راه کارھای ترک اعتیاد تریاک در منزل

ترک اعتیاد

فهرست مطالب

اعتیاد از بیماری‌هایی است که این روزها افراد زیادی را درگیر خود کرده و باعث برهم خوردن خانواده‌های بسیاری شده است. بسیار از عزیزان و نزدیکان ما درگیر این بیماری می‌شوند و متاسفانه برخی از آن‌ها نمی‌توانند نجات پیدا کنند. هنگامی که فرد نمی‌تواند یک عادت رفتاری را کنار بگذارد و یا یک ماده‌ی خاص را مصرف نکند، دچار اعتیاد شده است. گاهی اوقات ممکن است فرد به علت یک مشکل جسمی یا روانی برای مدتی از داروی خاصی استفاده کند و بعد از برطرف شدن مشکلش، نتواند آن دارو را کنار بگذارد. گل و ماری جوانا، مشروبات الکلی، تریاک و دیگر مواد صنعتی از این موارد هستند که ممکن است افراد به استفاده از آن ادامه دهند. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به راه کار برای سریع ترین راه ترک اعتیاد تریاک در منزل و ترک اعتیاد تریاک با قرص اشاره خواهیم کرد.

 

بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

بسیار از افراد درگیر اعتیاد یرای ترک اعتیاد و ترک تریاک ترجیح می دهند در خانه ترک کنند. این افراد به دلیل اینکه درمان ‌های بستری یا حضور طولانی مدت در مراکز ترک اعتیاد و استفاده از کمک مشاور برایشان وقت‌گیر و هزینه ‌بر است. همچنین نمی ‌خواهند اطرافیان از اعتیاد آن ‌ها باخبر شوند، دکتر برای ترک اعتیاد در منزل را بهتر می دانند. اگرچه ترک به تریاک نسبت به سایر مواد مخدر راحت ‌تر است اما ترک اعتیاد تریاک در منزل نیز باید تحت نظر یک فرد متخصص باشد. تریاک یا Opium ماده مخدری است که از شیره نارس گیاه خشخاش بدست می آید. از گذشته تا کنون به دلیل همجواری ایران با افغانستان که بزرگترین تولید کننده تریاک درجهان است افراد و خانوده های زیادی با اعتیاد به تریاک و عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

فرد در اوایل مصرف تریاک احساس سرخوشی و شادابی و افت هوشیاری دارد اما با مصرف طولانی مدت عوارض ناشی از آن خود را نشان می دهند. تعریق زیاد، تکرر ادرار، کاهش اشتها، ناتوانی در تمرکز، اختلال در بینایی، خواب آلودگی زیاد، عدم درد و استرس، احساس گسستگی عاطفی و ناهماهنگی حرکتی از عوارض ترک تریاک هستند و برطرف می شوند.  همچنین کاهش تحریکات جنسی، خارش نقاط مختلف پوست، دگرگون شدن خلق و فرایندهای اخلاقی، تهوع و استفراغ از دیگر عوارض موقت ترک هستند. اما سریع ترین راه ترک تریاک چه می تواند باشد؟ بخوانید

 

آشنایی با بهترین روش ترک تریاک در منزل

درمان و ترک اعتیاد در منزل به تنهایی و بدون استفاده از کمک درمانگر و مشاور امکان ‌پذیر نیست. حتی در صورت موفقیت در قطع مصرف، احتمال بازگشت و مصرف مجدد بسیار زیاد است. با این حال در ادامه راه کار های عملی ترک اعتیاد به تریاک در منزل را عنوان می کنیم.

  1. روش ترک ناگهانی
  2. روش سنتی و تدریجی
  3. ترک اعتیاد با دارو
  4. ترک تریاک با طب سنتی

ترک شیره تریاک در منزل به عنوان روشی برای ترک برای افرادی که قصد دارند مصرف مواد مخدر را کنار بگذراند انتخاب می شود. این افراد به دلایل مختلف مانند نداشتن تمکن مالی یا عدم اطلاع از روند درمان اعتیاد در کلینیک، ترک اعتیاد در خانه را ترجیح می دهند. ترک اعتیاد تریاک در منزل امکان پذیر است. اما کسی که می خواهد در منزل اعتیاد را ترک کند باید در مورد درمان بیماری اعتیاد، عوارض روحی و جسمی قطع مصرف مواد مخدر و روش های کنترل میل به مصرف مجدد آگاهی کامل داشته باشد.

 

ترک اعتیاد تریاک با قرص
ترک اعتیاد تریاک با قرص

در واقع بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد در منزل روشی است که در تمام طول مدت سم زدایی و پروسه ترک بیمار از کمک و راهنمایی یک مشاور و پزشک برخوردار باشد. اعتیاد به مواد مخدر و توهم زا علاوه بر جسم، تمام جنبه های زندگی معتاد را تحت تاثیر قرار می هد. از این رو وقتی فرد می خواهد به زندگی عادی برگردد باید علاوه بر قطع مصرف مواد، باید آسیب های جسمی و صدمات روحی که در طول مدت اعتیاد بر بدن و روان او وارد شده است نیز درمان شود.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به رابطه جنسی و درمان آن

 

ترک اعتیاد تریاک با قرص

برای دوران ترک تریاک می‌توانید از مکمل‌های داروی ترک تریاک در منزل استفاده کنید تا قدرت جسمانی خود را بهبود بخشید. مکمل N استیل سیستئین برای کاهش میل به مواد مخدر به‌ ویژه تریاک بسیار موثر است و بهتر است در دوران ترک روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم از آن را در طی یک تا چهار روز بدون غذا میل کنید. همان‌طور که می‌دانید ویتامین ث بسیار برای بدن مفید است. اگر از این مکمل استفاده کنید، تمایل شما را برای استفاده از مواد مخدر کاهش می‌دهد. مقدار مصرف پیشنهادی آن برای هر روز ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی‌گرم است.
از دیگر دارویی‌هایی که برای دوران ترک باید مصرف کنید، ب کمپلکس است. این مکمل نیز روی تقویت عملکرد کبد بسیار تاثیر دارد و نمی‌گذارد به مصرف مجدد تریاک فکر کنید.
پروبیوتیک‌ها در ماست نیز وجود دارد که باعث می‌شود روده‌ها به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.

 

سریع ترین راه ترک تریاک
سریع ترین راه ترک تریاک

سخن نهایی

تریاک ماده‌ مخدری است که کم‌ ترین تاثیر را نسبت به مواد مخدر دیگر بر جسم و اعصاب می‌گذارد. با این حال در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد. بسیاری از افراد معتاد به تریاک نمی‌خواهند اطرافیان از اعتیاد آن‌ها چیزی بدانند و از طرفی رفتن به مراکز ترک اعتیاد و استفاده از مشاور برایشان وقت‌گیر و پرهزینه است؛ به همین دلیل عقیده دارند بدون کمک مشاور و در خانه می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند. ترک اعتیاد به تریاک آسان‌تر است اما نباید از روش‌های غیراصولی استفاده کرد. در مرحله‌ی اول بهتر است برای یافتن بهترین روش ترک تریاک به مراکز ترک مراجعه کنید.

ازپزشک به شما ترک به روش تدریجی را توصیه می کند. این روش باید با کمک پزشک متخصص یا درمانگر صورت بگیرد. در این روش فرد طبق الگو خاصی مصرف خود را روز به روز کمتر میکند. و پس از رسیدن به انتهای برنامه ی ترک اعتیاد، مصرف تریاک یا به طور کامل ترک می کند. افرادی که قصد دارند از این روش استفاده کنند مرتب به دنبال این هستند که ترک تریاک چند روز طول می کشد؟ جواب این سوال به نظر پزشک شما دارد و تنها کاری که شما باید بکنید عمل کردن به دستورات دکتر است، شما باید صادقانه و بدون در نظر گرفتن وسوسه ها روند ترک خود را انجام دهید و دوز مصرفی و تعداد دفعات مصرف را دقیقا طبق نظر دکتر انجام دهید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آرمین پویافر

آرمین پویافر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهرداد ساسانی

مهرداد ساسانی

روانشناسی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر دکتر عظیم دارایی فاضلی

دکتر عظیم دارایی فاضلی

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

برای ترک اعتیاد چقدر زمان لازم است؟

برای ترک اعتیاد زمان مشخصی وجود ندارد. نوع مواد مصرفی، مدت زمان مصرف، ویژگی‌های شخصیتی، حمایت دیگران، برنامه درمان مناسب متناسب هر بیمار از جمله عوامل مهم در ترک مواد اعتیاد آور است.

آیا ترک اعتیاد در چند ساعت ممکن است؟

این روزها تبلیغاتی از این دسته خیلی به چشم می‌خورد. اما در واقع چنین چیزی ممکن نیست. نخستین گام در ترک اعتیاد سم‌ زدایی است که بر اساس متدهای نوین درمان اعتیاد انجام می‌گیرد.

بهترین درمان‌ها برای ترک اعتیاد چیست؟

ترک اعتیاد توسط پزشک معالج بیمار و نوع درمان توسط وی صورت می‌گیرد که برای هر فرد متفاوت است و به نوع مصرف بیمار و مدت زمان مصرفی بستگی دارد.

منابع علمی این مطلب

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید