درمان عرق سوز شدن پوست در فصل گرما + دکتر پوست تھران

دکتر پوست تھران

فهرست مطالب

با شروع تابستان و گرم شدن هوا، داستان عرق ریختن و سوزش بدن و به اصطلاح عرق سوز شدن نیز داغ می‌شود. وضعیت نامطلوب و آزار دهنده‌ای که شخص را کلافه کرده و به هر دری می‌زند تا از آن خلاصی یابد. وقتی یک فرد در معرض هوای گرم قرار می‌گیرد، حرارت آن باعث تبخیر آب موجود در بدن می‌شود و بخاراتی که تشکیل می‌شوند. عرق سوز شدن یک وضعیت بسیار خطرناک است و نیاز به مراقبت فوری دارد. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به علت عرق سوز شدن، پیشگیری از عرق سوز شدن و درمان آن با دکتر پوست تھران اشاره خواهیم کرد. برای داشتن مشاوره و ویزیت آنلاین با بهترین دکتر پوست تهران، اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراهتان نصب کنید و در هر زمان و مکان با بهترین متخصصان مشورت کنید.

 

علت عرق سوز شدن بدن

عرق‌ سوز شدن پوست علل مختلفی دارد. اما از اصلی‌ترین علت عرق سوز شدن بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هوای بسیار گرم یا شرجی : قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم یا شرجی یکی از اصلی‌ترین علت عرق ‌سوز شدن بدن است. در این زمان میزان تعریق به شدت بالا رفته و بدن آن‌قدر در اثر عرق کردن خیس شود که تمام منافذ خروجی پوست مسدود شود.
  2. پوشیدن لباس‌های گرم و چسبان : خصوصا در فصل گرم از دلایل عرق سوز شدن است.
  3. استفاده بیش از حد از محصولات بهداشتی پوست مانند انواع کرم‌های ضد عرق، رول‌های ضد تعریق یا لوسیون‌های بسیار چرب و سنگین نیز یکی دیگر از دلایل عرق‌سوز شدن پوست بدن است. اغلب این محصولات به جز مواد ضد تعریق، دارای روغن‌های خاصی هستند که منافذ باز پوست را کاملاً می‌پوشانند.
  4. کسانی که در محیط‌های نامطلوبی که گردش هوا در آنها وجود ندارد، برای ساعات طولانی ورزش می‌کنند، بیشتر از سایر ورزشکاران دچار بثورات پوستی یا همان عرق‌ سوز می‌شوند. گرم شدن بیش از حد بدن، به تن داشتن لباس‌های ورزشی اغلب تنگ برای ساعات طولانی و عرق ریختن‌های مکرر و عدم تماس کافی پوست بدن با هوا، این گروه از افراد را برای عرق‌ سوز شدن پوست، مستعدتر می‌کند.
  5. افراد چاق بیشتر در معرض خطر عرق سوز شدن قرار دارند. پوست افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند، بیشتر عرق‌سوز می‌شود. دلیل این امر اصطکاک زیادی پوستی بین اعضای پرچربی بدن است؛ ضمن آنکه خود مسئله چاقی منجر به بالا رفتن درجه حرارت بدن این افراد و در نتیجه تعریق زیاد آنها می‌شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

علت عرق سوز شدن
علت عرق سوز شدن

 

پیشگیری از عرق سوز شدن

بی شک عرق سوز شدن وسط سینه و ران پا می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. خصوصا افرادی که ناچار هستند در بیرون از خانه  و در محل کارشان باشند. با این حال دکتر پوست تھران در ادامه چندین راه برای پیشگیری از عرق سوز شدن را پیشنهاد می‌کند:

  • در تمامی مطالب عنوان کردیم که وزن متناسب در همه حال خوب است و در حفظ سلامتی بدن تاثیر دارد. اگر اضافه وزن دارید باید آن را با ورزش و رژیم غذایی لاغری کاهش دهید.
  • همیشه لباس‌های نخی بپوشید. این نوع لباس‌ها به اندازه کافی منافذ باز دارند و جلوی گردش هوا را روی پوست بدن نمی‌گیرند. لباس‌های پلاستیکی منجر به تعریق بیشتری می‌شوند و به علت جنس نامناسبشان از تبخیر قطرات عرق جلوگیری می‌کنند.
  • بسیار آب بنوشید.
  • روزانه دوش بگیرید.
  • شیو، اپیلاسیون یا لیزر موهای قسمتی از بدن که تعریق زیادی دارد می‌تواند از بروز این عارضه جلوگیری کند. این مورد به‌ویژه در ناحیه شرمگاهی بسیار موثر است.
  • در زمان خواب که شدت تعریق و در نتیجه احتمال عرق سوز شدن افزایش می‌یابد تهویه مناسب داشته باشید.
  • رژیم غذایی بیشترین تاثیر را در سلامت بدن دارد. بهتر است از مصرف الکل، مواد غذایی چرب، چاشنی دار و کافئین زیاد بپرهیزید.

 

پیشگیری از عرق سوز شدن
پیشگیری از عرق سوز شدن

 

درمان عرق سوز شدن پوست در فصل گرما

یکی از شایع‌ترین عوارض عرق سوز، عفونت‌های پس از آن است. دکتر پوست تھران توصیه می کند چنانچه دچار عرق سوزی شدید بهتر است از صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کنید. اگر پوستتان زخم نشده باشد باید از صابون ها استفاده کنید در غیر اینصورت، با سوزش زیادی مواجه خواهید شد و بهتر است این روش را مورد استفاده قرار ندهید.
در برخی از موارد شدت التهاب پوستی در اثر عرق‌ سوز شدن آن‌قدر زیاد است که تحمل سوزش و خارش ناشی از آن از تحمل خارج می‌شود. با توجه به این‌ اغلب درمان‌های خانگی عرق‌ سوز برای اثرگذاری بهتر نیاز به زمان و تکرار دارند، اگر شدت عرق‌ سوز بدنتان خیلی زیاد است، می‌توانید از پماد برای عرق سوز شدن کالامین یا کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید.

 

درمان عرق سوز شدن پوست با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه با خاصیت‌های بسیار است. خنک‌کنندگی و تسکین مشکلات سطحی پوست یا سوختگی‌های درجه اول، بخشی از این خواص است. در صورت عرق‌سوز شدن پوست نیز می‌توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. کافی است ژل آلوئه ورا را به مدت 20 دقیقه روی نواحی عرق‌سوز شده بمالید، سپس دوش آب سرد بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: پاکسازی پوست صورت در خانه با متخصص پوست

 

کمپرس آب سرد برای درمان خانگی عرق سوز شدن پوست

 به‌ طور کلی خنک کردن پوست آسیب دیده از عرق‌ سوز، اولین روش برای درمان خارش و سوزش آن است. بنابراین بهترین کار این است که یا دوش آب سرد بگیرید یا روی ناحیه عرق‌ سوز شده، کیسه آب سرد بگذارید. همچنین می‌توانید چند قطعه یخ را در پارچه‌ای تمیز بپیچید، سپس آن را روی پوست ملتهب قرار دهید.
گلاب به متعادل شدن PH پوست کمک می‌کند. آب و گلاب را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و کمی عسل به آن بیفزایید؛ سپس این ترکیب را در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید. پس از منجمد شدن، قالب یخ را در دستمال نخی تمیز بپیچید و روی ناحیه عرق‌سوز شده بگذارید.

 

دکتر پوست تھران

پوست از مهم ترین بخش های بدن انسان است که جدا از نظر زیبایی، از حفظ سلامت سایر اعضای بدن نیز خبر می دهد. داشتن مشاوره پوست با دکتر پوست تھران برای درمان پوست سالم و جوان صورت می پذیرد. پس بهتر است پیش از مراجعه به بهترین پزشکان متخصص حتماً از کار پزشک اطمینان پیدا کنید و مطمئن شوید که تجربه و تخصص زیادی در حوزه پوست دارد. اول با بهترین پزشکان متخصص پوست و دکتر پوست تھران آشنا شوید و قبل از مراجعه ، یک مشاوره پوست با ویزیت تصویری دکتر بگیرید. برای درمان عرق سوز شدن می توانید از دکتر پوست تھران در سامانه ازپزشک کمک بگیرید و درمان شوید.

 

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید