تپش قلب

تپش قلب

تپش قلب و ضربان های نا به جا

تپش قلب ضربان های قلب هستند که بطور ناگهانی بیشتر احساس می شوند.

ممکن است فقط برای چند ثانیه یا دقیقه احساس کنید قلبتان می کوبد، می لرزد یا بطور نامنظم می زند. ممکن است این احساس را در گلو یا گردن تان هم داشته باشید.

این تپش ها ممکن است هشدار دهنده باشند اما در بیشتر موارد بی آزار هستند و علامتی از یک مشکل جدی نیستند.
گاهی اوقات ممکن است یک ضربان اضافه و یا کم تر احساس کنید. این ضربان ها به عنوان ضربان های نابه جا شناخته می شوند و معمولا موردی برای نگران شدن وجود ندارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

در صورتیکه تپش قلب سریع برطرف شود و و فقط گهگاه ایجاد شود معمولا نیازی نیست به پزشک مراجعه کنید. احتمال کمی دارد که تپش قلب در این شرایط موضوع جدی باشد و احتمالا نیازی به درمان نخواهد بود. اما اگر شرایط زیر را دارید خوب است که با پزشک خود مشورت کنید:

  • تپش قلب مدت زیادی باقی می ماند ، بهتر یا بدتر نمی شود
  • سابقه ی مشکلات قلبی دارید
  • نگران تپش قلب خود هستید

برای تشخیص علت تپش قلب پزشک  ممکن است این اقدامات را انجام دهد:

در صورتیکه امکان تهیه نوار قلب نزد پزشک وجود نداشته باشد یا پزشک بخواهد مدت زمان بیشتری کار قلب را تحت نظر داشته باشد ممکن است به یک بیمارستان محلی ارجاع داده شوید.

چه زمانی درخواست کمک اورژانسی کنید؟

در صورتیکه تپش قلب و هریک از علائم زیر را دارید با شماره ی 115 تماس بگیرید، درخواست یک آمبولانس کنید یا به بخش اورژانس و سوانح نزدیک ترین بیمارستان مراجعه کنید:

این علائم می تواند نشان دهنده ی یک مشکل قلبی جدی یا تهدید کننده ی زندگی باشد که باید در سریع ترین زمان ممکن توسط یک پزشک بررسی شود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.