انزال زنانه چگونه است؟

انزال زنانه

فهرست مطالب

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا زنان می توانند مانند مردان انزال کنند؟ و یا اینکه انزال زنانه چگونه است؟ مفهوم انزال زنانه برای دهه ها مورد بحث بوده است. شواهد کافی برای اثبات وجود انزال در زنان وجود دارد. زنان می توانند در هنگام برانگیختگی یا زمانی که به ارگاسم می رسند مایع غلیظ و شیری رنگی ترشح کنند. رنگ آن  از شفاف تا سفید یا خاکستری متغیر است. لازم است بدانید که همه خانم ها انزال نمی کنند. همچنین اعتقاد بر این است که برخی از زنان بدون اینکه متوجه باشند انزال می کنند زیرا مایع از بدن خارج نمی شود بلکه به مثانه برمی گردد.

در زنانی که انزال را تجربه می کنند، احساسات، محرک ها، رنگ و حجم مایع تولید شده به طور قابل توجهی متفاوت است.

 

انزال زنانه چیست؟

در گذشته محققان از “انزال در زنان به عنوان یک اصطلاح برای توصیف دفع هر نوع مایع توسط زنان در هنگام ارگاسم استفاده می کردند.  با این حال، مطالع نشان داده است که این مایعات دارای اجزا و منشاء متفاوتی هستند. انزال واقعی زن از غدد Skene آزاد می شود. انزال در زنانه از چند جهت شبیه به منی تولید شده توسط مردان است. در مرحله اول، تجزیه و تحلیل مایع نشان داده است که حاوی آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) است آنزیمی که در مایع منی مردانه یافت می شود و به حرکت اسپرم کمک می کند.

 

ارگاسم
ارگاسم

 

همچنین حاوی فروکتوز است نوعی قند موجود در مایع منی مردانه که به عنوان منبع انرژی برای سلول های اسپرم عمل می کند. مشخص شده است که انزال زنانه دارای برخی از اجزای مشابه است که در ادرار یافت می شود. اوره و کراتینین. با این حال این اجزا در سطوح پایین تری نسبت به آنهایی هستند که در ادرار یافت می شوند.

 

زنان چگونه انزال می کنند؟

انزال در زنان از غدد Skene آزاد می شود. این غدد که به عنوان غدد پروستات زنانه یا غدد پارایورترال نیز شناخته می شوند در دو طرف مجرای ادراری قرار دارند، لوله کوچکی که مثانه را به خارج از بدن متصل می کند و اجازه عبور ادرار را می دهد. آنها را می توان در دیواره جلویی واژن پیدا کرد و برخی معتقدند که در نزدیکی نقطه G قرار دارند. هر دو غدد اسکین دارای مجاری هستند که در هر طرف مجرای ادراری باز می شوند تا انزال آزاد شود.

آنچه باعث این انتشار می شود از زن به زن دیگر متفاوت است. انزال زنانه معمولاً در طول ارگاسم آزاد می شود که می تواند در نتیجه تحریک کلیتوریس ویا نفوذ واژن رخ دهد. با این حال زنان ممکن است در هنگام برانگیختگی جنسی، حتی قبل از رسیدن به ارگاسم انزال کنند. تحریک نقطه G یکی از موثرترین راه ها برای تحریک انزال در زنان است.

 

پیشنهاد مقاله: کاندوم زنانه چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

آیا انزال زنان طبیعی است؟

از آنجایی که بر خلاف انزال مردانه این موضوع چندان مورد بحث نیست بسیاری از زنان احساس می کنند که اگر در لحظات صمیمی خود دچار انزال شوند مشکلی وجود دارد. طبق گزارش انجمن بین المللی پزشکی جنسی، تخمین های مختلف نشان می دهد که بین 10 تا 50 درصد از زنان در حین رابطه جنسی انزال می کنند. بسیاری از زنان انزال را در لحظات صمیمی خود تجربه می کنند اما به سختی متوجه آن می شوند زیرا هرگز به انزال زنان اهمیتی داده نشده است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

آیا انزال زنان برای سلامتی فوایدی دارد؟

هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است که آیا این ماده برای سلامت زنان مفید است یا خیر. با این حال تحقیقات ادعا کرده است که رابطه جنسی فواید زیادی دارد. در طول ارگاسم بدن هورمون های تسکین دهنده ای ترشح می کند که می تواند به درد کمر و پا، سردرد و دردهای قاعدگی کمک کند. بلافاصله پس از اوج گیری، بدن هورمون هایی ترشح می کند که خواب آرام را تقویت می کند. این هورمون ها شامل پرولاکتین و اکسی توسین هستند. رابطه جنسی همچنین به

  • کاهش استرس
  • تقویت سیستم ایمنی
  • محافظت در برابر بیماری های قلبی
  • کاهش فشار خون کمک می کند.

 

انزال در زنان
انزال در زنان

 

عوامل موثر بر انزال زنان: جسمی و روانی

عوامل مختلف جسمی و روانی می توانند بر احتمال و حجم انزال زنان تأثیر بگذارند. عوامل فیزیکی مانند هیدراتاسیون، سن و آناتومی می توانند بر تولید انزال تأثیر بگذارند. عوامل روانشناختی مانند راحتی، آرامش و خلق و خو نیز می توانند بر توانایی فرد برای انزال تأثیر بگذارند. علاوه بر این ارتباط با شریک جنسی و میزان تحریک جنسی می تواند نقش مهمی در احتمال انزال زنانه داشته باشد.

توجه به این نکته ضروری است که انزال زنان یک عملکرد طبیعی بدن است. برخی از افراد ممکن است مقادیر کمی انزال را تجربه کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است حجم بیشتری را تجربه کنند. همچنین مهم است که با شریک جنسی در مورد ترجیحات و سطوح راحتی در مورد انزال زنان ارتباط برقرار کنید، زیرا می تواند یک موضوع حساس برای برخی افراد باشد.

 

بررسی مزایای عاطفی انزال زنان

انزال زنان می تواند مزایای عاطفی مثبتی از جمله افزایش اعتماد به نفس بدن و پذیرش خود داشته باشد. همچنین می تواند پیوند بین شریک جنسی را تقویت کند و کانال های ارتباطی را بهبود بخشد. انتشار فیزیکی و احساسی در طول انزال زنانه می تواند افراد را توانمند کند و تجربیات جنسی را افزایش دهد.

 

پیشنهاد ویژه: عوارض خودارضایی و راه های ترک آن

علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می دهد که انزال زنانه نیز می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. ترشح اندورفین در طول ارگاسم، از جمله آنهایی که در هنگام انزال زنانه تجربه می شود می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این می تواند به بهبود کلی در خلق و خوی و احساس بهتری منجر شود. علاوه بر این کنش کاوش و پذیرش تمایلات جنسی، از جمله توانایی انزال، می تواند حس خودیابی و رشد شخصی را تقویت کند.

 

توجه کنید

توجه به این نکته ضروری است که انزال زنانه با ادرار کردن یکی نیست. مایعی که در هنگام انزال زنان آزاد می شود، مایعی شفاف و بی بو است. این مایع حاوی اسید فسفاتاز پروستات (PAP) است که در مایع منی مردانه نیز وجود دارد. درک تفاوت بین انزال زنان و ادرار می تواند به از بین بردن باورهای غلط پیرامون این موضوع کمک کند.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر دکتر عظیم دارایی فاضلی

دکتر عظیم دارایی فاضلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر باران نوروزی

باران نوروزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رامینا جوینی پور

رامینا جوینی پور

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

آیا انزال زنانه برای باروری خوب است؟

برخی از محققان فکر می کنند که انزال زنان ممکن است شانس بارداری را افزایش دهد زیرا حاوی PSA و فروکتوز است. هر دوی اینها به اسپرم در طول سفر خود برای بارور کردن تخمک کمک می کنند.

آیا انزال زنانه چیزی است که زنان را "خیس" می کند؟

انزال زنان معمولاً در (آخرین مراحل) برانگیختگی جنسی آزاد می شود. در طی مراحل اولیه برانگیختگی، مایع برانگیختگی، که همان چیزی است که زن را خیس می‌کند، آزاد می‌شود تا تماس با ناحیه تناسلی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

آیا انزال زنان شبیه ادرار است؟

این واقعیت که انزال زنانه حاوی مقادیر کمی از اجزای اصلی ادرار است، آن را شبیه ادرار نمی کند. فقط به این معنی است که از جهاتی شبیه ادرار است.

منابع علمی این مطلب

  1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ca.23654
  2. https://academic.oup.com/smoa/article/9/5/1/6956704
  3. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3531529/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید