، نان گندم کامل میتواند از احتمال یبوست بکاهد.

فعالیت ها
تیم جراحی شما درباره مدت زمانی که طول میکشد پس از جراحی بهبود یابید، شما را آگاه خواهند کرد.
اگر جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شده باشد، هماهنگی حرکات و استدلال شما ممکن است برای مدت کوتاهی تحت تاثیر قرار گیرد. در نتیجه بالغین باید از نوشیدن الکل، استفاده از ماشین ها یا امضا کردن اسناد قانونی، تا حداقل 48 ساعت پس از جراحی، بپرهیزند.
فعالیت های عادی را میتوان تا زمانی که بدون احساس درد قابل انجام هستند، تدریجا در طول زمان از سر گرفت. اکثر افراد میتوانند پس از یک یا دو هفته، فعالیت های سبک داشته باشند.
ورزش ملایم، مانند پیاده روی، میتواند به فرایند بهبودی کمک کند. باید تا حدود چهار تا شش هفته از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت هایی که فشار زیادی به بدن وارد میکنند، پرهیز کرد.
کار و مدرسه
شما باید فرزندتان را تا یک هفته به مدرسه نفرستید تا زمان کافی برای بهبود پس از بیهوشی و جراحی را داشته باشد. بچه ها باید تا حداقل دو هفته پس از بازگشت به مدرسه از ورزش و بازی معاف باشند.
بالغینی که جراحی داشته اند باید بتوانند پس از یک یا دو هفته به کارشان بازگردند، با این وجود در صورتی که شغل شما مستلزم کار بدنی است، به مرخصی بیشتری نیاز خواهید داشت.
رانندگی
توصیه میشود که تا زمانی که نتوانستید بدون احساس درد یا ناراحتی، ترمز ناگهانی انجام دهید، از رانندگی بپرهیزید – میتواند این کار را بدون روشن کردن خودرو امتحان کنید.
معمولا رسیدن به این نقطه حداقل یک یا دو هفته پس از جراحی زمان میبرد.
پیشنهاد میشود که پیش از شروع دوباره رانندگی با شرکت بیمه اتوموبیل تان تماس بگیرید.

بهبود پس از جراحی فتق کشاله ران

شما در روز جراحی یا روز پس از آن خواهید توانست به خانه بازگردید. از یک فرد بالغ بخواهید برایتان تاکسی یا ماشین بگیرد تا به خانه بروید و از هر دستورالعملی که پزشکتان در بیمارستان به شما داده است پیروی کنید.
پس از جراحی، در کشاله رانتان احساس درد و ناراحتی خواهید کرد و برای کاهش این درد به شما مسکن داده خواهد شد.

مراقبت از خودتان
تا 24 ساعت اول پس از جراحی یک فرد بالغ باید در کنار شما باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به شما کمک کند.
اگر پس از رفتن به منزل هنوز درد دارید، به مصرف مسکن‌هایی که بیمارستان برایتان تجویز کرده ادامه دهید. وارد کردن فشار ملایم به زخمتان با استفاده از دست، یا یک بالش کوچک می‌تواند سرفه، عطسه و حرکت از حالت نشسته به ایستاده را آسان‌تر کند.
مطمئن شوید که از دستورالعمل‌هایی که پرستارتان درباره‌ی مراقبت از زخم، بهداشت و حمام کردن به شما داده اند، پیروی می‌کنید.
زور زدن در توالت به علت یبوست می‌تواند سبب درد در اطراف زخمتان شود. شما می‌توانید ریسک یبوست را با نوشیدن زیاد مایعات و خوردن سبزیجات، میوه‌ها و غذاهای حاوی فیبر بالا، مانند برنج قهوه‌ای، نان و ماکارانی سبوس دار، کاهش دهید. داروهای ملین بدون نسخه به میزان کم نیز می‌توانند کمک کنند.

فعالیت‌ها
اگر جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شده باشد (که در آن شما در حین جراحی بیهوشید)، هماهنگی حرکات و استدلال شما می‌تواند در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار گیرد. از نوشیدن الکل، کار با ماشین‌ها یا امضا کردن مدارک قانونی حداقل تا 48 ساعت پس از هرگونه جراحی‌ای که شامل بیهوشی عمومی بوده است، پرهیز کنید.
با گذشت زمان، به محض این که قادر باشید کارهایتان را بدون احساس درد انجام دهید، می توانید به تدریج به فعالیت‌های عادی روزانه تان باز گردید.
اکثر افراد می‌توانند پس از یک یا دو هفته کارهای سبک، مانند خرید کردن را انجام دهند. همچنین پس از دو هفته باید قادر باشید به سرکارتان برگردید با این حال اگر شغلتان شامل کار بدنی است، شاید به مرخصی بیشتری نیاز داشته باشید.
ورزش سبک، مانند راه رفتن، می‌تواند به فرایند بهبود کمک کند، اما باید تا حدود 4 تا 6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت‌های شدید خودداری کنید.
شاید در ابتدا رابطه جنسی برایتان دردناک یا سخت باشد، اما داشتن رابطه جنسی زمانی که به آن تمایل دارید خوب است.

رانندگی
در خصوص زمانی که می‌توانید رانندگی کنید، با پزشکان متخصصی که مسئول مراقبتتان هستند، صحبت کنید.  توصیه می‌شود تا زمانی که قادر به ترمز ناگهانی بدون احساس درد یا ناراحتی نیستید از رانندگی پرهیز کنید (شما می‌توانید بدون روشن کردن ماشین، این کار را تمرین کنید).
پس از جراحی لاپاروسکوپی، یک تا دو هفته طول می‌کشد که به این نقطه برسید با این حال، این فرایند پس از انجام “جراحی باز” بیشتر طول خواهد کشید.
پیشنهاد می‌شود که پیش از شروع دوباره‌ی رانندگی با شرکت بیمه‌ی اتوموبیلتان تماس بگیرید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.