روش های درمان بیماری گال پوستی

دکتر پوست تھران

فهرست مطالب

بیماری پوستی گال، یک بیماری التهابی پوستی است که با علائمی همچون خارش شدید، قرمزی، ترک‌های خشک و پوست‌های خشک و ضخیم در مناطقی از بدن مانند دست‌ها، پاها، مچ‌ها و کف دست‌ها همراه است. این بیماری معمولاً به دلیل واکنش‌های غیرعادی دستگاه ایمنی بدن در برابر مواد مختلف مانند صابون‌ها، محصولات شوینده یا عوامل محیطی ایجاد می‌شود. درمان این بیماری معمولاً شامل استفاده از کرم‌ها یا محصولات ضد التهاب پوستی، تغییر در عادات بهداشتی و جلوگیری از تماس با عوامل تحریک‌کننده می‌شود. در این مطلب ازپزشک به بیماری پوستی گال و درمان سریع گال با دکتر پوست تهران اشاره خواهیم کرد. برای داشتن مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو، همین الان اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراهتان نصب کنید و از بهترین متخصصان مشاوره آنلاین بگیرید.

 

بیماری پوستی گال چیست ؟

گال نوعی بیماری پوستی که است که توسط کنه های ریز در افراد ایجاد می‌شود. به این صورت که کنه برای تخم‌ ریزی وارد پوست شده و باعث ایجاد دانه‌های پوستی و خارش ‌دار می‌شود. گال بسیار مسری بوده و از طریق تماس پوستی، لباس، تشک و غیره به دیگر افراد منتقل می‌شود. گال یک گونه کنه میکروسکوپی هشت پا است که این کنه‌های میکروسکوپی در صورت عدم درمان می‌توانند ماه‌ها روی پوست زندگی کنند. آنها در سطح پوست تکثیر می‌شوند و سپس برای تخم‌گذاری در آن فرو می‌روند. این امر باعث ایجاد بثورات قرمز و خارش‌دار روی پوست شما می‌شود.

 

تشخیص گال

برای تشخیص به مراجعه حضوری به پزشک متخصص پوست یا دکتر پوست تهران نیاز خواهید داشت. پزشک معالج  می تواند گال را به سادگی با انجام یک معاینه فیزیکی و بازرسی ناحیه آسیب دیده پوست شما تشخیص دهد. در برخی موارد،  بهترین دکتر پوست تهران ممکن است بخواهد با برداشتن کنه از پوست شما با سوزن، تشخیص را تایید کند. اگر کنه در پوست شما به راحتی پیدا نشود، پزشک بخش کوچکی از پوست شما را می‌تراشد تا نمونه بافتی به دست بیاورد. سپس این نمونه زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود تا وجود کنه یا تخم آن تایید شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین  توسط دکتر پوست و مو آنلاین است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره و ویزیت آنلاین  دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

آزمایش جوهر گال  هم می‌تواند به شناسایی مسیرهای سوراخ شده در پوست شما که توسط کنه‌ها ایجاد شده است کمک کند. برای انجام این آزمایش، پزشک مقداری جوهر را با استفاده از خودکار بر روی ناحیه‌ای از پوست  که احتمال آلودگی آن را می دهد می‌ریزد. پس از پاک کردن جوهر، جوهرهایی که به داخل تونل‌های حفر شده ریخته‌اند، باقی می‌مانند. یا این کار، با چشم غیرمسلح نیز می‌توان وجود گال را تایید کرد.

 

بیماری پوستی گال
تصاویر بیماری گال

 

راه های درمان قطعی گال چیست؟

درمان سریع بیماری پوستی گال معمولاً شامل مراقبت‌های زیر می‌شود:

  • استفاده از کرم‌ها یا محصولات ضد التهاب پوستی که می‌توانند ترک‌ها، خشکی و قرمزی را کاهش دهند.
  • استفاده از محصولات مرطوب‌کننده پوست به منظور حفظ رطوبت طبیعی پوست و کاهش خشکی و خارش.
  • پیشگیری از استفاده از محصولات شوینده یا صابون‌های تحریک‌کننده و استفاده از محصولات ملایم‌تر برای تمیزی پوست.
  • اجتناب از عوامل تحریک‌کننده مانند تماس با مواد شیمیایی، پارازیت‌ها، عوامل محیطی و غیره.
  • اجتناب از خارش کردن پوست تا حد امکان، زیرا خارش می‌تواند وضعیت را تشدید کند.

در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است داروهای ضد التهابی یا ضد آلرژی تجویز کند. برای داشتن ویزیت با  دکتر پوست تهران و انتخاب یکی از بهترین آنها می توانید مشاوره با دوستان، خانواده و آشنایان که تجربه درمان پوستی داشته‌اند را داشته باشید. همچنین برای درمان سریع گال با  دکتر پوست تهران می توانید به وب سایت مراجعه کنید و نظر سایر کاربران و امتیازدهی آنان به پزشکان را بررسی کنید. مشاوره با پزشک عمومی و یا پزشکانی که با نظام پزشکی در تهران آشنا هستند هم می تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که آنها می‌توانند شما را به پزشکان متخصص پوست معرفی کنند. قبل از تصمیم‌گیری نهایی، حتماً با دکتر پوست مورد نظر مشاوره کنید تا وضعیت پوستی شما ارزیابی شده و بهترین راهکار درمانی برای شما تعیین شود.

 

بیشتر بخوانید: درمان فوری سوختگی با روغن

 

درمان سریع بیماری پوستی گال

پزشک برای درمان سریع بیماری گال موارد زیر را پیشنهاد می کند:

  • کرم پرمترین که یک کرم پوستی حاوی مواد شیمیایی است و می تواند کنه‌ های گال و تخم ‌های آنها را از بین ببرد.
  • کرم گوگرد یک داروی موثر برای درمان سریع بیماری پوستی گال است که می‌توان آن را یک شبه استفاده کرد. استفاده از گوگرد در بارداری و کودکان زیر ۲ ماه بی خطر است.
  • ایورمکتین به عنوان یک قرص برای درمان جرب تحویز می گردد. این دارو اغلب برای افراد مبتلا به گال پوسته دار یا سیستم ایمنی ضعیف تجویز می‌شود. ایورمکتین برای افرادی که باردار یا شیرده هستند، یا برای کودکانی که وزن کمتر از ۱۵ کیاوگرم دارند توصیه نمی‌شود.
  • آنتی هیستامین‌ها مانند دیفن هیدرامین (بنادریل ) یا لوسیون پراموکسین برای کمک به کنترل خارش
  • آنتی بیوتیک‌ها برای از بین بردن هرگونه عفونتی که در نتیجه خاراندن مداوم پوست ایجاد می‌شود.
  • کرم‌های استروئیدی برای تسکین تورم و خارش.

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

درمان خانگی بیماری پوستی گال

با توجه به ماهیت پیچیده و تنوع بیماری‌های پوستی گال، بهترین راهکار همیشه مشاوره با پزشک متخصص پوست و دکتر پوست تهران است. با این حال، توجه به مراقبت‌های خانگی نیز می‌تواند در مدیریت و بهبود وضعیت پوست کمک کند.

  1. استفاده از محصولات ملایم : از محصولات شوینده و مرطوب‌کننده ملایم و مناسب برای پوست استفاده کنید تا پوست خشک نشود و از تحریک‌ها جلوگیری شود.
  2. اجتناب از تحریک‌ کننده ‌های پوست: اجتناب از مواد شیمیایی تحریک‌کننده، صابون‌ها و محصولات پوستی با مواد مضر مانند الکل و عطر.
  3. مرطوب‌ سازی پوست: استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم و بدون عطر به صورت منظم برای کاهش خشکی و خارش.
  4. خنک‌کننده‌ها:استفاده از خنک‌کننده‌های طبیعی مانند ژل آلوئه‌ورا می‌تواند احساس تسکین و کاهش خارش را به همراه داشته باشد.
  5. اجتناب از خاراندن پوست: تا حد امکان اجتناب از خارش کردن پوست را رعایت کنید، زیرا این عمل می‌تواند وضعیت را تشدید کند.
  6. داشتن تغذیه مناسب: تغذیه سالم و غنی از مواد مغذی می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.
  7. مدیریت استرس: استرس می‌تواند بیماری‌های پوستی را تشدید کند، بنابراین مدیریت استرس و انجام فعالیت‌های آرام‌بخش می‌تواند مفید باشد.

 

درمان سریع گال
درمان سریع گال

 

عوارض بیماری پوستی گال

خاراندن بیش از حد می‌تواند باعث عفونت مانند زرد زخم در شما شود. ایمپتیگو یک عفونت در سطح پوست است که اغلب توسط باکتری استاف یا گاهی توسط باکتری استرپتوکوک ایجاد می‌ شود. در موارد نادر، معمولاً در افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، عفونت ‌های باکتریایی می‌ توانند باعث عوارض جدی مانند موار زیر شوند:

  • بیماری مزمن کلیه
  • عفونت باکتریایی جریان خون
  • بیماری قلبی
  • خارش شدید

برای جلوگیری از انتشار جرب و پیشگیری از انتقال آن حتما ملحفه، لباس و هر آنچه که با بدن بیمار تماس دارد  را با آب گرم بشویید. ازپزشک توصیه می کند هر چه را نمی‌توانید بشویید چند روز در پلاستیک سربسته نگه دارد و خانه را مرتبا تمیز نگه دارید. همچنین تا انتهای درمان توصیه های دکتر پوست تهران را عملی کنید.

 

سوالات متداول

طول درمان بیماری گال چقدر است؟

داروها برای از بین بردن کنه‌ها به سرعت عمل می‌کنند، اما بثورات خارش دار ممکن است تا چند هفته پس از درمان ادامه داشته باشند. علائم گال روی پوست معمولاً در عرض ۱ تا ۲ هفته از بین می‌روند، اما گاهی اوقات چند ماه طول می‌کشد تا از بین بروند.

آیا ممکن است فردی بیش از یک بار به گال مبتلا شود؟

بله. هر زمان که با یک فرد آلوده در تماس نزدیک باشید، می‌توانید به گال مبتلا شوید.

آیا گال خود به خود از بین می رود؟

متاسفانه گال به خودی خود از بین نمی‌رود. اگر آن را درمان نکنید، احتمالا به گسترش بیماری به افراد دیگر ادامه می‌دهید.

آیا از بین بردن گال سخت است؟

این بیماری قابل درمان است و با انجام دادن توصیه های پزشک به خوبی برطرف می شود.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید