بهترین قطره اشک مصنوعی

قطره اشک مصنوعی

فهرست مطالب

اشک مصنوعی قطره های چشمی هستند که برای روان کردن چشم های خشک و کمک به حفظ رطوبت در سطح بیرونی چشم استفاده می شوند اما بهترین قطره اشک مصنوعی کدام است؟

 

خشکی چشم می تواند ناشی از:

  • سالخوردگی
  • داروهای خاص
  • یک وضعیت پزشکی
  • جراحی چشم.
  • عوامل محیطی، مانند شرایط دود یا باد

باشد

اشک مصنوعی بدون نسخه در دسترس است. بهترین قطره اشک مصنوعی ایرانی یا بهترین قطره اشک مصنوعی خارجی برای افراد مختلف متفاوت است. ممکن است لازم باشد چندین مارک مختلف را امتحان کنید تا بتوانید یکی را پیدا کنید که برای شما مناسب تر است.

برخی از قطره اشک‌ چشم مصنوعی علاوه بر روان‌کردن چشم‌ها، باعث بهبودی چشم‌ها نیز می‌شوند. برخی دیگر برای کاهش تبخیر اشک کار می کنند. اشک مصنوعی همچنین ممکن است حاوی عوامل غلیظ کننده باشد. این کمک می کند تا محلول برای مدت طولانی تری روی سطح چشم شما بماند.

 

انواع قطره اشک چشم مصنوعی

دو دسته قطره اشک چشم مصنوعی وجود دارد:

 

قطره چشم با مواد نگهدارنده

بهترین اشک مصنوعی  اغلب در باتل های چند دوز عرضه می شود و حاوی مواد نگهدارنده ای است که پس از باز شدن بطری از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. مواد نگهدارنده ممکن است چشم شما را تحریک کنند، به خصوص اگر خشکی چشم متوسط یا شدید دارید.

 

قطره چشمی بدون مواد نگهدارنده

این نوع مواد افزودنی کمتری دارد و به طور کلی در صورت استفاده از اشک مصنوعی بیش از چهار بار در روز یا اگر خشکی چشم متوسط یا شدید دارید توصیه می شود. قطره های چشمی بدون مواد نگهدارنده ممکن است در ویال های تک دوز عرضه شوند.

اشک مصنوعی به عنوان ژل بدون نسخه نیز موجود است. ولی این ژل ها ممکن است باعث تاری دید موقت شوند.

اگر بعد از امتحان محصولات مختلف هنوز تسکین پیدا نکردید، قدم بعدی ممکن است امتحان یک یا چند پماد اشک مصنوعی باشد. اینها می توانند به طور موقت باعث تاری دید شوند، بنابراین ممکن است ترجیح دهید از پماد درست قبل از خواب استفاده کنید.

اگر با این تلاش‌ها تسکین خاصی را تجربه نکرده‌اید، با چشم‌ پزشک صحبت کنید

پیشنهاد مقاله : درمان خانگی سوزش چشم

بهترین قطره اشک مصنوعی
بهترین ژل اشک مصنوعی

 

نحوه استفاده از اشک مصنوعی یکبار مصرف

همه راهنمایی های موجود بر روی بسته بندی محصول را انجام دهید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. از محلولی که تغییر رنگ داده یا کدر است استفاده نکنید.برای انتخاب بهترین قطره اشک مصنوعی بدانید که برخی از مارک های خاص (حاوی گلیسیرین با پلی سوربات ها، در میان سایر مواد) ممکن است ظاهری شیری داشته باشند. تا زمانی که محلول تغییر رنگ ندهد، مشکلی ندارد. برخی از قطره های چشمی باید قبل از مصرف تکان داده شوند.

معمولاً قطره ها ممکن است به دفعات مورد نیاز استفاده شوند. پمادها معمولاً 1 تا 2 بار در روز در صورت نیاز استفاده می شوند. اگر از پماد یک بار در روز استفاده می کنید، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید.

برای استفاده از پماد / قطره / ژل چشم: ابتدا دست ها را بشویید. برای جلوگیری از آلودگی، مراقب باشید که قطره چکان یا بالای لوله پماد را لمس نکنید یا اجازه ندهید که به چشم شما برخورد کند. همیشه بعد از هر بار استفاده درپوش را محکم کنید. سر خود را به عقب خم کنید، به بالا نگاه کنید و پلک پایینی را پایین بکشید. برای قطره/ژل، قطره چکان را مستقیماً روی چشم قرار دهید . به پایین نگاه کنید و به آرامی چشم خود را به مدت 1 یا 2 دقیقه ببندید. یک انگشت را در گوشه چشم نزدیک بینی قرار دهید و فشار ملایمی وارد کنید. این کار از تخلیه دارو از چشم جلوگیری می کند

اگر از نوع دیگری از داروی چشم نیز استفاده می‌کنید، حداقل 5 دقیقه صبر کنید.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، قبل از استفاده از قطره چشم، آنها را بردارید. از پزشک یا داروساز خود بپرسید که چه زمانی می توانید لنزهای تماسی خود را تعویض کنید.

 

اثرات جانبی اشک مصنوعی

ممکن است در اولین استفاده از این محصول بینایی به طور موقت تار شود. همچنین سوزش به طور موقت رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی، از جمله: درد چشم، تغییر در بینایی، ادامه قرمزی/تحریک چشم، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین با متخصص چشم پزشک است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی  ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

موارد احتیاط

قبل از استفاده از اشک مصنوعی، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. یا اگر آلرژی دیگری دارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود.

در صورت داشتن هر گونه مشکل سلامتی، قبل از استفاده از اشک مصنوعی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد.

فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود بگویید. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید، متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید.

 

درمان خشکی چشم
بهترین قطره برای خشکی چشم

 

مصرف بیش از حد از اشک مصنوعی

این دارو در صورت بلعیدن ممکن است مضر باشد. اگر فردی بیش از حد مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکل تنفسی دارد، با اورژانس تماس بگیرید.

 

دوز مصرف را اگر فراموش کردید

این دارو معمولاً فقط در صورت نیاز استفاده می شود و فراموشی ان مشکلی ایجاد نمیکند.

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

نگهداری دارو

به اطلاعات نگه داری  چاپ شده روی بسته مراجعه کنید. از پمادها در برابر یخ زدگی محافظت کنید. برخی از قطره های بدون مواد نگهدارنده که در ویال ها/ قطره چکان های یکبار مصرف عرضه می شوند باید بلافاصله پس از استفاده یا تا 12 ساعت پس از باز شدن دور ریخته شوند. بسته محصول خود را بررسی کنید تا ببینید چه زمانی باید محصول بدون مواد نگهدارنده خود را دور بیندازید. اگر سوالی دارید، از داروساز خود بپرسید. تمام داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

بیشتر بخوانید: بھترین قرص تقویت چشم برای حفظ سلامت چشم ھا

 

سوالات متداول

ایا قطره اشک چشم مصنوعی برای همه لازم است؟

خیر فقط کسانی که از خشکی چشم رنج می برند

عوارض اشک مصنوعی چیست؟

معمولا خطر خاصی ندارد ولی گاها تاری دید و قرمزی به همراه دارد

ایا اشک مصنوعی به نسخه نیاز دارد؟

خیر ولی سعی کنید هیچ دارویی را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید

منابع علمی این مطلب

  1. How to use Artificial Tears Solution

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید