درمان PTSD پیچیده

درمان اختلال استرس پس از سانحه ی پیچیده

درمان PTSD پیچیده

یکی از علائم کلیدی PTSD پیچیده، از دست دادن اعتماد به مردم است. در صورت امکان، به افراد مبتلا به PTSD پیچیده توصیه میشود که به آرامی فعالیت های عادی ای مانند موارد زیر را آغاز کنند:

  • یافتن دوست
  • یافتن شغل
  • ورزش منظم
  • یافتن سرگرمی

تلاش برای رشد احساسات و اعتماد اهمیت دارد. این کار ممکن است کمی زمان بر باشد، اما رابطه ی مبتنی بر اعتماد با یک درمانگر میتواند به درمان PTSD پیچیده کمک کند. درمان توسط درمانگر میتواند در سه مرحله انجام شود.

پایدار سازی
نخستین قدم برای درمان PTSD پیچیده شامل صحبت کردن با درمانگر، برای آموختن این است که چگونه احساس بی اعتمادی را کنترل کرده و احساس جدا بودن از دوستان و خانواده را از بین ببرید.
تکنیک های خاصی، به نام تکنیک های «اساسی»، میتوند به شما کمک کند گذشته ی آزاردهنده یا تروماتیک را از زمان حال جدا کنید. هدف این است که گذشته کمتر وحشتناک به نظر برسد و مقدار فلاش بک هایی که تجربه میکنید کاهش یابد. با گذشت زمان، شما میتوانید اضطراب کمتری را تجربه کرده و یادبگیرید چگونه از پس زندگی روزمره بر آیید.

درمان متمرکز بر تروما
درمان متمرکز بر تروما میتواند شامل موارد زیر باشد:

این درمان ها میتوانند به شما کمک کنند تا هرگونه فکر آزاردهنده ای را کنترل کنید اما باید به دقت انجام شوند تا شرایط را وخیم تر نکنند.

انسجام مجدد
مرحله پایانی، آغاز استفاده از این مهارت ها و تکنیک ها برای برقراری روابط بهتر با دیگر افراد است.
داروها، مانند داروهای ضدافسردگی، درصورتی که روان درمانی ممکن نباشد یا شما احساس ناامنی کنید، میتواند توصیه شود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.