معرفی بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت با متخصص پوست و مو

متخصص پوست و مو

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید با گونه‌های گردتر صورت خود را پرتر نشان دهید، در اینجا چند کاری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا به پر شدن صورت‌تان کمک کند. گونه های چاق و گرد می تواند به بسیاری از چهره ها ظاهری جوان ببخشد، در حالی که گونه های افتاده می تواند نشان دهنده پیری باشد. اگر به دنبال راه های طبیعی برای چاقی صورت خود هستید در این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله به معرفی انواع ویتامین برای چاقی صورت با راهنمایی های متخصص پوست و مو خواهیم پرداخت.

 

چاقی صورت

شما می توانید تحت یک عمل زیبایی مانند جراحی انتقال چربی قرار بگیرید یا یک فیلر پوستی مانند تزریق کنید. یا می‌توانید روش‌های طبیعی‌تری را امتحان کنید که اگرچه لزوماً توسط جامعه پزشکی پذیرفته نمی‌شوند، اما بسیاری از مردم معتقدند مؤثر هستند.

 

13 روش طبیعی برای داشتن گونه های پر تر

تعدادی از روش های طبیعی و درمان های خانگی وجود دارد که مورد اعتماد بسیاری برای داشتن گونه های پرتر است. اینها شامل انجام تمرینات خاص، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی به پوست و خوردن غذاهای خاصی که دارای چربی های سالم بالا هستند برای افزایش وزن است.

 

تمرینات صورت را انجام دهید

تمرینات صورت که “یوگای صورت” نیز نامیده می شود، عضلات صورت را تقویت می کند تا ظاهری جوان تر داشته باشد. یک مطالعه کوچک در سال 2018 از افرادی که روزانه 30 دقیقه تمرینات صورت را به مدت 8 هفته انجام می دادند، چهره هایی را به دست آورد که “سفت تر و جوان تر” بودند.

به طور کلی، ورزش می تواند با تقویت ماهیچه ها را بزرگتر کند که می تواند ضخامت فیبرهای عضلانی را افزایش دهد.

 

برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:

  1. در حالی که لب های خود را به هم جمع کرده اید و لبخند می زنید، ماهیچه های گونه را بلند کنید. سپس انگشتان هر دست را در دو طرف دهان خود قرار دهید و گونه های خود را با کشیدن انگشتان تا بالای گونه ها بالا بیاورید. این موقعیت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید.
  2. دهان خود را ببندید، گونه های خود را با هوای بیشتری که می توانند در خود داشته باشند پر کنید. قبل از اینکه هوا را به آرامی بیرون بیاورید، این وضعیت را به مدت 45 ثانیه نگه دارید.
  3. دهان خود را به صورت “O” باز کنید و لب های خود را روی دندان های خود قرار دهید و لبخند بزنید. سپس انگشتان هر دست را روی نوک گونه مربوطه قرار داده و به مدت 30 ثانیه گونه های خود را به آرامی بلند و پایین بیاورید.

 

چاقی صورت
چاقی صورت

 

آلوئه ورا به پوست خود بمالید

در حالی که استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست شما نمی تواند گونه های شما را گردتر کند، ممکن است به کاهش علائم چین و چروک کمک کند و ظاهری هیدراته و چاق به پوست شما بدهد.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2021 درباره خواص دارویی آلوئه ورا استفاده از آن را در لوازم آرایشی، از جمله ژل ها و کرم ها توضیح داد. آلوئه ورا که روی پوست مالیده می‌شود، می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل کند و به رساندن رطوبت به پوست و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک کند.

در میان سایر مواد مفید برای پوست، آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان های ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از آلوئه بر روی گونه ها می تواند به جوان تر شدن پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: علل و رفع چین و چروک صورت با دکتر آنلاین پوست

 

آلوئه ورا بخورید

علاوه بر آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E، حاوی ویتامین B12 نیز می باشد که در تولید کلاژن در بدن نقش دارد. به دلیل وجود این ویتامین های طبیعی، بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن آلوئه می تواند برای سلامت پوست و مو شما مفید باشد.

آنتی اکسیدان ها همچنین رادیکال های آزاد را خنثی می کنند که مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به چین و چروک روی پوست شما کمک کنند.

مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که استرول‌های آلوئه‌ورا تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را تحریک می‌کنند و زنانی که آلوئه را به عنوان بخشی از این مطالعه مصرف کردند، کاهش چین و چروک‌های صورت را مشاهده کردند. این ممکن است به شما کمک کند گونه های پرتر داشته باشید یا نه. توجه داشته باشید که برخی از افراد ممکن است به آلوئه ورا حساس یا آلرژی داشته باشند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

از محصولات مراقبت از پوست سیب استفاده کنید

در حالی که هنوز هیچ مطالعه علمی برای اثبات آن وجود نداشته است، بسیاری سیب و محصولات مراقبت از پوست حاوی سیب را به عنوان گزینه هایی برای کمک به پوست در حفظ ظاهری جوان در نظر می گیرند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیب دارای مقادیر زیادی از موارد زیر است:

  • کلاژن
  • الاستین
  • آنتی اکسیدان ها

یکی از راه‌های استفاده از سیب برای داشتن گونه‌هایی با ظاهری جوان‌تر که توسط این طرفداران پیشنهاد شده است، «ماسک سیب» است. یک سیب را رنده کنید، روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس به آرامی ماسک را با آب بشویید. سیب دارای ویتامین برای چاقی صورت می باشد.

 

سیب بخورید

گفته می شود سیب دارای فواید زیادی برای سلامتی است.

بسیاری از مردم بر این باورند که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A، B و C، سیب باید به طور منظم مصرف شود تا از آسیب بافتی جلوگیری شود. برخی ادعا می کنند که کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می شود پوست شما نرم و صاف به نظر برسد.

 

گلیسیرین و گلاب را به پوست خود بمالید

بسیاری از مردم پیشنهاد می‌کنند که ترکیب نصف و نیمه گلاب و گلیسیرین که قبل از خواب روی گونه‌هایتان مالیده می‌شود، پوست را تمیز و هیدراته نگه می‌دارد و ظاهری جوان را تقویت می‌کند.

بر اساس مطالعه ای در سال 2014، گلاب دارای خواص ضد التهابی است و حتی ممکن است اثرات ضد میکروبی داشته باشد.

 

ویتامین برای چاقی صورت
ویتامین برای چاقی صورت

 

عسل را به پوست خود بمالید

بسیاری بر این باورند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی که دارد می تواند ظاهری جوان روی گونه ها ایجاد کند. برخی پیشنهاد می کنند ماسکی از مقدار مساوی عسل و خمیر پاپایا تهیه کنید. مخلوط را روی گونه های خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

عسل خام، در مقایسه با عسل تصفیه شده، ممکن است حاوی مقدار بیشتری از مواد مغذی سالم خود باشد که ممکن است در طول فرآوری از بین برود.

 

برای چاقبی صورت عسل بخورید

برخی افراد پیشنهاد می‌کنند که خوردن عسل با کیفیت در روز، در کنار سایر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی را که برای پوست و مو مفید است، تامین می‌کند. عسل سرشار از قند است، بنابراین بهتر است از آن در حد اعتدال و به عنوان جایگزینی برای سایر شیرین کننده ها استفاده شود.

 

شیر را به پوست خود بمالید

بسیاری از مردم احساس می کنند که استفاده از شیر روی گونه ها باعث تمیزی و مرطوب شدن گونه ها می شود. زیرا شیر حاوی آب، چربی و پروتئین و ویتامین برای چاقی صورت است.

شیر لبنیات حاوی اسید لاکتیک است که یک اسید آلفا هیدروکسی است. این اسیدها معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند. آنها می توانند رشد سلول های جدید را تحریک کرده و سلول های مرده پوست را از بین ببرند، پروتئین ها و اسیدهای آمینه موجود در شیر نیز ممکن است در بهبود بافت آسیب دیده نقش داشته باشند.

 

شیر بنوشید

خوردن و نوشیدن غذاهای غنی از مواد مغذی و چربی های سالم ممکن است به افزایش وزن در صورت کمک کند.

 

شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که به سلامت پوست کمک می کند:

  • آمینو اسید
  • کلسیم
  • ریبوفلاوین (ویتامین B12)
  • پروتئین
  • ویتامین های A و D
  • اسید لاکتیک

بسیاری از مردم مصرف روزانه شیر را به میزان متعادل برای سلامت پوست و مو توصیه می کنند.

 

روغن را به پوست خود بمالید

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که روغن‌های خاصی که روی پوست گونه‌ها اعمال می‌شود، پوست را مرطوب و غنی می‌کند. این ممکن است ظاهری گرد و سالم را تقویت کند.

 

روغن های پیشنهادی عبارتند از:

  • بادام که دارای خواص نرم کنندگی و بهبود رنگ چهره و رنگ پوست است
  • آووکادو که برای پوست های دارای ترک مفید است
  • نارگیل که در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می کند
  • زیتون که خاصیت ضد التهابی دارد
  • هنگام استفاده از هر محصول جدید روی پوست خود قبل از استفاده از آن در یک منطقه بزرگ، یک پچ تست انجام دهید. برخی از روغن ها ممکن است برای افرادی که بیماری های پوستی خاصی مانند آکنه دارند، مناسب نباشند.
روش های طبیعی چاقی صورت
روش های طبیعی چاقی صورت

 

کره شی باتر بمالید

کره شی باتر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ویتامین برای چاقی صورت است زیرا درصد بالایی از موارد زیر را دارد:

  • تری ترپن ها
  • توکوفرول
  • فنل ها
  • استرول ها

 

آجیل و دانه ها

مانند شیر، آجیل و دانه ها حاوی چربی های سالم هستند و ممکن است به افزایش وزن کمک کنند. مصرف غذاهای پر کالری ممکن است به پر شدن طبیعی گونه های شما کمک کند.

طرفداران آجیل و دانه‌ها برای داشتن پوستی جوان‌تر نشان می‌دهند که فواید آن‌ها از چربی‌های سالمی است که در آنها وجود دارد.

 

نکات اضافی برای گونه های چاق

کرم ضد آفتاب بزنید. هنگامی که بیرون هستید، کرم ضد آفتاب روی صورت از پوست شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند.

در صورت تمایل از آرایش کردن زیاد خودداری کنید. همیشه آرایش خود را پاک کنید و قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را کاملا بشویید.

اگر سیگار می کشید، سیگار را ترک کنید و اگر به طور منظم الکل می نوشید، مصرف خود را محدود کنید. این عادات با از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شما، پوست شما را جوان تر نشان دهند.

آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدنتان به پوست کمک می کند ظاهری جوان داشته باشد.

پیشنهاد ویژه مطالعه مقاله: علت و درمان ورم صورت با پزشک متخصص پوست

 

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

  1. How to Get Chubby Cheeks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید