رژیم و تغذیه سالم, ورزش و سفر

چگونه از شر لاغری خلاص شویم | بهترین روش‌های چاقی را از ما بخواهید

چگونه از شر لاغری خلاص شویم | بهترین روش‌های چاقی را از ما بخواهید

روش‌ های چاقی

همیشه که حرف از لاغری نیست. گاهی هم گلایه از لاغر بودن بیش از حد هست و افرادی که به دنبال راهی برای چاق شدن هستند. به همین دلیل در این مطلب از مقالات ازپزشک شما را با روش‌های چاقی آشنا می‌کنیم. پس اگر لاغر هستید و از این موضوع دلگیر، ما را تا انتهای مقاله دنبال کنید. چراکه با روش‌های چاقی، به بیشتر کردن وزن شما کمک خواهیم کرد.

روش‌های چاقی

برخلاف افرادی که همیشه به دنبال لاغری هستند، افرادی هم هستند که دلشان می‌خواهد کمی چاق شوند. البته اشتباه برداشت نکنید. نه آن چاق‌هایی که عوارض به همراه داشته باشد. چاقی در حد نرمال که بتواند به بدن فرد کمی فرم بدهد. در این میان افرادی هستند که خیال می‌کنند با خوردن غذای زیاد می‌توانند چاق شوند و معده را بزرگ کنند. همانگونه که برای لاغری به اصول غذایی و ورزش نیازمندید به همان اندازه برای چاق شدن هم اصول خواهید داشت.
ما برای خلاص شدن شما از شر لاغری، چند ماده غذایی معرفی می‌کنیم. با این مواد روند کار را آسانتر و البته جذابتر طی خواهید کرد.

چاقی

چاقی

برنج سفید

برنج سرشار از نشاسته و کربوهیدارت است و به عنوان یک ماده غذایی چاق کننده شناخته می‌شود. برای مثال یک فنجان برنج پخته شده از 43 گرم کربوهیدرات برخوردار است. پس شما با مصرف برنج به صورت مداوم، می‌توانید در یک ماه چند کیلو وزن اضافه کنید. در مصرف برنج زیاده روی هم نکنید. سعی کنید تعادل داشته باشید تا خدایی نکرده به مسمومیت غذایی مبتلا نشوید.

 

آجیل

برای چاق شدن حتما از آجیل ها استفاده کنید. کافیست در صبحانه و یا حین انجام کار یک مشت آجیل خصوصا بادام که سرشار از چربی است میل کنید. شما با خوردن آجیل هم کمبود غذایی را جبران می‌کنید هم به سمت چاقی پیش می‌روید.  پس حتما مصرف آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.

 

شیر و ماست پرچرب

یکی از روش‌های چاقی، مصرف شیر پرچرب است. شیر منبع غنی از کربوهیدارت، پروتئین و چربی بوده و نقش مهمی در بدن دارد. از آنجایی که شیر کازئین و پروتین دارد به راحتی می تواند وزن شما را افزایش دهد. از شیر در حین ورزش یا در میان وعده‌ها میل کنید و در یک مدت زمان کوتاه شاهد نتیجه باشید.
ماست پرچرب از مواد غذایی سالم و پر کالری شناخته می‌شود. این نوع ماده غذایی هم باعث افزایش وزن شده، هم به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر پرچرب

شیر پرچرب

این مطلب و از دست نده! بیماری دیابت چیست ؟ انواع دیابت راه های تشخیص و درمان دیابت

مصرف سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی سرشار از نشاسته است.  از ارزان ترین روش‌های چاقی هم می‌توان به مصرف سیب زمینی اشاره کرد. سیب زمینی به ذخیره شدن گلیکوژن در بدن کمک مشایانی می‌کند. به همین دلیل این ماده خوراکی توانسته است به یکی از چاق کننده ها تبدیل شود. گلیکوژن جز مواد غذایی است که می تواند انرژی بدن را تا حد زیادی تامین کند.
از دیگر مواد غذایی که سرشار از نشاسته هستند می‌توان به:

  • بلغور جو دو سر
  • ذرت
  • گندم سیاه
  • سیب زمینی
  • سیب زمینی شیرین
  • کدو حلوایی
  • انواع لوبیا و حبوبات
روش های چاقی صورت

روش های چاقی صورت

اسموتی‌ها

اسموتی‌های موجود در بازار سرشار از شکر هستند که مصرف آنها برای روش‌ها چاقی بسیار خطرناک و مضر است. پس در خانه خودتان اسموتی درست کنید و از طعم آنها لذت ببرید. اسموتی‌های خانگی سرشار از پروتئین هستند و نقش مهمی در سلامتی بدن دارند. همراه ما باشید تا چند اسموتی خوشمزه و هیجان انگیز چاق کننده به شما آموزش دهیم.

شیک شکلات و موز و آجیل

شکلات، موز و آجیل سرشار از چربی هستند و  کی از بهترین روش‌های چاقی محسوب می‌شوند. برای تهیه شیک کافیست شکلات، آجیل و موز را باهم ترکیب کرده و سپس نوش جان کنید.

شیک وانیل و توت

برای داشتن شیک وانیل و توت  می توانید از توت منجمد و یا تازه استفاده کنید. باید مقداری توت و یک فنجان ماست و وانیل را با هم ترکیب کرده و سپس نوش جان کنید.

 

شیک سیب و کارامل

یک مقدار سیب و یک فنجان ماست و شکر را باهم مخلوط کنید تا شیک سیب و کارامل داشته باشید. مصرف این شیک را در چند هفته ادامه دهید. سپس تاثیر شگف انگیز آن را روی چاق شدن خود خواهید دید.

 

در مورد روش‌های لاغر شدن هم بخون!

 

مصرف گوشت قرمز

گوشت قرمز از دیگر مواد غذایی است که مصرف آن برای روش‌های چاقی  توصیه می‌شود. ورزشکاران از گوشت قرمز برای عضله سازی استفاده می کنند.  چراکه این خوراکی سرشار از کراتین و مکمل های عضله ساز است و می‌تواند در چاقی موثر باشد. اگر تا کنون از گوشت قرمز استفاده نمی کردید، آن را حتما در برنمه غذایی خود بگنجانید. برای سریعتر چاق شدن حتما قسمت‌های پرچرب گوشت را نتخاب کنید. گوشت چرب منبع بسیار خوبی برای دریافت پروتئین است و می‌تواند باعث افزایش وزن در فرد شود.

غلات کامل

کربوهیدرات، کالری، مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان از غلات کامل هستند. پس از فرآورده هایی که سرشار قند هستند برای روش های چاقی پرهیز کنید و دور آنها را خط بکشید. چرا که این مواد بیش از حد شما را چاق می‌کنند. گرانولا، بلغور جو دو سر و سبوس، کاملترین غلات هستند و ارزش غذایی بالایی دارند. در هنگام خرید غلات دقت کنید که حتما تصفیه شده و فاقد قند اضافی باشند.

 

سخن آخر

تحت هیچ شرایطی برای اضافه کردن وزن به سراغ مواد غذایی با چربی کاذب نروید. اگر تصمیم دارید روش‌های چاقی را درست انجام دهید حتما ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر شما هم نظری دارید برای ما در قسمت دیدگاه   از این که تا پایان مقاله همراه ما بوده اید از شما سپاسپگزاریم.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.