علل فتق

علل فتق

علل ایجاد فتق نافی چیست؟

در طول بارداری، بند ناف داخل دهانه ای در شکم کودک جای میگیرد. این دهانه باید پس از تولد به سرعت بسته شود، اما در برخی موارد ماهیچه ها به طور کامل بسته نمیشوند.
این اتفاق یک نقطه ضعیف را در دیواره ماهیچه ای اطراف (دیواره شکم) برجای میگذارد. فتق ناف میتواند با بیرون زدن بافت چربی یا بخشی از روده از این ناحیه در کنار ناف رخ دهد.
در بالغین، عواملی که میتواند در ایجاد فتق ناف نقش داشته باشند عبارتند از:

چه عاملی باعث ایجاد فتق اینگوینال می شود؟

فتق اینگوینال زمانی ایجاد می شود که بافت چربی یا قسمتی از روده ها به سمت کشاله ی ران در قسمت بالایی رانِ پا، بیرون می زند.
فتق از طریق یک نقطه ی ضعیف در دیواره عضلانی احاطه کننده ی محل(دیواره ی شکم) به داخل محلی به نام کانال اینگوینال بیرون می زند.
فتق اینگوینال اکثرا در مردان ایجاد می شود. بیشتر آنها به دنبال افزایش سن ایجاد می شوند، هرچند که می توانند در هر سنی بروز یابند. این موضوع به این دلیل است که هرچه سن افزایش می یابد عضلات احاطه کننده ی شکم ضعیف تر می شوند.
فتق های اینگوینال گاهی اوقات بطور ناگهانی بعد از وارد کردن فشار به شکم ایجاد می شوند، مانند زورزدن در دستشویی بدلیل یبوست یا بلند کردن و هل دادن اجسام سنگین. همچنین پیدایش فتق با سرفه ی دائمی و شدید هم در ارتباط است.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.